Transfăgărăşan şi ultima zi a road trip-ului nostru cu Kodiaq RS şi alte 6 maşini sport. Cel mai bun drum din lume?

Ultima zi a road trip-ului nostru pe drumurile României cu 7 maşini sport a început tot la Sibiu, or, ăsta e oraşul potrivit şi pentru o plimbare plăcută de seară, dar şi drept punct de start fie pentru Transalpina, pe care o trecusem cu zi mai devreme, fie pentru renumitul Transfăgărăşan. Se anunţaseră ploi intense pentru această zi. Iar noi ne făceam griji de anvelopele semi-slick ale lui Megane RS, dar şi de cele un pic cam uzate ale lui Civic Type-R şi BMW Z4.
Să treci Transfăgărăşanul poate fi un mare fior, mai ales pentru cei care se pregătesc s-o facă prima dată. În ultimii ani, de când cu emisiunea lui Clarkson şi echipa, drumul ăsta a beneficiat de o publicitate uriaşă, astfel încât în fiecare zi aici vin sute sau chiar mii de turişti pentru a-l traversa. Titlul de „cel mai bun drum din lume” îi atrage ca un magnet.
Drumul spre Transfăgărăşan, mai ales când începi a urca pe el, e pestriţat cu zone de asfalt mai cariat, dar totuşi textura de aici e mult mai bună decât cea de pe Transalpina. Pe Transfăgărăşan, însă, nu drumul de va irita la un moment dat, ci aglomeraţia. Chiar şi într-o zi de muncă, vara, aici vor fi nenumărate automobile şi motociclete, ba chiar şi o mulţime de puncte de vânzare a tot ce vrei pe traseu, aşa că va trebui să conduci mult mai încet decât ai fi făcut-o acum 3-4 ani, de exemplu. Ba chiar s-ar putea să stai şi în ambuteiaj.
Aşa că dacă vrei să conduci mai aproape de limitele fizice ale unei maşini sport, s-o şuieri un pic în viraje, fie vei putea face asta în episoade foarte scurte, fie vei constata că nu ăsta e tocmai cel mai potrivit drum pentru asemenea condus. Pe Transfăgărăşan, în asemenea zile, vii pentru priveliştea de care ai parte.
În cazul nostru, pe la Bâlea Lac era un ambuteiaj de blocase drumul. Am trecut cu greu de el, după ce avusesem parte de o urcare lentă. Abia pe cealaltă parte drumul se mai rărise un pic. Şi dacă tot eram cu 7 maşini sportive pe aici, am decis să ne facem un pic de cap în sus şi-n jos, prinzând acele reprize de trafic mai liber pentru a putea şuiera roţile lui Skoda Kodiaq RS şi echipa.
De fapt, în această zi Dan apucase să urce la volanul lui Renault Megane RS, iar eu conduceam în sfârşit Ford Fiesta ST. În cazul lui Dan, marea întrebare era dacă va putea Megane RS să echivaleze sau să depăşească senzaţiile fabuloase pe care i le oferise Honda Civic Type-R câteva zile mai devreme.
În cazul meu, voiam să văd ce voi putea face cu un motor de trei cilindri, pus pe o maşină cu emblemă ST de la Ford. Înţeleg că e turboaspirat şi are 200 CP din cei 3 cilindri, dar sunt totuşi doar 3 cilindri şi-n capul meu asta se înrădăcinează mai greu decât ideea de a alerga pe aici o maşină electrică, de exemplu. Da, o Tesla Model 3 aş alerga-o cu plăcere pe aici, cu siguranţă.
Cam toată săptămâna micuţul Ford ne-a dat surprize, tot aprinzând martorul check engine pe bord, de crezusem că are vreo problemă. Însă în această zi, în care l-am condus eu, i-am dat de capăt problemei, care era mult mai simplă decât părea. Era o sportivă cu cutie manuală, care nu limita turaţiile motorului, iar dacă ajungeai s-o ţii în zona liniei roşii, la început erai avertizat că-l turezi cam prea mult. Dacă mai uitai de treaba asta şi-l ţineai mai mult, intervenea şi martorul check engine aprins. Apoi, puteai să-l închizi un pic la odihnă şi peste vreo 20 minute martorul era stins. Asta era, o atenţionare despre supraturare. De obicei alte modele au o limitare electronică a turaţiilor, însă aici vorbim de o maşină sportivă, mai brută şi mai cu încredere pentru cel de la volan. Aşa că n-a fost nimic grav.
Skoda Kodiaq RS a făcut faţă pe aici, ca de obicei, cu brio. Deja ne obişnuisem cu ideea de a trata acest SUV imens ca un camarad demn pentru celelalte sportive de aici. Ba chiar aici, pe Transfăgărăşan, şoferul lui Stinger era cel care o critica cel mai mult, indicând greutatea ei inadmisibil de mare, care se simte anevoios prin virajele strâmte de aici. Cele două tone trebuie stăpânite bine, iar să faci un şasiu care să le menajeze corect nu e un lucru uşor şi necesită ceva experienţă în spate.
Nici urmă de ploaie. Se pare că meteorologii au cam ghicit în boabe data asta. Iar noi ne distraserăm de-a binelea pe aici. E frumos traseul fără îndoială şi trebuie să-l treci cel puţin o dată în viaţă, să-l vezi, să-l ştii, că e păcat să nu-l cunoşti deloc, fiind atât de aproape de Moldova. Dar trebuie să-ţi setezi corect aşteptările de trafic şi senzaţii pe care le vei avea. Eu aş ezita să-l numesc cel mai frumos drum din lume, deşi e fără îndoială un traseu frumos, care merită vizitat. De fiecare dată când am vizitat Transfăgărăşanul am avut aceeaşi senzaţie, iar acum, cu tot traficul şi comercianţii stradali de pe alături, senzaţia se amplifică şi mai mult.
Şi totuşi, nu puteam să facem abstracţie de el într-un road trip precum #RSspiriti #RomanianRoads. Era ziua 7, ultima, iar de aici încolo trebuia să ne îndreptăm spre Bucureşti, să încheiem un tur fascinant de 7 zile pe drumurile României.
Ne-am oprit chiar în inima Bucureştiului, unde am aliniat cele 7 sportive şi ne-am strâns în braţe camarazii de „suferinţă” sportivă din ultima săptămână. A fost frumos. A fost intens. A fost spirit RS în cea mai pură formă. Maşina noastră de suflet – Skoda Kodiaq RS – s-a descurcat de minune prin aceste peisaje şi am ajuns s-o iubim la sfârşit de şapte ori mai mult ca la început. Şi celelalte s-au descurcat, cu senzaţii diverse şi pestriţate. Despre toate, însă, vă vom relata în teste drive speciale pe parcursul următoarei perioade!
Până atunci, vă mulţumim că ne-aţi urmărit şi nu uitaţi – călătoriţi cât mai des. Vine finalul lunii august, când Moldova abundă în zile libere. Nu vă trebuie agenţii de turism. Deschideţi un Google Maps, un site de rezervări de hotele, luaţi-vă cheile de la maşină şi apropiaţii şi porniţi la drum, să exploraţi lumea. E prea frumoasă planeta asta ca să stăm pe loc! Iar frumuseţile magnifice-s atât de aproape de noi uneori!
0
1,025
GALERIE FOTO (77 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!