Supercar-ul electric: Jaguar I-PACE, impresii după 1,000 km de condus în Moldova Electro Maraton

E un adevărat supercar electric, cu siluetă de SUV. Ne-am convins întâi la primul test drive cu Jaguar I-PACE, când eram pur şi simplu extaziaţi de senzaţiile de condus ale modelului şi-l comparam cu supercarul Jaguar de cândva, pe nume XKR, cu motor V8 de 4.2 litri supercharged. Dacă încă n-aţi văzut acel test drive, trebuie să-l vedeţi neapărat!
Şi, ştiţi, în Moldova Electro Maraton toate acestei senzaţii s-au confirmat în repetate rânduri. Maşina asta se conduce ca un supercar. Te lipeşte de scaun ca nici una alta. Nici măcar Tesla Model S 100D din expediţie, care, teoretic are mai mulţi cai-putere şi un timp de acceleraţie mai rapid, nu te lipeşte atât de animalic de scaun şi nu-ţi dă aceleaşi senzaţii de condus! Da, Jaguar I-PACE a fost adevărata bestie electrică, iar dacă aveţi cumva în vizor un SUV de vreo 60-80 mii euro în vizor şi încă mai staţi la îndoială în raport cu automobilele electrice, vă îndemnăm doar să mergeţi să conduceţi acest automobil, ca să simţiţi pe propria piele ce înseamnă el. Asta va fi suficient.
Bateria lui Jaguar I-PACE e uriaşă, având o capacitate de 90 kWh, dintre care 84.7 kWh sunt real utilizabili. Cu această energie, SUV-ul promite o autonomie reală de 380 km, şi una mai teoretică de 400-450 km. Timpul de încărcare la o priză obişnuită e foarte mare, de vreo 11 ore de la 50 la 100% şi de peste 20 de ore, ba chiar vreo 28 dacă vreţi o încărcare completă, de aia aveţi nevoie de o priză mai specializată, care să asigure cel puţin 6-7 kW de încărcare. Jaguar I-PACE mai poate fi încărcat de la prize cu curent continuu, de mare putere, de unde trage 104 kW. Eh, acolo în vreo 45 minute aveţi bateria aproape deplin încărcată.
Cifre şi experienţe din Moldova Electro Maraton

Cea mai ciudată observaţie a fost un tipar de evoluţei a cifrei de autonomie rămasă, pe care-l tot remarcam zi de zi la Jaguar I-PACE. Dimineaţa porneam cu vreo 450 km autonomie indicată. Maşina era condusă normal, autonomia scăzând treptat, odată cu kilometrii parcurşi, până indica vreo 370 km, după care 100 km păreau să dispară brusc din această cifră. Nivelul bateriei nu dispărea, doar calculul autonomiei. După care această cifră scădea în continuare logic, kilometrii reali fiind recalculaţi, astfel încât maşina indica de obicei oricum o autonomie reală de vreo 350 km în maraton, cu tot cu climatizarea pornită şi stilul de condus.
Stilul de condus, de fapt, a fost marea tentaţie a lui Jaguar I-PACE, care a sacrificat un pic cifrele de consum. Oricine urca la volan, se infecta de virusul plăcerii supreme în condus şi nu putea să nu apese un pic mai tare pe acceleraţie, măcar din când în când. E o tentaţie irezistibilă. Din „cauza” asta, şi consumul real al lui I-PACE pe parcursul expediţiei a fost mai mare – de 24.2 kWh/100 km, dublu decât cel mai eficient electromobil din maraton. Dar plăcerea de condus a fost de zece ori mai mare, în schimb!
Cel mai eficient consum real pe care l-am putut obţine cu I-PACE fără a ne priva de confort şi fără a activa vreun regim suplimentar eco a fost de vreo 22.2 kWh/100 km. Dacă ajungi să conduci în continuu în ritm savuros, consumul urcă uşor spre 26 şi chiar 29 kWh la sută. Deci, e o maşină care te trage repede la păcat. Dar cât de dulce e păcatul cu ea!
De asta şi-n ziua celor 300 km parcurşi I-PACE s-a lăsat depăşit la autonomia totală şi de micuţul i3. Jaguar a avut atunci o autonomie totală de 358 km. Micuţul a avut cu 20-30 km mai mult. Dar cei din I-PACE au zâmbit mai mult la bord, fiţi siguri.

Oh, dar cum accelerează I-PACE cu pedala în podea! Trebuie cu adevărat să te ţii bine de volan când apeşi pedala de acceleraţie, pentru că puterea se dezlănţuie toată deodată, din prima clipă. Poate să-ţi zboare cafeaua undeva în spate, telefonul. Trebuie să n-ai obiecte puse la nimereală în habitaclu. Pentru că nu e de glumă cu puterea ei. Şi toate sunt la superlativ în ea – şi calitatea materialelor, şi izolarea fonică, şi sistemul multimedia, şi sistemul audio extraordinar Meridian.
Oh, dar nu vă mai spunem atâtea despre ea, că ne apucă iar dorul de maşina asta. Dacă vreţi să treceţi încă o dată cascada senzaţiilor de condus vedeţi testul nostru drive iniţial. Dar, după acest maraton cu maşini electrice atât de diverse, putem spune ferm convinşi: Jaguar I-PACE e cea mai demenţială maşină electrică, cea mai fantastică electrică pe care o poţi cumpăra azi pe piaţă ca şi senzaţii de condus. E acel Jaguar din care să ieşi un pic tremurând şi zâmbind, zicând simplu: „Wow!” E pur şi simplu formidabilă!
0
805
GALERIE FOTO (58 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!