Hyundai prezintă în premieră noua generație a compactei i10 pentru piața europeană

Hyundai prezintă în premieră cea de-a treia generație a hatchback-ului i10. Sud-coreenii au promis să revoluționeze și să cucerească segmentul ultra-compact din Europa cu noul model. Să vedem, deci, ce au pregătit cei de la Hyundai pentru clienții europeni.
Noua generație Hyundai i10 a fost mărită în lungime cu doar 5 mm (până la 3,670 mm), însă cei de la bord vor beneficia de mai mult spațiu, comparativ cu generația precedentă i10 grație ampatamentului mărit cu 40 mm, până la 2,425 mm. Toate elementele exterioare sunt absolut noi, însă proporțiile sunt familiare cu predecesorul. Datorită modificărilor coeficientul aerodinamic a fost îmbunătățit de la 0.32 până la 0.31, iar în variantele de top hatchback-ul poate fi dotat cu jante din aliaj de 16 țoli (anterior au fost disponibile jante de cel mult 15 țoli). Opțional caroseria lui i10 poate fi bicoloră.
Habitaclul noului i10 pare a fi inspirat mult de la actualele SUV-uri de dimensiuni mari din gamă, precum Tucson și Santa Fe. Se pare că nici în versiunile de top i10 nu va avea cadrane de bord digitale – doar acuri tradiționale și un ecran color de dimensiuni mici pentru computerul de bord între cadrane. Ecranul sistemului multimedia a fost unit vizual cu cadranele de bord printr-un element piano black, însă nici în echipările de top clienții nu vor primi un ecran mai mare de 8 inch.
Mai jos pe consola centrală se regăsesc prizele de aer și elementele de control a sistemului de climatizare. În premieră sud-coreenii vor oferi pentru Hyundai i10 sistem de încărcare wireless pentru smartphone într-un spațiu de depozitare special amenajat. Ar fi de prisos să menționăm, că cam toate modelele ultra-compacte din gamele constructorilor europeni oferă aceleași dotări. Deci, unde-i revoluția pregătită de Hyundai?
Versiunea europeană Hyundai i10 poate fi echipată cu majoritatea sistemelor de siguranță activă din portofoliul constructorului sud-coreean, precum sistemul de prevenire a impacturilor frontale și cel de menținere a benzii de circulație, însă acestea sunt oferite opțional, ceea ce înseamnă că în echipările de bază noul i10 nu are șanse să obțină la testele EuroNCAP un scor mai mare de 4 stele.
De la predecesor noul Hyundai i10 a moștenit propulsoarele pe benzină aspirate natural cu injecție multi-point – pentru variantele de bază vor fi oferite motoarele 1.0 MPi și 1.2 MPi, ce livrează 67 și, respectiv, 84 CP. Standard motoarele se cuplează la cutia manuală cu 5 rapoarte, iar opțional clienții vor putea opta pentru cutia robotizată AMT cu 5 rapoarte și un singur ambreiaj, în schimbul cutiei automate cu 4 rapoarte disponibile pentru predecesor. Noua cutie robotizată va sacrifica din confortul celor de la bord, mai ales în ambuteiaje, însă va contribui la obținerea unui consum de combustibil mai mic și un nivel redus de emisii de CO2.
"Revoluția" Hyundai i10 va putea fi admirată în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt peste câteva zile, iar lansarea pe piață va avea loc până la finalul acestui an.
0
150
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!