Ce mai face Ford Focus 1.0 EcoBoost din redacţie? O relatare de adio!

27 Octombrie 2019, 09:07
Redacţia PiataAuto.md
S-a întâmplat în repetate rânduri să ne întrebe cititorii “ce mai face acel Ford Focus redactional, cu motor de 1.0 litri, turbo, cu 3 cilindri?” Intriga motorului mic cu putere mare le stârneşte tuturor curiozitatea despre cât ţine, dacă mai naşte probleme şi tot soiul de asemenea întrebări. Adevărul e că acel Ford Focus e automobilul colegului nostru Petru Amihalachioaie, care colaborează cu noi ocazional, iar după ce avusese loc şi schimbarea de generaţii Ford Focus dânsul nu mai scria aceste relatări pentru noi. Maşina, însă, a continuat s-o exploateze. Până acum în toamna lui 2019, când a decis s-o schimbe pentru ceva nou. Iar noi l-am îndemnat prieteneşte: “Petru, mai împărtăşeşte cu cititorii noştri din experienţa de exploatare a lui Focus, cu siguranţă multora le va fi interesant!”. Zis şi făcut. Petru ne-a expediat o ultimă relatare despre cei 3 ani de exploatare a maşinii sale, iar noi o reproducem mai jos.
A trecut un an şi jumătate de la ultima relatare despre Ford Focus 1.0 EcoBoost. În acest timp, am mai făcut 27,000 km. La moment, Focusul a împlinit 3 ani de la început de exploatare şi a parcurs un total de 50,000 km. Cum s-a comportat în tot acest timp automobilul? Ce neajunsuri au fost depistate? Am rămas mulţumit sau nu, despre toate acestea puteţi citi în acest ultim articol despre Focusul redacţional. De ce ultim? O să aflaţi la sfârşit.

Starea tehnică

Acesta probabil este unul din cele mai importante aspecte. Maşina se află într-o stare foarte bună şi nu am nimic de reproşat. La cei 3 ani după achiziţie, nu regret nici un moment că am făcut această alegere. Focusul în continuare îmi oferă acele senzaţii plăcute de condus ca şi la început. Manevrabilitatea şi precizia direcţiei rămân a fi probabil unele din cele mai bune din clasa sa. Şi asta e tipic nu doar pentru Focus, dar şi pentru restul modelelor din gama Ford actuale. E suficient să trageţi cu ochiul şi pe YouTube ca să vă convingeţi: mai că toată lumea care le-a condus are aceeaşi părere.
La exterior sunt prezente doar vreo două mici zgârieturi la bara de protecţie faţă şi una mai vizibilă pe capotă. Cea din urmă a apărut cred că din cauza pietrelor de pe drum. Dar nu este o problemă, deoarece în scurt timp acestea vor fi remediate la service. Automobilul este asigurat CASCO, şi recent a fost aprobată procedura de vopsire şi înlăturare a acestor foarte mici defecte vizuale. Încă un plus să deţii CASCO. Nu trebuie neapărat să ai defecte mari pentru a cere compensare. Majoritatea contractelor permit şi sume mai mici, pentru astfel de cazuri ca la mine. Deci, în scut timp, Focusul o să arate la fel de impecabil, ca şi atunci când a ieşit de pe porţile showroom-ului.

Vara aceasta a început să se audă uneori un mic scârţâit, atunci când frânam. Vizita la vulcanizare nu a depistat nimic, plăcuţele de frână erau bune. Discul nu era zgâriat. Aşa că am dat o fugă la serviceul Ford. Acolo băieţii mi-au confirmat că discul şi plăcuţele sunt Ok, dar oricum la Deservirea Tehnică #3 de la 45,000 km vor trebui schimbate. Adiţional, au operat o mică modificare la un element de la disc, ca să excludă oarecum deteriorarea acestuia, deoarece presupuneau că aceasta putea fi cauza sunetului care apărea uneori. Au mai adăugat şi puţină soluţie de răcire a motorului şi au făcut o inspecţie la suspensie. La final, nota de plată a fost 0 lei. Oricum urma să ne vedem peste 2 săptămâni la deservirea numărul 3. Câteva zile nu s-a auzit nimic la frâne, apoi iarăşi a apărut sunetul.
La deservirea tehnică #3 de la 45,000 km, făcută la mijlocul verii, s-a schimbat uleiul, toate filtrele şi toate cele 4 plăcuţe de frână. Automobilul nemaifiind pe garanţie (Ford oferă standard doar 2 ani fără limită de km), s-a aplicat o mică reducere la piese. Îmbucurător, însă oricum suma de pe factură a fost destul de mare în percepţia mea: aproximativ 7,000 lei, dintre care vreo 4,000 erau doar pentru plăcuţe. Sunt adeptul oricăror intervenţii la maşină doar la service-ul autorizat, aşa că eu nu am avut de ales. Am plătit mai scump, dar am simţit că lucrul şi piesele au fost calitative, originale, astfel eu însumi simţindu-mă mai bine. Mai ales că urma a doua zi o călătorie de vacanţă în Grecia. De atunci, sunetul la frânare a dispărut complet. Înseamnă că totuşi plăcuţele erau de vină.
Apropo, despre service: cine nu a ştiut, showroom-ul Ford a rămas pe str. Petricani, dar service-ul s-a mutat la Calea Ieşilor, acolo unde se află şi centrul Jaguar Land Rover. Ca experienţă a clientului, vă zic că este mult mai plăcută noua locaţie.

