Premieră mondială: BMW prezintă noile M8 și M8 Competition în variantele Coupe și Cabrio

Bavarezii dezvăluie în premieră mondială noua serie de modele de performanță BMW M8! Au fost prezentate modelele în versiunile Coupe și Cabrio, dar și variantele de top M8 Competition pentru ambele tipuri de caroserie. Pentru prima dată în istorie bavarezii au în gama modelelor de performanță un bolid absolut nou, cu indicile M8.
La nivel de design exterior noile coupe-uri și decapotabilele se disting de versiunile standard prin arcurile evazate și barele de protecție regândite, cu supradoză de agresivitate inspirată de inciziile de aer imense la partea frontală și difuzorul integrat în bara de protecție spate. Capacul portbagajului are integrat un eleron static de dimensiuni mici. Coupe-ul standard include un plafon din fibră de carbon, iar la interior toate versiunile M8 și M8 Competition vor putea fi distinse prin noul levier al cutiei automate de viteze și afișaje noi pentru cadranele de bord digitale.
Din punct de vedere tehnic, însă, noutățile disponibile pentru noua serie M8 sunt puțin mai rezervate, iar asta pentru că o bună parte din elemente și componente au fost preluate de la modelele de performanță existente, precum super-sedanul BMW M5. De la sedan coupe-urile și decapotabilele au preluat unitatea de propulsie biturbo V8 pe benzină, cu o cilindree de 4.4 litri și cutia automată cu 8 rapoarte ce transmite cuplul pe ambele punți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală M xDrive. Fanii burnout-ului și driftului vor fi bucuroși să afle că, precum și în cazul lui M5, sistemul de tracțiune integrală include o setare mai specială, capabilă să deconecteze puntea față în întregime, pentru ca cuplul monstruos să fie transmis în raport de 100% doar pe puntea spate.
Versiunile "standard" BMW M8 au la activ 600 CP și 750 Nm, atunci când versiunea de vârf Competition aduce un total de 625 CP și 750 Nm și un sistem de evacuare mai sonor. Începând cu varianta de pornire BMW M8 este echipat cu suspensie adaptivă și jante de 20 țoli cu anvelope mai late pentru puntea spate, pe când versiunea Competition aduce îmbunătățiri și pentru suspensie și jante originale din aliaj cu o greutate proprie redusă.
Unitatea biturbo V8 de 4.4 litri asigură coupe-ului BMW M8 un timp de accelerație până la 100 km/h de 3.3 secunde, pe când îmbunătățirile prevăzute pentru versiunea Competition vor reduce acest timp cu 0.1 secunde. Viteza de 200 km/h este atinsă în 11.3 și, respectiv, 10.6 secunde, viteza maximă fiind tradițional limitată la 250 km/h. Pachetul M Driver’s Package pe lângă alte actualizări va aduce și o viteză maximă extinsă până la 305 km/h.
BMW M8 are și un sistem de frânare performant, inclus standard, ce prevede frâne cu etriere cu 6 pistoane și discuri de 395 mm pentru puntea față, și cu câte un piston și discuri de 380 mm pe puntea spate. Opțional clienții vor putea opta pentru discuri carbon ceramice, iar în acest caz discurile față vor avea un diametru de 400 mm. Până și reacția pedalei de frână are două regimuri de utilizare, Comfort și Sport, ce ajustează intensitatea și viteza de reacție la acționarea pedalei. Pentru unitatea de propulsie sunt prevăzute trei regimuri de condus, trei regimuri pentru suspensie, două pentru servodirecție și trei regimuri pentru sistemul de tracțiune integrală, inclusiv cel ce prevede transmiterea cuplului în proporție de 100% pe puntea spate, iar toate acestea pot si setate separat. Da, până a porni la drum șoferul va avea de studiat mult toate posibilitățile și metodele de rulare puse la dispoziție de noile M8 și M8 Competition!
Pentru mai mult confort în utilizare bavarezii au introdus modificări la nivel de sistem multimedia, prin intermediul căruia are loc setarea tuturor regimurilor, pentru o claritate și ergonomie maximă, iar pentru multitudinea de setări a fost creat și un buton special, numit Setup, ce va aduce șoferul în jungla setărilor disponibile.
Noile BMW M8 și M8 Competition se vor lansa pe piața europeană în toamna acestui an, după debutul public de la Salonul Auto de la Frankfurt. Prețul de pornire stabilit preliminar pentru BMW M8 Coupe va constitui circa 180 mii euro.
0
161
GALERIE FOTO (95 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!