Mulliner a reprodus modelul istoric unic Bentley Corniche, distrus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

Atelierul Mulliner din cadrul companiei britanice prezintă în premieră reproducția modelului istoric Bentley Corniche, produs într-un singur exemplar și pierdut în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Prototipul din secolul XX, ce purta această denumire, a fost produs pe baza modelului Bentley Mark V și a primit o caroserie produsă de atelierul francez Carrosserie Vanvooren, fiind gândit ca o versiune de performanță a modelului Mark V.
Bentley Corniche a fost produs pe baza șasiului 4 Litre, fiind proiectat ca o versiune sport a noului Mark V, ce abia se pregătea de lansare, de la care a preluat și unitatea de propulsie. În luna mai a anului 1939 caroseria a fost pregătită de atelierul francez Carrosserie Vanvooren.
Pentru a îmbunătăți caracteristicile aerodinamice, specialiștii francezi au fost nevoiți să elimine elementul specific modelelor Bentley din acele timpuri, precum calandrul vertical imens, acesta fiind înlocuit de două grile verticale cu muchii ascuțite. Grație îmbunătățirilor aplicate de ingineri, Corniche a reușit să atingă viteza record de 161 km/h în timpul testelor, viteză de neatins pentru sedanurile standard din gama Bentley din acei ani.
Soarta lui Bentley Corniche a fost dificilă din primele zile de la apariție, or în timpul testelor pe drumurile publice prototipul a suferit un accident rutier cu un autobuz și a revenit la atelierul Carrosserie Vanvooren pentru lucrări de reparație. După aceasta a urmat cel de-al doilea accident – după reparație modelul urma să fie livrat celor de la Bentley, însă pilotul de teste a pierdut controlul volanului, a tamponat automobilul de un copac și s-a inversat. Astfel, Corniche a revenit din nou la atelier pentru reparația caroseriei, însă a fost distrus în timpul bombardamentelor din partea Germaniei.
Ideea de a reconstrui o replică a Bentley Corniche a aparținut fostului director al companiei britanice, Ken Lee, încă la începutul secolului XXI, iar în 2008 proiectul a primit suport financiar și din partea celor de la Bentley. Caroseria a fost elaborată de atelierul Ashley & James conform schițelor oferite de designerul mașinii originale, iar în 2018 proiectul a ajuns pe mâinile atelierului Mulliner, care a finalizat lucrările către aniversarea de 100 ani a mărcii britanice.
0
235
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!