Skoda marchează cei 85 ani de la prima lansare a modelului Superb cu modelul clasic reabilitat Superb OHV

Skoda prezintă în premieră modelul clasic reabilitat Superb OHV, produs într-o serie limitată în 1948. Modelul va putea fi admirat în cadrul muzeului Skoda din Mlada Boleslav și vine să marcheze cei 85 ani de la prima lansare a modelului Superb în gama cehilor.
După 3 ani de reabilitare, cehii sunt mândri să prezinte berlina clasică Superb OHV, produsă în 1948 – una din cele doar 158 modele produse de cehi în perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial, între anii 1946 și 1949. Acest Superb OHV a fost achiziționat de muzeul Skoda încă în 1968, însă atunci modelul a ajuns în muzeul din Mlada Boleslav fără o parte din componente și fără tapiseria originală de la interior. Pe parcursul ultimilor trei ani echipa de reabilitare a muzeului s-a angajat într-un proiect inedit de revitalizare a modelului clasic, ce este gata să se prezinte în detaliu în fața publicului și se va alătura colecției cehilor alături de alte modele Superb, precum și prima versiune, debutată în 1934.
Primul model din seria Superb a debutat la 22 octombrie 1934, aceasta fiind o Skoda 640 Superb, ce s-a situat în topul gamei constructorului ceh. În acea perioadă, 640 Superb a venit cu tehnologii inovatoare, precum o suspensie independentă, sistemul de frânare hidraulic și propulsorul performant cu 6 cilindri pe benină, de 2.5 litri, ce livra 55 CP. Producția de serie a primului Superb a demarat în 1935 și a durat până în 1939, până la începutul celui de-al Doilea Război Mondial. Debutul lui Superb 3000 OHV, versiunea modernizată a Superb-ului original, a avut loc în 1938 – noua limuzină s-a ales cu un propulsor de 3.14 litri, cu 85 CP la activ. Până în 1939 au fost produse doar 113 unități Superb 3000 OHV.
După cel de-al Doilea Război Mondial Skoda a repornit producția limuzinelor Superb OHV – între anii 1946 și 1949 au fost produse 158 unități, însă doar 11 dintre ele au primit o caroserie produsă în Mlada Boleslav, în timp ce 103 unități au primit caroserii produse la companiile Uhlik, din Praga, și Sodomka, din Vysoke Myto. Alte 44 unități au fost "îmbrăcate" în caroseria produsă la Kvasiny, la 120 km distanță.
Tot la Kvasiny a fost produsă caroseria acestui minunat Superb OHV, ce poate fi admirat acum în cadrul muzeului Skoda. La 15 aprilie 1948 modelul echipat cu motorul cu numărul 81587 a pornit de la Mlada Boleslav spre Kvasiny, iar deja pe 2 septembrie modelul gata de călătorii pe drumurile publice a fost înmânat proprietarului – limuzina avea pregătită o carieră de 20 ani în rol de automobil de serviciu a companiei Joint Hotel and Accommodation Management din Karlovy Vary.
Ulterior, când cariera limuzinei a luat sfârșit, muzeul Skoda din Mlada Boleslav, ce abia și-a deschis porțile în acei ani, a dispus achiziționarea acesteia. În acei 20 de ani, însă, o bună parte din elementele caroseriei au fost pierdute sau uzate, iar tapiseria de la interior a fost înlocuită cu una neoriginală.
0
316
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!