Renault Megane RS Trophy-R a devenit cel mai rapid model cu tracțiune pe puntea față pe Nurburgring!

Motiv de sărbătoare pentru Renault – francezii au cucerit circuitul Nurburgring cu noul hot-hatch de performanță Megane RS Trophy-R, acesta devenind cel mai rapid model de serie cu tracțiune pe puntea față pe Iadul Verde. Astfel, Megane RS Trophy-R a reușit să bată recordul stabilit anterior de Honda Civic Type R – traseul de 20.6 km a fost parcurs în 7 minute și 40.1 secunde, cu 3.7 secunde mai rapid decât modelul de performanță nipon.
Pentru a atinge un asemenea rezultat, hatchback-ul de serie Renault Megane RS Trophy a fost puternic modificat de divizia Renault Sport. Francezii nu au introdus modificări pentru unitatea turboaspirată pe benzină, de 1.8 litri, ce livrează 300 CP și 400 Nm, ci și-au concentrat forțele pentru îmbunătățiri la nivel de coeficient aerodinamic și scăderea greutății.
În urma modificărilor executate, hot-hatch-ul a devenit cu 130 kg mai ușor, fiind lipsit de bancheta spate și punte spate manevrabilă. Tot de dragul greutății, Megane RS Trophy-R poate avea doar cutie manuală cu 6 trepte, ce este simțitor mai ușoară decât cutia robotizată disponibilă pentru hot-hatch-urile standard. Un alt câștig la nivel de greutate a fost adus de noile scaune sport Sabelt, ce sunt mai ușoare decât scaunele sport standard prevăzute pentru Megane RS Trophy cu 7 kg, și noile jante de 19 țoli Fuji Light. Sistemul standard de evacuare a fost înlocuit cu tobe Akrapovic. Contra plată adițională clienții vor putea bifa o opțiune disponibilă, aparent, anterior doar pentru supercar-uri cu prețuri extrem de piperate – jante din fibră de carbon, ce aduc o scădere a greutății cu circa 2 kg fiecare.
Francezii au pregătit modificări și la nivel de suspensie – aici se regăsesc amortizoarele adaptive Ohlins și un sistem de frânare Brembo mai performant, ce opțional poate avea discuri carbon ceramice. Pentru un coeficient aerodinamic mai bun, versiunea de performanță de top Megane s-a ales cu un nou difuzor integrat în bara de protecție spate și incizii de aer adiționale pe capotă.

În urma modificărilor, Renault Megane RS Trophy-R indică nu doar un timp mai bun pe Nurburgring, dar și caracteristici îmbunătățite de accelerație – comparativ cu versiunea RS Trophy, noul hot-hatch accelerează până la 100 km/h cu 0.3 secune mai rapid, în 5.4 secunde, viteza maximă fiind de 262 km/h, aici diferența constituind doar 1 km/h, comparativ cu versiunea Trophy.
În această interpretare, Megane RS Trophy-R, hot-hatch-ul francez va putea fi achiziționat în Europa – francezii planifică să lanseze o ediție limitată la doar 500 unități până la finalul acestui an, fiecare cu un preț de circa 55 mii euro, ceea ce este cu aproape 11 mii euro mai mult, decât costă un Megane RS Trophy. De altfel, hot-hatch-ul va avea acces și pe drumurile publice și nu va fi destinat exclusiv escapadelor pe circuitele de curse!
0
181
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!