Spiritul RS: Ziua 1 prin Dobrogea şi primele impresii despre Skoda Kodiaq RS (VIDEO)

Şapte, Doamne, şi toate şapte spotive! Şapte s-au aliniat la start ieri dimineaţă în Bucureşti, pentru a porni spre est, într-o regiune cu relief cu totul deosebit şi – cum aveam să aflăm mai târziu – cu drumuri sinuoase şi pustii, aşa cum ar prescrie şi doctorul unei maşini sportive. Iar Skoda Kodiaq RS e unicul SUV dintre aceste şapte.
Deşi e un RS, SUV-ul Skoda rămâne a fi un Kodiaq, fiind la fel de mare, având un portbagaj la fel de uriaş. Tocmai de asta, pe lângă valize şi genţi de tot soiul, în portbagajul lui Kodiaq RS a fost pus până şi calculatorul desktop, uriaş şi el, al echipei de producţie. De ce? Pentru că încape!
Traseul nostru spre este a început cu renumita autostradă a soarelui, adică A2, spre Constanţa. Cei peste 150 km petrecuţi aici, pe autostradă, ne-au dat şansa unor prime impresii cu Skoda Kodiaq RS.

În primul rând, motorul ei biturbo diesel sună foarte bine, fiind parcă mai calibrat şi mai cizelat decât ipostazele cu o singură turbină a aceluiaşi propulsor. În al doilea rând, împinge foarte curajos imensul SUV la viteze mari de autostradă şi pare să aibă o rezervă de nesecat de cuplu, cam pe întreaga plajă de turaţii fireşti. Iar în al treilea rând, scaunele sport ale maşinii şi volanul profilat în stil RS îi dau o poziţie de condus foarte antrenantă, care ne-a amintit de spiritul de condus din Octavia RS. Nici consumul pe autostradă n-a fost foarte mari, în ciuda faptului că Skoda Kodiaq RS a fost apăsată foarte intens. Vreo 8 litri şi un pic la sută.
Am ieşit de pe autostradă pe la Cernavodă şi abia aici a început Dobrogea adevărată. După primele localităţi drumurile au început a ne alinta cu relief întins şi cu multă verdeaţă alimentată de braţele Dunării de aici. Eu am condus o singură dată anterior prin Dobrogea, vreo 12 ani în urmă, în trecere şi probabil departe de cele mai frumoase trasee. Acum, însă, aveam s-o văd în toată frumuseţea ei. Şi Dan, colegul meu, fusese doar în treceri scurte pe aici.
A urmat un traseu tot mai frumos spre Cheile Dobrogei, un loc care merită vizitat neapărat. E aproape pustiu de maşini şi trafic, şi tocmai asta îl face savuros, prin liniştea sa şi prin aceste privelişti naturale monumentale.
De aici ne-am îndreptat spre nord est, dar alegând drumurile cu asfalt bun, pentru că-n zonă sunt şi drumuri foarte rele. Dacă vedeţi mai jos traseul ales de noi, să ştiţi că puteţi fi încrezuţi de calitatea cel puţin acceptabilă a asfaltului.
Am ţinut direcţia spre Sarichioi – un sat de ruşi lipoveni din România. Etnia asta a venit acum mulţi ani pe calea mării în România, fiind alungaţi de Ecaterina a II-a din Crimeea, iar acum e concentrată în câteva sate din această regiune. Mai vorbesc şi astăzi o limbă rusă cu elemente arhaice în ea, dar o înţeleg bine şi pe cea modernă.

În Sarichioi, am ajuns într-un soi de Orheiul Vechi al României, aciuindu-ne la Casa Filip de aici, o vilă în stil lipovean, reconstruită şi recondiţionată recent într-o unitate de cazare frumoasă, cu un restaurant superb. Şi deoarece suntem aproape de lacul Razim şi Marea Neagră, meniul abundă în peşte. E un loc de popas minunat, mai ales dacă vă aflaţi într-o călătorie de familie. Doar că trebuie să-l rezervaţi din timp, că e bombardat de clienţi deja şi are rezervări cam cu jumătate de an înainte.
De aici am apucat-o pe drumul 22D spre Brăila, iar aici am avut parte de unul din cele mai savuroase episoade de condus ale zilei. Lumină de apus de soare, multe curbe strânse, drumuri pustii şi un relief ce părea să combine forme total neobişnuite pentru România. Înălţător de frumos, iar să treci pe aici la volanul unei maşini sportive – e şi mai frumos.
Pe aici s-au conturat şi alte păreri despre Skoda Kodiaq RS. Suspensia maşinii e rigidizată faţă de un Kodiaq normal, dar e şi foarte bine calibrată, neaşteptat de bine chiar, astfel încât maşina se ţine în viraje aşa cum nu ţi-ar veni să crezi că poate un SUV atât de mare. Da, dacă o forţezi tare în viraje, vei mai simţi că SUV-ul sport are peste 1,800 kg greutate proprie, dar Kodiaq RS te lasă foarte intuitiv să-i transferi masele în viraj, jonglând un pic cu ele.
Şi sistemul de tracţiune integrală e recalibrat, trimiţând mult mai mult cuplu spre puntea spate. Iar astfel Kodiaq RS nu se simte niciodată ca o maşină ce dă preferinţă punţii faţă. Prin urmare, poţi aborda virajele cu viteze ameţitoare şi cu o precizie incredibilă a traiectoriilor.

Eu alergam la volanul decapotabilei Mazda MX-5 şi alergam la maxim. În spatele meu se ţinea strâns Cristiana, unica femeie din cei 18 camarazi din RomanianRoads, tot ea şi pilot de raliu, conducând ieri Kia Stinger. Iar a treia maşină care se ţinea la fel de bine de noi era Skoda Kodiaq RS, condusă de Alex Oagănă, omul care e aici să scrie pentru Petrolicious. Şi aceste trei maşini au reuşit să gonească într-atât de savuros, încât s-au detaşat simţitor de celelalte maşini din grup. Iar Kodiaq RS a putut ţine pasul extraordinar de bine! Un SUV! Un diesel! Însă e un RS!
Cum zicea Alex la final, Skoda Kodiaq RS e, probabil, cea mai completă sportivă din toată formaţia de aici, fiind cea care-ţi oferă indiscutabil cel mai multe calităţi dintre toate. Şi tot el spunea că marea lui surpriză a fost să descopere cât de mult au muncit inginerii Skoda la calibrarea veritabilă sportivă a maşinii. Nu s-au limitat în a pune doar un motor puternic pe ea, sau doar în a pune nişte arcuri mai rigide în suspesie. Nu, au calibrat totul pentru a avea în final un produs care aparţine familiei Kodiaq, dar care se simte ca o adevărată Skoda cu emblema vRS!
Am ajuns seara la Brăila, trecând şi cu bacul. Azi urmează să ne îndreptăm spre Suceava, iar Dan Untură va fi cel care va conduce Kodiaq RS. Aşa că următoarea relatare va fi de la persoana I despre Kodiaq şi va fi semnată de camaradul nostru Dan, în stilul lui gustos de a scrie.
Iar dacă vă întrebaţi de părerile şi despre celelalte maşini sportive din road trip, aflaţi că vă vom relata despre toate, ba chiar, pe lângă relatări sumare publicate în timpul road trip-ului, vom avea şi teste drive complete, dedicate tuturor acestor modele.

Salvaţi-vă harta şi destinaţiile! Pe curând!
0
2,028
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!