Premieră mondială: Volkswagen ID.3! Golf-ul din lumea electromobilelor

Eveniment istoric pentru Volkswagen și întreaga industrie auto – astăzi debutează în premieră mondială primul model din gama electromobilelor ID Volkswagen, hatchback-ul 100% electric ID.3. model ce are misiunea de a repeta succesul legendarului Volkswagen Golf, care a și lansat segmentul compactelor, care a impus standarde în industrie. Să descoperim, deci, noul "Golf din segmentul electric", noul Volkswagen ID.3.
Prezență

Noul Volkswagen ID.3 este primul reprezentant al noii game de electromobile din cadrul constructorului german, construit pe platforma MEB, care va sta ulterior la baza electromobilelor de serie din cadrul concernului, dar și la baza electromobilelor Ford, ce vor fi comercializate în Europa. Designul exterior prezintă, astfel, limbajul stilistic care va fi adaptat ulterior pentru celelalte modele din gamă, dar și unele elemente de design care vor fi preluate și de modelele cu motoare termice, precum este și viitoarea generație Golf. Astfel, ID.3 jonglează iscusit cu limbajul conservativ a gamei curente de modele Volkswagen, având caracteristici familiare, cu noul curent de design care va fi tot mai prezent pe viitoarele electromobile. De altfel, simplitatea este filosofia adoptată de ID.3.
Caracteristic electromobilelor, Volkswagen ID.3 a fost lipsit complet de un calandru clasic, vital pentru automobilele echipate cu motoare termice. Partea frontală este ornamentată în primul rând de farurile rotunjite cu chenarele luminilor de zi de tip LED, unite între ele printr-un element cromat îngust, dominat pe centru de noua siglă Volkswagen, și ea simplificată, cu design bidimensional și fundal de culoare neagră. Bara de protecție față este ornamentată cu un soi de solzi, care se regăsesc și pe montanții spate, și include o incizie de aer unificată cu tot soiul de sisteme de siguranță și asistență, precum senzorii de parcare, incluse.
Privit lateral Volkswagen ID.3 adoptă, aparent, o siluetă de monovolum compact, cu geamuri integrate în montanții față pentru o vizibilitate mai bună și o inserție decorativă pe părțile inferioare a portierelor. Posteriorul este ornamentat de hayonul contrastant de culoare neagră, care continuă vizual plafonul panoramic de culoare neagră, în care este integrat și un eleron masiv, care va fi standard pentru toate versiunile ID.3 și include un stop orizontal.
Exterior în cifre

Volkswagen ID.3 este primul electromobil de serie construit pe platforma modulară MEB, dedicată electromobilelor. Platforma poate fi ajustată în dependență de segmentul mașinii, iar astfel poate servi drept bază pentru un hatchback compact, chiar mai mic de ID.3, dar și pentru un crossover de dimensiunile Tiguan-ului în interpretarea Allspace. Dimensiunile noului ID.3 sunt foarte apropiate de dimensiunile lui Golf, hatchback-ul măsoară 4,261 mm în lungime, 1,809 mm în lățime, 1,552 mm înălțime și are un ampatament de 2,765 mm. Electromobilul are o greutate proprie de doar 1,719 kg, cu un centru de greutate coborât grație amplasării bateriilor în podeaua electromobilului. Afară de aceasta, inginerii au obținut un coeficient aerodinamic excepțional de 0.267.
Ambianță interioară

Interiorul dezvoltă ideea minimalismului, aplicată de exteriorul electromobilului – ID.3 este practic lipsit de o consolă centrală propriu-zisă, planșa fiind dominată de ecranul de 10 inch al sistemului multimedia cu sistem de navigație inclus. Sistemul de infotainment va beneficia ulterior de actualizări prin intermediul conexiunilor web și oferă întreg setul de posibilități de conectare cu smartphone-ul prin intermediul Apple CarPlay și Android Auto. De altfel, smartphone-ul beneficiază și de un spațiu special de depozitare cu încărcare wireless. Opțional clienții pot opta pentru un sistem audio de înaltă performanță livrat de Beats, cu 8 difuzoare și un amplificator. Standard sistemul multimedia poate percepe comenzile vocale, iar sistemul inteligent inclus poate percepe atât vocea șoferului, cât și vocea pasagerului față.
Șoferul este asistat de un ecran dedicat în spatele volanului, de dimensiuni mai mici, care a preluat locul cadranelor de bord tradiționale, cu afișaje și informații livrate de asistenți și sistemul de navigație. Informația afișată pe ecranul respectiv este dublată de un head-up display multifuncțional. În premieră pentru Volkswagen volanul dispune de comenzi tactile cu o poziționare intuitivă. De altfel, butoanele clasice se regăsesc la bordul lui ID.3 doar la nivel de comenzi pentru geamurile electrice și semnalizatorul de avarie.
Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le poate oferi platforma MEB este valabil și pentru hatch-ul compact ID.3 – filosofia numită de germani Open Space prevede un spațiu generos pentru pasageri la bord, care se datorează designului minimalist și lipsei tunelului central, astfel pasagerii spate vor beneficia de spațiu suficient pentru picioare. Portbagajul oferă un volum de 385 litri, unul standard pentru segmentul compactelor, de altfel.
Siguranța activă – standard pentru noul ID.3

