Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Perla celor de la Nissan la Salonul Auto de la Tokyo: niponii prefaţează viitorul key-car-urilor cu conceptul IMk

1 Octombrie 2019 - 12:52
Denis Godorozea
Nissan a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo conceptul IMk, key-car-ul conceptual ce va evolua într-un model de serie în viitorul apropiat. Potrivit celor de la Nissan, transportul sub-compact tradiţional nipon va utiliza în viitor sisteme de propulsie electrică şi vor avea un interior digitalizat, cu posibilităţi de conectare şi funcţii autonome pentru călătorii confortabile prin jungla urbană.
Deşi Salonul Auto de la Tokyo abundă, de regulă cu concepte futuriste, care ulterior nu dispun de o continuare pe linia de producţie, Nissan în acest an prezintă viitorul key-car-urilor, vehiculelor compacte răspândite în Japonia cu un concept foarte apropiat de versiunea de serie — micuţul IMk. Ulterior show-car-ul se va transforma într-un model de serie fără prea multe modificări, iar principala noutate în segment va fi sistemul de propulsie 100% electric, or modelul dezvoltat de Nissan va fi printre primele modele care va oferi un astfel de sistem de propulsie. Totodată, noul IMk prezintă evoluţia actualului limbaj stilistic caracteristic modelelor Nissan, ce poartă denumirea Timeless Japanese Futurism.
Versiunea de serie, care va fi dezvoltată pe baza noului concept va fi, însă, un pic diferită, iar principala diferenţă va fi dată la nivel de dimensiuni, or conceptul depăşeşte limitele impuse legislativ în segmentul respectiv — în lungime key-car-ul conceptual măsoară 3,434 mm, în timp ce legea prevede dimensiuni de cel mult 3,400 mm. În lăţime conceptul măsoară 1,512 mm, pe fundalul limitei maxime de 1,480 mm.
Nissan nu a oferit detalii despre substratul tehnic al conceptului, relatând doar că acesta are la bază noua platformă dezvoltată pentru electromobile. Interiorul este tapisat predominant cu materiale textile, inclusiv planşa de bord şi volanul, care contrastează cu inserţiile decorative din lemn. Locul ecranului sistemului multimedia şi cadranelor de bord tradiţionale a fost preluat de două head-up display-uri, iar consola centrală oferă mai mutle comenzi tactile pentru sistemul audio şi cel de climatizare. Comenzile situate pe volan sunt deasemenea tactile. Oglinzile retrovizoare exterioare sunt înlocuite cu camere de luat vederi cu afişaje pe două ecrane situate pe extremităţile habitaclului.
Tot la bordul conceptului este inclus un sistem de pilot automat, însă nu prea sofisticat. Este vorba despre ansamblul de sisteme ProPilot 2.0, care deja şi-a făcut apariţia pe modelele de serie Nissan, capabil să ruleze automatizat pe autostrăzi în limita unei singure benzi şi să frâneze automatizat în faţa unui obstacol. O noutate este asistentul independent de parcare, care poate parca automobilul automatizat, fără implicarea şoferului.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (18 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter