Electric, cu autonomie mare şi rapid în încărcare: Renault ZOE ZE40, impresii după 1,000 km de condus în Moldova Electro Maraton

Experienţele noastre cu acest Renault ZOE au început în vremuri de pionerat, vreo doi ani în urmă, când el era primul model electric, care se lansa oficial în Moldova. Atunci l-am luat la un prim test drive şi l-am condus până la Bălţi şi înapoi cu o singură încărcare, maşina indicând o autonomie totalizată de vreo 313 km în viaţa reală.
Apoi a urmat o experienţă de 5 zile în toamna anului trecut, în Moldova Hybrid Electro Maraton, expediţia noastră cu hibride şi electrice. Era cel mai avansat model electric din expediţie şi deocamdată încă unicul vândut oficial în Moldova. Cu o baterie de 41.0 kWh utilizabili (44.1 kWh în total) maşina s-a descurcat atunci de minune, indicând constant o autonomie de peste 300 km în viaţa reală, în ciuda timpului mai rece de afară. Au fost chiar şi două zile la rând de condus fără încărcare!
Între timp, recalificarea conform normelor WLTP i-a actualizat autonomia maşinii la 260 km, dar noi ne-am convins deja în viaţa reală că cifrele pot fi mult mai mari de atât. Mult, mult mai mari!

Cifre şi impresii din Electro Maraton

Autonomia cumulată a acestui ZOE s-a ridicat în zilele marilor provocări nu doar la 300 km, ci s-a apropiat chiar de 350 şi 370 km, aproape de cei 400 km indicaţi cândva în ciclu NEDC. Şi, din nou, acest Renault ZOE a fost unul din modelele expediţiei care au circulat întotdeauna cu sistemul de climatizare pornit. Asta înseamnă că un minim de consum pentru acest model coboară chiar un pic sub 11 kWh/100 km, o medie cu străduinţă ar fi de vreo 11.7-12.5 kWh/100 km, iar media totală a expediţiei a fost, totuşi, de 13.1 kWh/100 km. În condiţii de confort climateric absolut.
Cu autonomia şi bateria pe care o are acest Renault ZOE, anxietatea de autonomie dispare desăvârşit. Când ai peste 300 km la dispoziţia ta, chiar nu te mai uiţi atât de des la cifra aia indicată pe bord.
Iar pe lângă toate, acest nou Renault ZOE are acelaşi avantaj ca şi ZOE ZE20, pomenit în relatarea anterioară, şi anume avantajul de a se încărca extrem de rapid la noile prize publice din Moldova, de 22 kW. Practic, modelul e unicul ce poate trage toată capacitatea acestor prize fără cabluri suplimentare sau utilaje speciale. Dar, deoarece bateria acestui model e mai mare decât a predecesorului său, şi timpul de încărcare e un pic mai mare. De obicei într-o oră încarci suficient cât să nu mai ai nevoie în acea zi de altă încărcare. Dar, chiar dacă ai veni cu bateria goală la staţie şi ai vrea s-o încarci deplin, tot n-ai petrece mai mult de două ore acolo. Şi apoi, două zile de utilizare normală intensă ai putea să nu mai încarci. Sau, vreo săptămână pentru cei ce conduc mai puţini kilometri în mediul urban.
Totuşi, ZOE n-are nici o problemă să călătorească în afara oraşului. Urban e aşa, doar pe dinafară şi-n stereotipurile noastre legate de dimensiunea mai compactă a maşinii. Tehnic vorbind, sau în materie de confort, Renault ZOE e perfect compatibil şi cu drumuri mai lungi.
Probleme în maraton? Nu, n-au fost, iar faptul că e deja a doua experienţă lungă cu acelaşi exemplar ne dă şi mai multă încredere în fiabilitatea acestui model. ZOE doar e pretenţios la calitatea reţelelor de 230 V când îl conectezi la prize obişnuite – vrea împământare şi tensiune bună. În rest, nu ne-a făcut nici o problemă, niciodată, deja al doilea maraton la rând. Iar între timp exemplarul ăsta a acumulat deja peste 7,500 km la bord, iar la sfârşitul maratonului avea deja peste 8,500 km parcurşi.
Din nou, viteza de încărcare e mare plus al lui ZOE, iar în tandem cu bateria mare a acestei generaţii, care-i asigură o autonomie atât de mare, maşina asta e cea mai potrivită pentru infrastructura actuală din Moldova, tehnic vorbind. Chiar şi instalarea unei prize private de 22 kW e mult mai ieftină decât un wallbox similar pentru alte modele premium, nemaivorbind de lipsa prizelor cu curent continuu şi preţul usturător al unei asemenea prize. Dacă gândeşti în termeni de companie şi o flotă proprie, toată treaba devine şi mai atractivă, pentru că, deşi preţul maşinii e un pic măricel în comparaţie cu dimensiunea, caracteristicile ei tehnice o recomandă net în favoarea altor modele, cel puţin în contextul infrastructurii actuale din Moldova.
Orange merge eco! Electromobilele Renault ZOE, în flota Orange Moldova!

Ceea ce vedeţi aplicat pe această maşină expediţională – „Orange merge eco” – nu e doar o declaraţie de marketing. Orange Moldova chiar a ales să meargă eco, prin fapte! De curând operatorul de telefonie mobilă a decis să achiziţioneze primele exemplare Renault ZOE ZE40 pentru flota sa! Sunt exemplare noi, livrate de Renault Moldova, şi promit să facă mai ecologică flota Orange Moldova.
E tocmai ceea ce spuneam mai devreme. A venit timpul când oamenii şi companiile conştientizează avantajele reale de costuri, eficienţă şi reducere de emisii locale, date de automobilele electrice. A venit timpul când companiile conştientizează şi avantajele de imagine a unor asemenea tranziţii la electromobilitate. A venit timpul electromobilităţii şi în Moldova şi credeţi-ne, automobilele electrice sunt tot mai multe în jurul nostru, sunt tot mai mult o normalitate, iar această tendinţă se va accentua şi mai mult în următoarele luni şi următorii ani. Pe Dvs. ce vă reţine să treceţi la un automobil electric? Pe compania Dvs. ce o reţine să înceapă trecerea la o flotă electrică? Ia gândiţi-vă un pic, reflectaţi, şi veţi ajunge cu siguranţă la un răspuns sincer!
0
713
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!