Divizia de performanţă BMW are 4 premiere savuroase: noile X5 M, X6 M şi versiunile de top Competition

2 Octombrie 2019, 10:27
Denis Godorozea
Bavarezii au pregătit patru premiere savuroase pentru fanii modelelor de performanţă cu sigla BMW M — noile BMW X5 M, BMW X6 M şi versiunile lor de top cu indicile Competition. Noile modele au preluat o parte din substratul tehnic de la sedanul M5 şi coupe-ul M8 şi vin cu elemente exterioare extrem de agresive.
La nivel de aspect exterior noile X5 M şi X6 M se vor distinge de versiunile standard cu bare de protecţie originale, cu incizii de aer generoase, capace noi pentru oglinzile retrovizoare şi eleroane mai mari la posterior. Caracterul dinamic este accentuat de două terminaţii duble ale sistemului de evacuare integrate în difuzorul posterior, care promit şi un sunet suculent. Variantele Competition dispun de elemente exterioare de forme similare, dar vopsite în nuanţa de negru-lucios, precum calandrul şi capacele oglinzilor retrovizoare.
La interior îşi face apariţia volanul sport cu comenzi M1 şi M2 pentru selectarea regimurilor de rulare de performanţă. Scaunele sport promit un suport lateral mai pronunţat, iar cadranele de bord digitale au beneficiat de afişaje originale, distinctive pentru modelele cu siglele M.
Caroseria a fost fortificată împreună cu substratul tehnic mai performant. Manevrabilitatea excepţională este asigurată de suspensia adaptivă şi un stabilizator activ pentru puntea spate inclus standard. Aspectul exterior este condimentat de jantele originale de 21 ţoli, iar clienţii mai pretenţioşi au posibilitatea de a comanda jante de 22 ţoli, iar ăn ambele cazuri anvelopele punţii spate vor fi mai late decât cele din faţă.
Cea mai savuroasă noutate vine sub capotă, unde se regăseşte benzinarul biturbo V8 de 4.4 litri, identic celui utilizat de M5 şi M8, ce livrează 600 CP şi 750 Nm, ceea ce este cu 25 CP mai mult decât ofereau predecesorii. Versiunile Competition indică o putere maximă de 625 CP şi un cuplu maxim similar. Motorul se cuplează la cutia automată cu 8 rapoarte ce transmite cuplul pe ambele punţi prin intermediul sistemului intelectual de tracţiune integrală M xDrive. Fanii vor fi dezamăgiţi, însă, să afle că regimul Drift Mode, în care cutia transmite întreg cuplul doar pe puntea spate, nu este inclus şi pentru noile X5 M şi X6 M.
Cel din spatele volanului va putea alege dintre multitudinea de regimuri pentru tot soiul de sisteme şi elemente de control. Astfel, unitatea de propulsie oferă trei regimuri de rulare, sistemul de tracţiune integrală şi servodirecţia dispun de câte două regimuri personale, suspensia poate fi ajustată conform celor trei regimuri incluse. Până şi sistemul de frânare are incluse regimurile Comfort şi Sport. De altfel, indiferent de versiune puntea spate va avea discuri de frână de 395 mm cu etriere cu 6 pistoane, în timp ce puntea spate are discuri de 380 mm cu câte un piston. Opţional sunt disponibile discurile carbon ceramice.
Noile BMW X5 M şi BMW X6 M au devenit simţitor mai dinamice, decât predecesorii. Cel puţin la nivel de cifre de acceleraţie, or diferenţa de 0.3 secunde în acceleraţie abia că se face simţită dacă nu-ţi încerci forţele într-o cursă de drag racing. Astfel, versiunile "standard" cu sigle M accelerează până la 100 km/h în 3.9 secunde (4.2 secunde anterior), iar versiunile Competition vor fi mai agile cu încă 0.1 secunde — 3.8 secunde. Viteza maximă este tradiţional limitată la 250 km/h, iar cu pachetul M Driver’s Package SUV-urile pot atinge maxim 290 km/h.
Producţia noilor modele de performanţă va demara la începutul anului viitor, urmând ca primele unităţi să fie livrate clienţilor din luna aprilie 2020. Preţul de pornire pentru BMX X5 M este de aproximativ 125 mii euro, în timp ce versiunea Competition va avea un preţ mai mare cu circa 10 mii euro.
0
2,165
GALERIE FOTO (127 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!