Acum 40 ani apărea legendarul Mercedes-Benz S-Class W126

23 Septembrie 2019, 13:06
Denis Godorozea
Cu 40 ani mai devreme, în septembrie 1979 apărea Mercedes-Benz S-Class W126, limuzina care a introdus noi standarde în industria auto, care a introdus pentru prima dată airbag-ul pentru pasager. Pentru prima dată limuzina de lux, devenită legendară în timp, a sucit minţile fanilor mărcii şi pasionaţilor auto la Salonul Auto de la Frankfurt.
Mercedes-Benz S-Class W126 a debutat în septembrie 1979. Limuzina cu patru uşi a fost oferită în două variante de caroserie, cu ampatament standard şi ampatament mărit. În momentul premierei germanii anunţau pentru noul vârf de gamă 4 motorizări, cea incipientă fiind un benzinar de 2.8 litri, cu carburator şi 6 cilindri, iar cea de top având sub capotă benzinarul V8 de 5.0 litri, cu 240 CP la activ.
Noul S-Class a impus atunci noi standarde în industria auto, standarde de design şi tehnologii, de altfel. Seria W126 a fost prima care a introdus pe limuzina de top bare de protecţie din plastic, integrate în părţile frontală şi posterioară, în schimbul barelor metalice utilizate anterior. Totodată, barele de protecţie erau "unite" între ele prin plăcile decorative şi protectoare din plastic de culoare neagră pe lateral. Ingineria şi concepţia de design de pe acele timpuri au permis reducerea considerabilă a coeficientului aerodinamic, de la 0.41 în cazul lui Mercedes-Benz W116 la 0.36 pentru Mercedes-Benz S-Class W126. Îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic a dus la performanţe dinamice îmbunătăţite, dar şi un consum de combustibil redus cu 10% comparativ cu predecesorul.
Afară de noul limbaj stilistic, S-Class W126 a dictat standarde în domeniul siguranţei — limuzina a fost printre primele modele testate în categoria impactului frontal cu suprafaţă asimetrică, iar pasagerul faţă putea fi protejat de primul airbag oferit opţional, pe lângă airbag-ului şoferului. Din 1985 S-Class W126 a devenit primul model care să ofere ajustări electrice pentru volan şi sistem electronic de control al acceleraţiei.
Anul 1985 a adus un facelift de mijloc de carieră pentru limuzina legendară, care a marcat premiera mondială tot la Salonul Auto de la Frankfurt. Actualizarea a adus un aspect exterior uşor revizuit, cu bare de protecţie faţă, spate şi laterale modificate şi jante de top de 15 ţoli, pe când până la facelift clienţii puteau opta doar pentru jante de 14 ţoli. Jantele mai mari au permis instalarea unor discuri de frână mai generoase, ce au avut un impact benefic asupra siguranţei. Sub capota limuzinei de top şi-au făcut loc noile propulsoare cu 6 cilindri, debutate pe modelele din familia 124, iar unitatea de 3.8 litri a fost înlocuită cu benzinarul V8 de 4.2 litri. Varianta de top V8 de 5.0 litri a beneficiat de un surplus de putere şi livra 245 CP. Legendarul benzinar V8 de 5.6 litri, dezvoltat pe baza unităţii de top de 5.0 litri, livra standard 272 CP, fiind disponibilă o versiune a acestuia cu o compresie mai mare, ce livra o putere record în segment de 300 CP.
Din 1979 până în 1991 Mercedes-Benz S-Class W126 a fost extrem de apreciat de clienţii graţie proprietăţilor şi noilor standarde impuse în clasă. De-a lungul carierei sale acest S-Class a fost comercializat într-un număr de 818,036 unităţi în caroserie sedan, iar vânzările de 74,060 unităţi a coupe-ului C126, dezvoltat pe baza limuzinei, a stabilit un record pentru companie în segmentul limuzinelor de lux, S-Class din seria 126 fiind cea mai de succes generaţie din istorie.
0
302
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!