Premieră mondială: noul Lotus Evija, cel mai puternic hypercar din istoria mărcii britanice

Dacă ne-am fi întrebat chiar ieri, care este soarta mărcii britanice Lotus în prezent, după o pauză de mai bine de 11 ani fără modele noi, nu am avea un răspuns optimist, chiar și în ciuda zvonurilor apărute în presă, precum că britanicii pregătesc un hypercar electric și un SUV, care să concureze cu Lamborghini Urus. Ei bine astăzi Lotus nu mai lasă loc îndoielilor, prezentând un hypercar absolut nou, cu propulsie electrică, care este și cel mai puternic model nu doar în gama constructorului britanic, dar și cel mai puternic hypercar destinat drumurilor publice în industrie! Abia așteptăm să-l descoperim!
Ultima dată cei de la Lotus lansau un model nou în gamă în 2008, când pentru prima dată a apărut supercar-ul Evora. De atunci britanicii au lansat câteva versiuni speciale pentru gama de modele existente, dar nu au izbutit să lanseze ceva cu adevărat nou. De câțiva ani, însă, compania britanică a ajuns sub controlul chinezilor de la Geely, care au realizat același miracol, pe care l-a reușit și cu Volvo cândva – chinezii au adus investiții imense pentru Lotus, ce le-a permis britanicilor să lanseze un proiect absolut nou, cu substrat tehnic revoluționar, pregătind un hypercar care în timp va deveni unul exclusiv și extrem de solicitat de pasionații automobilelor sport și își va face loc pe posterele afișate pe pereții copiilor din întreaga lume, alături de legendarele Ferrari, Lamborghini și Bugatti.
Lotus Evija este un hypercar 100% electric, la dezvoltarea căruia au participat inginerii companiei Williams Advanced Engineering, ce livrează componente pentru bolizii din Formula E. Deși păstrează silueta clasică a supercar-urilor Lotus, cu motor termic amplasat în spate, Evija a înlocuit motorul tradițional cu bateria ce alimentează cele 4 motoare electrice, situate pe ambele punți. Fiecare roată este pusă în mișcare de câte un motor electric de 500 CP, iar astfel Evija are la activ 2,000 CP și 1,700 Nm, cuplul monstruos fiind livrat direct spre roți, fără pierderi cauzate de cutiile de viteze tradiționale pentru supercar-urile cu motoare termice.
Bateria de 70 kWh este înzestrată cu un sistem de răcire generos cu 4 radiatoare, ce permite un regim de exploatare intens de până la 7 minute pe circuitul de curse, iar pentru a fi cu adevărat competitiv pe circuit, hypercar-ul are prevăzut un sistem de înlocuire rapidă a bateriilor descărcate cu unele noi, la pit stop! Totodată, Evija va fi un model confortabil pentru exploatarea zilnică, or în regimul Eco acesta poate parcurge circa 400 km cu un singur plin.
Substratul tehnic 100% electric este doar o parte din minunățiile high-tech cu care vine să impresioneze Evija. Hypercar-ul are 3 camere de luat vederi de dimensiuni compacte, ce vin să înlocuiască oglinzile retrovizoare exterioare și cea de la interior, iar la posterior mai este prevăzut un eleron activ, cu unghi de atac ajustabil. Standard Evija dispune de un sistem de frânare performant AP Racing, cu discuri carbon ceramice, iar jantele generoase sunt "încălțate" în anvelopele Pirelli Trofeo R.
La interior Lotus Evija poate oferi toate sistemele și opțiunile necesare pentru exploatarea zilnică, inclusiv sistemul de climatizare, audio, sistem multimedia cu conexiuni pentru gadget-ul personal, cruise control și sisteme de siguranță activă. Volanul este înzestrat cu o sumedenie de comenzi, printre care și rotila de selectare a regimurilor de condus. Consola centrală elegantă include comenzile sistemului de climatizare și selectarea direcției de mers prin intermediul butoanelor, ce înlocuiesc levierul tradițional al cutiei de viteze.
Deocamdată britanicii au dezvăluit doar datele dinamice preliminare: Lotus Evija va accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și va avea nevoie de un timp similar în exercițiul 100-200 km/h. Viteza de 300 km/h este atinsă în circa 9 secunde, iar cea maximă este de 320 km/h.
Producția Lotus Evija va începe în următoarele luni – hypercar-ul va fi o bijuterie cu adevărat exclusivă, iar asta pentru că britanicii planifică să producă doar 130 unități. Prețul hypercar-ului este de 1.7 milioane lire sterline, iar comenzile pot fi plasate din aceste zile. Livrările vor demara în 2020.
0
2,440
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!