Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Seria de performanță Porsche 911 GT3 aniversează 20 ani de la primul debut

7 August 2019 - 15:07
Redacţia PiataAuto.md
În acest an Porsche 911 GT3 împlinește două decenii de la prima apariție, datată cu anul 1999. Cu acest prilej constructorul german a publicat o galerie savuroasă de imagini cu diverse generații și ipostaze 911 GT3, iar noi vă propunem să faceți o incursiune în istoria versiunilor de performanță veritabile, atât de dorite de fanii sportcar-urilor germane.
Primul Porsche 911 GT3 a marcat premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1999 – acel coupe de performanță a fost dezvoltat de divizia de performanță Porsche Motorsport, iar la proiectare a fost implicat și Walter Rohrl, dublu campion mondial în WEC. Coupe-ul ce a pus bazele noii serii de performanță, dedicate în special aventurilor pe circuit, a avut la bază propulsorul de tip boxer de 3.6 litri cu 6 cilindri, ce livra atunci 360 CP, cuplat la cutia cu 6 rapoarte, preluată de la versiunea GT2. Comparativ cu variantele de serie, 911 GT3 avea o suspensie modificată, cu o gardă la sol mai mică cu 30 mm, o servodirecție revizuită, capabile în tandem să asigure o stabilitate și precizie excelentă în abordarea virajelor la viteze mari, pe când elementele aerodinamice exterioare asigurau coupe-ul cu o forță de apăsare optimă.
Grație acestor modificări, la început de carieră coupe-ul s-a impus cu un record de timp pe Nurburgring în segmentul sportcar-urilor de serie destinate inclusiv și drumurilor publice, fiind pilotat de Walter Rohrl, iar pentru a marca acest succes, germanii au dispus lansarea unor versiuni limitate pentru coupe-ul de performanță: 911 GT3 Cup, 911 GT3 R și 911 GT3 RSR.

Prima generație Porsche 911 GT3 nu s-a menținut prea mult pe linia de producție, or în 2003 apare cea de-a doua generație, cu unitate boxer cu 6 cilindri și 3.6 litri, ce livra o putere mai mare, de 381 CP. O altă noutate debutată în premieră a fost sistemul performant de frânare, denumit Porsche Ceramic Composite Break – chiar și denumirea sugerează apariția discurilor carbon ceramice în cadrul sistemului de frânare.
Cu doar 3 ani mai târziu Porsche 911 GT3 a beneficiat de o actualizare tehnică amplă, ce a adus un surplus de putere, până la 415 CP, și suspensia activă PASM (Porsche Active Suspension Management). Încă cu 3 ani mai târziu unitatea boxer de 3.6 litri a fost înlocuită cu noua unitate, de 3.8 litri, ce livra 435 CP. Tot atunci germanii au redefinit kit-ul aerodinamic exterior.

Următorul Porsche 911 GT3 a marcat debutul în 2013, anul în care compania germană aniversa jumătate de secol de la fondare. De această dată, inginerii au avut sarcina de a crea un bolid cu totul special, ce a rezultat într-o caroserie originală, creată special pentru 911 GT3. De altfel, unitatea de propulsie a păstrat capacitatea cilindrică de 3.8 litri, dar și ea a fost dezvoltată de la zero. Astfel, benzinarul de 3.8 litri livra 475 CP și a fost oferit pentru prima dată cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj PDK, ce transmitea cuplul pe ambele punți. Noile tehnologii au dus la stabilirea unui nou record pe Nurburgring, de 7 minute și 25 secunde, noul 911 GT3 fiind mai rapid pe Iadul Verde cu circa 30 secunde decât modelul lansat în 1999.
Actualul Porsche 911 GT3 a fost lansat în premieră în 2017, având sub capotă benzinarul boxer de 4.0 litri, cu 6 cilindri, capabil să livreze 500 CP. Ulterior modelul a beneficiat de actualizări, iar în 2018 și-a făcut apariția versiunea puristă GT3 RS, cu aceeași unitate de propulsie, dar cu 520 CP la activ, capabilă să accelereze până la 100 km/h în doar 3.3 secunde.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (70 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter