Sărbătoare la Skoda: 85 de ani de la apariţia navei amiral Superb! Istoria modelului

21 Octombrie 2019, 14:44
Denis Godorozea
Acum 85 ani, la 22 octombrie 1934 apărea pentru prima dată modelul de top Skoda Superb. Noul model, venit să înlocuiască nava amiral 640, s-a menţinut pe linia de producţie timp de 15 ani, până în 1949, pentru ca ulterior să renască peste o jumătate de secol, în 2001, cu prima generaţie modernă Superb.

Skoda Superb nu a fost, însă, prima experienţă a cehilor în segmentul modelelor mari de lux, or uzina din Mlada Boleslav a început producţia limuzinelor Laurin & Klement cu peste 110 ani în urmă, în 1907. Până la apariţia navei amiral Superb cehii au produs imensul Skoda 860, cu benzinar cu 8 cilindri, între anii 1929 şi 1933, iar mai târziu şi-a făcut apariţia noua generaţie Skoda 640, care a pus bazele apariţiei modelului Superb.
Noua generaţie Skoda 640, apărută la 22 octombrie 1934, a primit pentru prima dată denumirea Superb, aleasă de constructorul din Mlada Boleslav pentru a accentua supremaţia noului model şi confortul desăvârşit, pe care acesta-l putea oferi la bord. Primul Superb avea o lungime de 5.5 metri şi o lăţime de 1.7 metri, iar prototipul prezentat în ianuarie 1935 avea o caroserie de culoare roşie, aleasă de soţia CEO-ului Skoda Group, Karel Loevenstein, Pavla.

Producţia navei amiral a început în martie 1935. Skoda Superb de primă generaţie a fost propulsată de un benzinar de 2.5 litri, cu 6 cilindri, capabil să dezvolte 55 CP. Din momentul plasării comenzii varianta standard Superb era produsă şi livrată clientului timp de 4 săptămâni, în timp ce producţia versiunii decapotabile dura cu până la de două ori mai mult timp.
Cu 3 ani mai târziu cehii au lansat versiunea Superb OHV, care avea sub capotă un benzinar cu 6 cilindri mai generos, cu o capacitate cilindrică de 3,137 cm3, capabil să dezvolte 80 CP. Până la suspendarea producţiei în 1940, constructorul a lansat o versiune şi mai performantă, Superb 4000, cu benzinar V8 sub capotă. Skoda Superb a revenit pe linia de producţie în 1946, cu mici actualizări tehnice şi benzinaru cu 6 cilindri în linie. Însă cariera modelului a încetat în 1949, după război fiind produse circa 1,000 unităţi.
Marea revenire a navei amiral de top a avut loc cu peste 50 ani mai târziu, când în 2001 apărea prima generaţie modernă Skoda Superb. De această dată modelul a avut o carieră mult mai bogată, fiind produse peste 136 mii unităţi. Succesul a determinat conducerea companiei să lanseze cea de-a doua generaţie Superb, care şi-a făcut apariţia în 2008, care a fost disponibilă pentru prima dată în caroserie de tip break — Superb Combi. Designul impunător şi confortul maxim la preţ raţional a determinat succesul celei de-a doua generaţie, care şi-a surclasat cu mult predecesorul, fiind comercializată într-un total de peste 622 mii unităţi (sedan şi break).
Cea de-a treia generaţie Skoda Superb a fost lansată în 2015 şi de curând s-a ales cu un facelift de mijloc de carieră. Actualizarea din acest an a readus în gamă versiunea Scout, cu capacităţi sporite în offroad şi a introdus pentru prima dată o versiune cu propulsie plug-in hybrid — Superb iV. În luna martie a acestui an Skoda Superb III a reuşit să depăşească borna de 500 mii unităţi produse, iar cu diversificarea ofertei în lista motorizărilor şi versiunilor de caroserie, actuala generaţie are toate şansele să depăşească succesul predecesorului, or după actualizarea amplă nava amiral actuală se va mai menţine pe linia de producţie încă cel puţin 2-3 ani.
0
338
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!