Bugatti marchează cei 110 ani de la înființare cu un nou supercar cu totul special - Centodieci

Bugatti celebrează cei 110 ani de la înființare – în anul 1909 inginerul italian Ettore Bugatti s-a lansat în industria auto ca un nou producător de mașini. Uzina și-a început activitatea în orașul francez Molsheim, iar astăzi, fiind unul dintre cei mai renumiți constructori de supercar-uri, parte a Grupului Volkswagen, Bugatti prezintă un supercar nou, cu care să marcheze jubileul de 110 ani.
Publicul a avut ocazia să savureze formele noului Bugatti Centodieci (din italiană – o sută zece) în cadrul Concursului de Eleganță de la Pebble Beach. Noul model omagiază și supercar-ul legendar EB110, construit de companie în 1991 pentru a marca cei 110 ani de la nașterea lui Ettore Bugatti, care a înființat compania.
Având la bază substratul tehnic al lui Bugatti Chiron, noul Centodieci a primit o caroserie absolut nouă, inspirată de la EB110. De menționat, însă, că modelul lansat în 1991 a fost produs de compania Bugatti Automobili S.p.A., înregistrată în Italia, care nu are prea multe tangențe cu Bugatti Automobiles S.A.S., care face parte din Concernul Volkswagen și a scris istoria modernă a supercar-urilor cu modelele Chiron și Veyron.
Astfel, la proiectarea noului Centodieci designerii și inginerii au reinvetat liniile de design concepute de Bugatti EB110. Printre elementele distinctive se enumeră suprafețele aerodinamice ale părții frontale, cu o "potcoavă" mică a calandrului, atipică supercar-urilor moderne Bugatti, dar și cele 5 orificii ce formează litera "B" în preajma portierelor.
Având un substrat tehnic comun cu Chiron, noul Centodieci utilizează aceeași unitate W16 cu 4 turbocompresoare, ce livrează aici 1,600 CP, cu 100 CP mai mult decât anterior. Motorul se cuplează la aceeași cutie robotizată cu 7 rapoarte și sistemul de tracțiune integrală permanentă. Inginerii au reușit să atingă o scădere a greutății cu 20 kg, comparativ cu Chiron, grație utilizării fibrei de carbon.
De altfel, caracteristicile dinamice sunt identice cu cele indicate de Chiron – Bugatti Centodieci accelerează până la 100 km/h în 2.4 secunde, până la 200 km/h în 6.1 secunde și în 13.1 secunde până la 300 km/h. Viteza maximă este, totuși, mai mică, și constituie 380 km/h, comparativ cu viteza de 420 km/h, pe care o poate atinge Chiron. Cel mai probabil, inginerii nu au putut obține un coeficient aerodinamic la fel de bun.
În total Bugatti va produce doar 10 unități Centodieci, fiecare cu un preț de pornire de 8 milioane euro. Prețul exorbitant, însă, nu a speriat potențialii clienți, or toate cele 10 unități au fost deja rezervate și urmează să fie produse și livrate pe parcursul următorilor 2 ani.
0
2,363
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!