Tesla se laudă cu un record "neoficial" pe Nurburgring! Care este asul din mâneca celor de la Porsche?

24 Septembrie 2019, 12:23
Denis Godorozea
Cu câteva zile până la premieră Porsche a raportat stabilirea unui record mondial pe Nurburgring în clasa sedanurilor electrice cu noul Taycan. Imediat după premieră Elon Musk, fondatorul Tesla, a publicat un tweet pe contul său oficial în care a relatat că electromobilul Model S va încerca să surclaseze rivalul german chiar la el acasă, pe Iadul Verde. Între timp, electromobilul american a ajuns în Germania şi chiar se laudă cu un timp de referinţă mai bun, însă deocamdată doar neoficial, iar "recordul" a mai fost însoţit şi de un eşec.
Tesla Model S — mai rapid decât Porsche Taycan pe Nurburgring?

Până a ajunge pe Nurburgring Tesla Model S a realizat o serie de teste de performanţă cu noua versiune de top, denumită Plaid. Aceasta se distinge de cele de serie prin prezenţa celui de-al treilea motor electric şi o putere totală mai mare. Pe lângă performanţele dinamice îmbunătăţite, americanii au actualizat şi suspensia electromobilului.

Iniţial Model S s-a impus cu un record pe circuitul american Laguna Seca, devenind cel mai rapid electromobil cu patru uşi. Recordul nu a fost înregistrat, însă, oficial, iar ţinta principală a americanilor este doborârea recordului noului rival Taycan chiar la el acasă, pe Nurburgring. Ajunşi în Germania americanii au executat o serie de teste pe renumitul circuit, pentru ca apoi să se laude cu un timp de referinţă de 7 minute şi 20 secunde, cu 22 secunde mai bun decât recordul stabilit de Taycan. În context, americanii au anunţat că versiunea Plaid va beneficia de încă câteva îmbunătăţiri şi îşi va încerca forţele încă o dată, peste o lună, ţinta americanilor fiind atingerea recordului de 7 minute şi 5 secunde, cu 37 secunde mai rapid decât Taycan.
Eşecul despre care americanii nu vor să povestească

Testele desfăşurate de Tesla pe Nurburgring au fost acompaniate şi de un eşec — chiar în plină desfăşurare a cursei un prototip Model S Plaid a suferit o defecţiune tehnică, din cauza căreia nu a putut continua cursa. Ulterior acesta a fost tractat de o autospecială. Oficialii companiei americane nu au oferit detalii despre defecţiunea tehnică.

Totodată, nici Tesla nici Elon Musk nu au oferit prea multe detalii despre noua versiune Plaid, însă aceasta se pregăteşte de lansare în producţia de serie pentru anul 2020. Pe lângă Model S, cu o versiune de performanţă de top, denumită Plaid, se vor alege şi Model X şi Roadster, iar potrivit fondatorului companiei americane, cel din urmă model va putea bate recordul în rândul automobilelor de serie pe Nurburgring, deţinut în prezent de Lamborghini Aventador SVJ (6 minute şi 44.97 secunde).
Asul din mâneca germanilor

Porsche Taycan este abia la începutul carierei sale. Electromobilul german a cucerit privirile şi inimile pasionaţilor auto în momentul premierei şi în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar performanţele de pe Nurburgring vin doar să accentueze caracterul sport al noului model.

Reacţia celor de la Tesla la recordul stabilit de Taycan şi dorinţa imediată de a obţine un timp mai bun pe traseul de circuit atestă frica pe care o simt americanii faţă de proaspătul rival german. Nu vom vorbi acum despre experienţa bogată a celor de la Porsche în producţia automobilelor şi supercar-urilor de excepţie, cu materiale şi atenţie la detalii net superioare, or asul lui Taycan în această "epopee de Nurburgring" ţine de substratul tehnic iniţial mai bun de cel al americanilor, care mai poate fi îmbunătăţit în timp or, repetăm, Taycan se află abia la început de carieră.
Aşadar, recordul de 7 minute şi 42 secunde, stabilit de Taycan pe Nurburgring, a fost obţinut de versiunea incipientă Turbo, iar germanii mai au şi o versiune de top, Turbo S. Varianta entry-level oferă la activ 680 CP şi 850 Nm, pe când cea de top uimeşte cu 761 CP şi 1,050 Nm. În ipostaza Turbo S noul Taycan accelerează până la 100 km/h în doar 2.8 secunde, pe când repriza 0-200 km/h are loc în 9.8 secunde.

Ei bine, bătălia dintre Tesla şi Porsche în segmentul electromobilelor va continua, cu siguranţă, iar pe noi ne aşteaptă spectacol incendiar şi viteze halucinante. De altfel, dintr-o astfel de concurenţă crâncenă avem de câştigat doar noi, clienţii şi pasionaţii auto, nu?
0
1,432
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!