Călătoria din Grecia

Am resetat al 2-lea computer de bord când ne-am pornit. În automobil s-au aflat doi maturi, un copil şi o maşină plină de bagaje. Cei 316 l volum ai portbagajului nu au fost suficienţi pentru noi, aşa că multe lucruri au fost depozitate în habitaclu, inclusiv pe bancheta din faţă.

Acum despre consum. 90% din călătorie s-a circulat cu climatizorul pornit. Am avut şi două opriri la Bucureşti şi Focşani. În ambele direcţii am avut parte şi de autostrăzi. Acolo am avut ocazia pentru prima dată să circul cu viteze mari. Urma să luăm ultimul feribot pe insula din Grecia şi rămăseseră puţin timp, aşa că acul vitezometrului indica 140-160 km/h. Cred că mulţi se întreabă cum se simte motorul de 1 litru în 3 cilindri la aşa viteze? Minunat! Nu s-a simţit niciodată lipsă de putere. Chiar şi la 140 km/h, când apăsam pedala în podea, viteza se ridica constant. Deci, să nu vă fie frică de cilindreea mică. Acest motoraş turbo aspirat e pur şi simplu foarte plăcut şi dinamic. Şi sunetul de la 4,500 rpm nu este deloc deranjant, ba chiar oferă o notă de sportivitate. La 160 km/h, pe drum drept, consumul era în jur de 9.5 l/100 km. Pe insulă au mai fost parcurşi vreo 250 km. La revenirea acasă, distanţa totală a fost de 2,500 km. Consumul pe toată această perioadă a fost de 5.5 l / 100 km. Personal, am rămas foarte mulţumit de această cifră!
Am un vecin care şi-a cumpărat la mâna a doua un Focus ca la mine, cu 38,000 km la bord. A doua zi mi-a transmis un video şi m-a întrebat dacă la mine motorul produce acelaşi sunet. Îi părea că trăncăneşte prea tare. L-am comparat cu al meu, şi parcă tot aceeaşi era. Pentru cineva care trece de pe un motor cu 4 cilindri pe unul cu 3, probabil este ceva nou. Dar cu timpul, te deprinzi. Fiecare tip de motor are sunetul său specific. Cum scria şi la începutul istoriei mele cu Focus, sunetul produs de acesta este o simbioză dintre un motor pe benzină şi unul diesel.

Concluzii personale

Recomand tuturor acest automobil. Îndeosebi familiilor mai tinere, sau celor ce pun accent pe manevrabilitate, ţinută de drum şi dinamism. Motorul de 1.0 l EcoBoost livrează 100 CP şi 170 Nm, suficienţi pentru oricare situaţie. Confortul e bun pentru clasa sa, iar suspensia e oarecum medie: nici rigidă, nici moale. În dependenţă de stilul de condus, consumul poate fi mic sau mediu. În cazul meu, având un stil de condus mai lejer, peste 3 ani şi 50,000 km am înregistrat 5.9 l în mediu (computerul de bord #1 nu a fost resetat niciodată)!
Adio, Focus

Toate au un început şi un sfârşit. Iar în urmă cu câteva zile, Focusul a fost vândut unui cititor al PiataAuto.md!, pentru a face loc unui alt automobil. Ziceam încă din primul an de relatare, că aş fi vrut să am un automobil mai dotat, pentru un extra confort. Aşa că în familia noastră, şi-a făcut apariţia o maşină nouă.
Mulţumesc, Ford Focus! :)

Apropo, noul proprietar a insistat să facem o verificare tehnică la service-ul Ford. Concluzia a fost următoarea: cumpăraţi-o fără griji, maşina este ca din uzină.

P.S. 1 Pentru orice întrebare suplimentară legată de Focus, o să vă răspund cu plăcere.

P.S. 2 Daţi un like şi un comentariu, dacă vă este interesant să vă relatez despre noul automobil.
2
13,612
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!