Chevrolet lansează versiunea decapotabilă a noului Corvette şi bolidul de curse C8.R

3 Octombrie 2019, 10:39
Denis Godorozea
Acum câteva luni Chevrolet Corvette a trăit o revoluţie — pentru prima dată supercar-ul american a căpătat o filosofie nouă, cu propulsor amplasat central, şi caroserie de tip Targa. Astăzi marchează premiera mondială versiunea decapotabilă cu denumirea Stingray Convertible şi bolidul de curse creat pe baza noului supercar — Corvette C8.R.
O mică revoluţie are loc şi în drept cu versiunea Stingray Convertible — pentru prima dată un Corvette decapotabil primeşte un plafon pliabil rigid în locul celui textil. Noul tip de caroserie aduce şi alte modificări la nivel de caroserie — în loc de sticlă propulsorul din spatele scaunelor este acoperit cu panouri de caroserie şi plăci din fibră de carbon, care ascund mecanismul de acţionare a plafonului rigid compus din două elemente, acţionat de 6 motoare electrice timp de 16 secunde şi la viteze de până la 48 km/h. Luneta din spate este activă şi poate fi acţionată aparte de plafon, având rolul de eşarfă aerodinamică în timpul escapadelor cu acoperişul pliat.
Stingray Convertible nu se distinge prea mult din punct de vedere tehnic de celelalte versiuni Corvette, iar asta pentru că iniţial noua generaţie a supercar-ului a fost gândită cu caroserie Targa, ce prevede din start o caroserie rigidizată şi podea fortificată. În schimb, mecanismul acoperişului pliabil a adus un surplus de greutate, iar astfel inginerii s-au văzut nevoiţi să reseteze suspensia pentru a păstra manevrabilitatea şi stabilitatea excepţionale. Opţional este disponibil pachetul Z51 Performance, ce aduce un eleron posterior.
Unitatea de propulsie este aceeaşi — benzinarul V8 aspirat natural de 6.2 litri, cu 502 CP şi 637 Nm la activ. Motorul se cuplează la cutia robotizată adaptivă cu 8 rapoarte livrată de Tremec. Americanii nu dezvăluie, însă, caracteristicile dinamice ale decapotabilei. Amintim că Corvette în caroserie Targa accelerează până la 60 mph (97 km/h) în mai puţin de 3 secunde, având o viteză maximă de 312 km/h.
Odată cu versiunea Convertible americanii prezintă bolidul de curse Corvette C8.R. Acesta se distinge printr-un pachet aerodinamic exterior mai agresiv, secţiuni de iluminare exterioară adiţionale, eleron imens la posterior şi substrat tehnic de performanţă. Caracteristicile tehnice nu au fost dezvăluite deocamdată. Debutul noului C8.R în curse va avea loc la cursa de anduranţă de 24 ore de la Daytona.
0
657
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!