Noul Volkswagen ID.3 include standard, indiferent de nivel de dotare, toate sistemele de siguranță activă din portofoliul germanilor. Parbrizul are integrată o cameră multifuncțională, conectată cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor și marcajului rutiere. Astfel, ID.3 poate menține de sine stătător banda de circulație, iar grație sistemelor Front Assist, City Emergency Braking System și Pedestrian Monitoring hatch-ul electric poate frâna automatizat în fața obstacolelor din cale și pietonilor. În parcare șoferul va fi asistat de senzorii de parcare față/spate și camera de marșarier cu funcția de prevenire a impacturilor inclusă.
Hatch-ul urban VW ID.3 – un model cu caracter sport?

Da! Germanii au pregătit o adevărată surpriză pentru fanii compactelor sport cu tracțiune pe puntea spate și vin să spargă clișeele ce însoțesc mereu hatch-urile compacte urbane cu propulsie 100% electrică. Astfel, Volkswagen ID.3 este propulsat de un motor electric, cu 204 CP și 350 Nm la activ, amplasat pe puntea spate. Cuplul este transmis pe cele două roți din spate prin intermediul cutiei de viteze cu o treaptă. Astfel, cuplul maxim impunător este disponibil imediat ce șoferul va acționa pedala acceleratorului, iar hatch-ul va fi capabil să genereze senzații tari celui mai pretențios client! Germanii nu au dezvăluit caracteristicile dinamice, însă au menționat că viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Trei nivele de autonomie și o versiune specială de lansare

Inițial Volkswagen ID.3 va fi disponibil în interpretarea de start 1ST, cu 3 nivele de echipare și un set de baterii de mijloc, cu o capacitate de 58 kWh. Cu această baterie hatch-ul va oferi o autonomie maximă de 420 km, calculată conform standardului realist WLTP.

Germanii nu au oferit detalii despre alte versiuni de putere ale motorului electric, iar astfel ID.3 va avea un singur motor și o singură variantă de putere, cel puțin inițial. După lansarea ediției speciale 1ST, Volkswagen ID.3 se va lansa în versiunile de serie, iar clienții vor mai putea alege dintre alte două baterii. Varianta incipientă va avea o baterie de 45 kWh, ce va oferi o autonomie de până la 330 km, în timp ce versiunea de top va avea o baterie de 77 kWh și o autonomie de circa 550 km, mai mult decât poate parcurge varianta de top Porsche Taycan!
Prețuri, termeni de lansare și garanția

Volkswagen a deschis comenzile pentru primul electromobil din seria ID cu câteva luni mai devreme, timp în care a reușit să acumuleze zeci de mii de comenzi. Prețul de start pentru noul ID.3 se va situa în Germania sub 30 mii euro. Constructorul oferă o garanție de 8 ani sau 160 mii kilometri pentru bateriile utilizate de electromobil. Primele unități urmează să fie livrate clienților în primăvara-vara anului viitor.
De un beneficiu adițional vor beneficia clienții ce vor reuși să achiziționeze un ID.3 în ediția specială 1ST – acești clienți vor beneficia de un an de acces gratuit la sistemul WeCharge, cu o rețea dedicată de stații de încărcare, inclusiv stațiile din rețeaua Ionity. În total programul WeCharge include peste 100 mii puncte de încărcare în Europa. Totodată, clienților va fi impusă o limită de energie gratuită de 2,000 kWh.
0
375
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!