Premieră mondială: noul BMW X6! Tot ce trebuie să știți despre noua, cea mai stilată generație a SUV-ului Coupe

La 12 ani de la prima lansare, când bavarezii au creat un segment cu totul nou și, probabil, cel mai dorit segment în rândul SUV-urilor, BMW X6 debutează în premieră mondială cu cea de-a treia generație. Deși și-a păstrat silueta inconfundabilă, noul SUV Coupe bavarez vine cu un design absolut nou, distinctiv, ce diferă mult chiar și de cel al lui BMW X5, cu care noul X6 împarte întreg substratul tehnic.
Design. Noul BMW X6 – cel mai stilat SUV din gamă

În primele imagini noul BMW X6 debutează cu pachetul opțional M Sport, ce include bare de protecție revizuite și elemente exterioare ce să-i ofere o prezență mai expresivă și mai agresivă. Partea frontală este unicul punct de tangență cu noul X5 în materie de design, grație blocurilor optice identice, iar în ansamblu cu celelalte componente exterioare SUV-ul Coupe capătă un fascie frontală familiară, dar totuși unică.
Au pregătit bavarezii pentru partea frontală și o surpriză, ce-și face apariția în premieră pe un BMW dotat cu motor cu combustie internă, dar ulterior va fi punctul de tangență cu electromobilele mărcii – este vorba despre calandrul noului X6. Acesta este de dimensiuni mai mari, decât anterior, dar se combină de minune cu tabloul general fără a exagera cu dimensiunile. Partea interesantă este că calandrul dispune acum de un propriu sistem de iluminare, inclus automat la acționarea lacătălui centralizat, ce poate fi conectat și manual. Cu o asemenea opțiune vor veni toate electromobilele mărcii bavareze în viitor, or sistemul de iluminare va înlocui prin sine calandrul tradițional, care în mod normal lipsește pe un electromobil, iar astfel va fi păstrat limbajul stilistic caracteristic mașinilor bavareze de câteva decenii.
Cum am mai menționat și în momentul publicării primelor poze oficiale, cea mai savuroasă parte a noului BMW X6 este posteriorul. Odată cu lansarea noului BMW X4, SUV-urile Coupe bavareze au beneficiat de un design unic al blocurilor optice spate, iar noul X6 vine să dezvolte ideia concepută cu modelul mai compact, inspirându-se de la cele mai noi modele din gamă, precum Seria 8 și Seria 3. Astfel, forma pătrățoasă a blocurilor optice spate este diluată de semnătura LED de la interior, cu unghiuri mai rotunjite, după rețeta coupe-urilor bavareze de nouă generație. Bara de protecție masivă ocupă o bună parte din posterior și are incluse două incizii de aer verticale, absolut funcționale, și un difuzor cu două terminații duble ale sistemului de evacuare.
Noul X6 în cifre

BMW X6 are la bază platforma modulară CLAR, pe care se bazează cele mai mari modele din gamă, precum noile X5 și X7. Comparativ cu predecesorul, noul SUV Coupe este mai lung cu 26 mm și măsoară 4,935 mm. În lățime X6 a adăugat 15 mm, până la 2,004 mm, dar a devenit cu 6 mm mai scund (1,696 mm), ce a dus și la un centru de greutate mai jos. Ampatamentul este mai mare cu 42 mm și constituie acum 2,975 mm, spațiu adițional de care vor beneficia cel mai mult pasagerii banchetei din spate. Pentru variantele incipiente, cel puțin în prima perioadă, vor fi incluse standard jante din aliaj de 19 țoli, iar opțional SUV-ul poate fi dotat cu jante cu dimensiuni de până la 22 țoli.
Ambianță interioară

Cum era de așteptat, BMW X6 s-a ales cu un design interior familiar nu doar noului X5, dar și întregii game BMW, însă și aici și-au făcut loc unele surprize. Cadranele de bord digitale cu ecran de 12.3 inch sunt incluse standard, precum și sistemul multimedia OS 7.0 de ultimă generație, iar comparativ cu X5, noul X6 are incluse standard scaunele sport, cu suport lateral mai profilat.
Pasagerii banchetei spate se vor bucura de un spațiu mai generos pentru picioare și două ecrane ale sistemului multimedia opțional, atașate de spătarele scaunelor față. Volumul portbagajului a rămas la același nivel – 580 litri. Bancheta spate poate fi rabatată în proporție de 40:20:40, iar astfel volumul poate fi mărit până la 1,525 litri.
Substrat tehnic și opționale

Având la bază platforma CLAR, noul BMW X6 a primit și o suspensie aproape identică cu noul X5. Suspensia față dublu-braț și cea spate multi-link au incluse standard arcuri rigidizate și amortizoare adaptive în variantele incipiente. În premieră, însă, BMW X6 poate avea o suspensie pneumatică pentru toate cele 4 roți (anterior aceasta era disponibilă doar pentru puntea spate), cu mai multe regimuri de rulare, ce să asigure o manevrabilitate excelentă în regimul de condus dinamic, dar și un confort de excepție în regimul de rulare standard. Suspensia pneumatică poate ajusta garda la sol într-un diapazon de 80 mm. Opțional suspensia spate poate fi dotată cu stabilizatoare active și sistem de manevrare conectat cu puntea față – în funcție de viteză, roțile punții spate vor putea vira în aceeași direcție cu roțile punții față, fie în direcție opusă.
Standard sunt incluse cele mai noi sisteme de siguranță activă din portofoliul bavarezilor. BMW X6 va putea frâna automatizat în fața obstacolelor și pietonilor, iar în tandem sistemele de siguranță oferă un regim de pilot automat, ce poate menține de sine stătător banda de rulare, ba chiar să execute depășiri, la solicitarea șoferului. Este prevăzut și sistemul opțional de rulare automatizate în direcție opusă – mașina poate monitoriza toate acțiunile șoferului și să le repete în direcție inversă în marșarier pe distanțe de până la 50 metri.
Motorizări

Inițial BMW X6 va fi oferit cu 4 motorizări, preluate aproape fără modificări de la noul X5. Versiunea incipientă, xDrive30d, are sub capotă turbodieselul de 3.0 litri, cu 6 cilindri, ce livrează 265 CP. Aceasta este urmată de varianta pe benzină xDrive40i, cu benzinar de 3.0 litri și 6 cilindri în linie, capabil de 340 CP. Varianta diesel de top, denumită M50d, are sub capotă același turbodiesel de 3.0 litri, dar dotat cu 4 turbocompresoare, ce rezultă într-o putere maximă de 400 CP.
Versiunea de top – BMW X6 M50i va fi livrată cu benzinarul biturbo V8 de 4.4 litri, ce livrează 530 CP. Cu acest motor SUV-ul Coupe este capabil să accelereze până la 100 km/h în doar 4.3 secunde fiind, astfel, doar cu 0.1 secunde mai lent în accelerație, comparativ cu precedentul X6 M, versiune ce-și va face apariția și pe noua generație.
Lansare

Producția noului BMW X6 va avea loc la uzina germanilor din orașul american Spartanburg, unde în prezent sunt produse și SUV-urile BMW X5 și BMW X7. Ulterior noul SUV Coupe se va alege cu versiunea demențială X6 M, iar lansarea pe piață va avea loc în luna noiembrie a acestui an. Până la sfârșitul anului BMW X6 își va face apariția în showroom-uri, inclusiv și în Moldova, iar prețurile urmează să fie anunțate mai aproape de startul vânzărilor.
0
5,338
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!