Premieră: Porsche Taycan. Tot ce trebuie să ştii despre primul model 100% electric Porsche

În sfârşit, s-a lansat oficial! Multaşteptatul, mult anticipatul, mult prefaţatul prim model 100% electric de la Porsche, botezat Taycan, şi-a făcut azi debutul mondial. Şi pentru că e un Porsche în lumea electricelor, trebuia să ne lase cu gura căscată, nu?
Hai să vă spunem tot ce trebuie să ştiţi despre el, într-o formă cât mai succintă. În primul rând, vor exista două versiuni, sau motorizări dacă vreţi – Taycan Turbo şi Taycan Turbo S. Nici vorbă de turbină, desigur – ar fi absurd să avem aşa ceva la un electromobil – dar cei de la Porsche încearcă să păstreze o tradiţie în nomenclatura modelelor lor. Ambele sunt 100% electrice. Porsche Taycan Turbo dezvoltă un maxim de 680 CP şi 850 Nm, iar vârful de gamă, Taycan Turbo S – un maxim de 761 CP şi 1,050 Nm! Puterea maximă, însă, e oferită în regim de scurtă durată, overboost, cea nominală fiind în ambele cazuri de 625 CP.
Ambele modele au tracţiune integrală, graţie prezenţei a două motoare – câte unul pe fiecare din punţi Însă cele două motoare nu sunt identice, având puteri diferite, concepte uşor diferite şi completându-se reciproc. Mai mult ca atât – dacă de obicei automobilele electrice nu fac uz de o cutie de viteze, pentru că nu prea au nevoie, atunci noul Porsche Taycan foloseşte o cutie pentru motorul din puntea spate. E o cutie cu doar două trepte, pentru că de mai mult nu era nevoie, dar asta va permite maşinii să accelereze mai prompt la viteze mici şi să fie mai eficientă la viteze mari. Astfel, un Porsche Taycan Turbo accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.2 secunde, iar un Taycan Turbo S – în 2.8 secunde! Şi tot pentru că poartă emblema Porsche, viteza maximă a celor două versiuni n-a fost limitată pe la 170-190 km/h, cum se întâmplă în multe cazuri, ci la... 260 km/h.
O altă inovaţie majoră a noului electromobil e faptul că acesta foloseşte un sistem de 800 V, cel puţin dublu decât folosesc majoritatea electromobilelor performante din prezent. Asta dă o mulţime de avantaje prezente şi viitoare, inclusiv şi posibilitatea de a încărca bateria la curent continuu cu o putere de până la, atenţie, 250 kW! Nu, asemenea staţii publice încă nu există în lume, dar ar putea exista în viitor. În prezent, cele mai rapide staţii din Europa ating 150 kW putere.
Bateria lui Taycan poate ajunge, cu un pachet opţional bifat, la o capacitate de 93.4 kWh. Bateria poate trage până la 11 kW de la o priză AC şi, cum spuneam mai sus, până la 250 kW de la una cu curent continuu DC. Cu o asemenea priză, 100 km autonomie ar fi încărcaţi în 5 minute! În 22 minute bateria s-ar încărca până la 80%. Autonomia totală cu o baterie plină a lui Taycan Turbo ajunge la 450 km, în timp ce versiunea mai puternică, Turbo S, ajunge la 412 km. Ambele cifre sunt măsurate în ciclul mai realist WLTP.
Ca şi dimensiuni, noul model e apropiat de Panamera, fiind un pic mai compact. Cât costă? În Germania Taycan Turbo porneşte de la 152,136 euro, iar Taycan Turbo S – de la 185,456 euro, inclusiv TVA. Modelul, însă, nu duce lipsă de cerere, circa 30 mii de precomenzi fiind deja plasate pentru primul electromobil Porsche! Şi se pare că o mare parte dintre aceştia sunt proprietari de Tesla, care şi-au dorit ceva mai mult în direcţia ingineriei, performanţelor şi ambianţei premium.
0
384
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!