Spiritul Kodiaq RS prin Deda-Topliţa-Gheorghieni-Praid: Ziua 4 aduce noi trasee necunoscute din România, dar şi provocări

Cea de-a 4-a zi a road trip-ului nostru cu 7 maşini sportive prin #RomanianRoads trebuia să fie un mijloc de aur, în care să savurăm sportivele pe o distanţă relativ scurtă, pe un traseu în formă de buclă, pornind din Târgul Mureş şi revenind seara în acelaşi punct.
A 4-a zi din cele 7 zile. Un moment de respiro pentru noi şi pentru maşini, pentru că traseul ales pentru această zi nu urcă foarte mult în altitudine, deşi suntem înconjuraţi de munţi. Dar aveam să aflăm că acelaşi traseu nu duce lipsă nici de curbe încreţite ca părul după „zavivcele” anilor ’90, nici de frumuseţi similare Tirolului austriac.
Era ziua în care eu împărţeam BMW Z4 cu jurnalistul român Adrian Mitrea. Dan împărţea Honda Civic Type-R cu un alt jurnalist român – pe jumătate moldovean şi basarabean, cum zice el, Constantin Ciobanu. Era a doua zi consecutivă când lui Dan îi licăreau ochii de entuziasm pentru maşinile care le conduce, ori să conducă modele precum Mazda MX-5 din ziua anterioară şi Honda Civic Type-R erau pentru el nişte vise din copilărie. Maşina noastră de suflet – Skoda Kodiaq RS – fusese încredinţată coechipierei mele din ziua precedentă, pilotul Cristiana Oprea, însoţită de jurnalistul spaniol Eduardo Lausin.
Iar frumuseţile nu s-au lăsat aşteptate. După ce-am ieşit din Târgu Mureş, ne-am îndreptat spre Reghin, iar mai apoi a rămas în urmă şi Reghin, şi ne-am pomenit pe defileul Deda-Topliţa. Bine, e un defileu diferit de forma celor pe care le avem în Moldova, dar se respectă caracteristicile unei asemenea noţiuni geografice – o vale întinsă în lungime, în acest caz cu două fâşii de munţi nu prea înalţi pe alături şi cu râul Mureş pe mijloc. Iar cursul râului este copiat aproape la indigo alături şi de o şosea frumoasă, cu asfalt foarte bun. Mult verde în jur. O mireasmă de aer curat, îmbibat cu abureala rouăi de dimineaţă.
E un drum puţin umblat, cel puţin de turiştii din afara României. Aşa că nici traficul nu e prea intens. Exact ce trebuie pentru un road trip cu maşini sportive, nu? Sssttt... Dacă aţi înţeles aluzia, nu spuneţi nimănui!

Apoi, au urmat zone mai deschise, care amintesc de unele zone din Tirol în Austria, apoi şi din cele împădurite. Ne îndreptat spre Gheorghieni, iar pe aici drumul trece prin mai multe zone cu curbe frumoase, însă adevărata „zavivcă” începe atunci când treci de Gheorghieni şi te îndrepţi spre Praid. Un drum superb, în mare parte umbros şi bun chiar şi pentru decapotabile, care tot urcă într-un soi de pas montan. Iar forma relieful din jur se schimbă mult şi des, cu fiecare nou set de viraje. Nu prea seamănă cu nimic altceva aceste trasee, dar sunt excepţional de frumoase. Seamănă cu.. România, de fapt.
Toate sportive se distrau bine pe aici. Chiar şi marele Kodiaq RS, care ţine aceeaşi cadenţă cu celelalte maşini, cel puţin pe aici, pe drumuri publice, când nu conducem chiar ca piloţii pe circuit. Ah, şi scaunele alea RS, cu suport lateral ferm – cât de bine te ţin în viraje! Şi cât de bine arată maşina asta în culoarea ei albastră, specifică RS.
Sus, în vârf de munte, am avut şi o provocare, simplă în esenţă, dar complicată în rezolvare într-o zi de duminică. Skoda a avut o pană la anvelopă. O chestie care se putea întâmpla oricui. Dar era nevoie de o altă anvelopă, iar la dimensiunea ei uriaşă de 20 de ţoli – nu se putea găsi atât de uşor o combinaţie exactă. Partea mai dificilă a fost că maşina n-are roată de rezervă. În mod normal o asemenea mică problemă de drum se rezolvă în 5 minute cu un cric şi o cheie, şi ai plecat mai departe. Aici, însă, a trebuit să ne complicăm un pic cu logistica, dar într-un final s-a rezolvat, cel puţin cu o soluţie temporară, până la aplicarea unei soluţii finale acum dimineaţa. Dar asta ne-a dat un pic programul peste cap, cel puţin mie, lui Dan, lui Constantin şi, evident, lui Mircea, cel care e organizatorul logistic al acestui road trip. Celelalte maşini au plecat. Noi am cam stat în vârf de munte şi la poalele lui până spre apus. Despre spirit camaraderesc într-o expediţie adevărată, vă vom spune poate mai multe într-o altă relatare, mai de concluzii şi de gânduri. Noi, echipa de la PiataAuto.md, am trecut totuşi prin expediţii mult mai crunte, de la Sahara până la extremităţile arctice pe viscole şi geruri de minus 33 de grade, şi o facem de ceva mai mulţi ani, având antrenate un pic de instincte expediţionale. Aici nu e nici Sahara, nici Nordkapp însă, şi lucrurile-s mai simpluţe şi mai relaxate, aşa că într-un final şi mica problemă s-a rezolvat. O pană de anvelopă e doar o pană, până la urmă.
La apus de soare am fost pasager în Honda Civic Type R, împărţind maşina cu Dan. A avut ocazia să-şi împlinească visul la scară maximă. A condus-o apăsând-o aşa cum i-a poftit sufletul. Şi sufletul i-a poftit multe la volanul maşinii ăsteia.
Astăzi eu voi conduce, în sfârşit, Skoda Kodiaq RS pe durata întregii zile. Aşa că mâine dimineaţă vă voi spune şi mai multe din ceea ce voi simţi azi la volanul acestei minunate sportive RS cu motor diesel biturbo! Pe curând!
0
488
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!