Audi lansează actualizări tehnice şi anunţă o autonomie extinsă pentru SUV-ul electric e-tron

28 Noiembrie 2019, 12:32
Denis Godorozea
La doar câteva zile de la lansarea celui de-al doilea SUV electric din gamă, Audi anunţă actualizări tehnice pentru modelul e-tron. Deşi utilizează aceleaşi baterii, precum şi anterior, Audi e-tron oferă acum o autonomie extinsă cu circa 25 km, indiferent de versiune. Versiunile actualizate pot fi deja comandate în Europa.

Noul update tehnic şi de soft nu a adus prea mari modificări în construcţia electromobilului, păstrând aceleaşi motoare electrice şi bateriile cu aceeaşi capacitate. O actualizare majoră ar putea avea loc, de altfel, odată cu facelift-ul de mijloc de carieră, însă şi update-ul minor anunţat astăzi a adus un surplus de 25 km pentru autonomia maximă declarată, obţinut, în mare parte, datorită optimizării regimurilor de rulare.
Audi e-tron în ambele versiuni disponibile, 50 quattro şi 55 quattro, utilizează câte două motoare electrice, amplasate pe cele două punţi. Graţie update-ului de soft, însă, SUV-ul electric nu va oferi o tracţiune integrală permanentă, într-un regim de rulare mai lejer fiind pus în funcţiune doar motorul punţii spate. Germanii promit, însă, că tracţiunea integrală va fi disponibilă permanent, la solicitarea celui din spatele volanului, la o acţionare mai agresivă a pedalei acceleratorului sau prin alegerea unui regim de rulare dedicat. Datorită acestei modificări autonomia versiunii 55 quattro a fost mărită de la 411 km până la 436 km, cu aceeaşi baterie de 95 kWh cu o capacitate utilizabilă de 86.5 kWh. Autonomia versiunii 50 quattro, în urma modificărilor aplicate, constituie acum 336 km. Pe lângă modificarea algoritmilor de funcţionare a motoarelor electrice, inginerii german au pregătit îmbunătăţiri pentru sistemul de recuperare a energiei electrice prin frânare, care a devenit mai eficient acum.
Odată cu actualizările tehnice germanii introduc pentru Audi e-tron pachetul de modificări exterioare de uzină S line. Pachetul include jante originale de 20 ţoli şi o suspensie adaptată pentru un condus mai savuros. Bara de protecţie faţă include prize de aer mai generoase, iar pe caroserie şi-au făcut loc siglele specifice S line. La posterior pe partea de sus a haionului este prevăzut standard un eleron, iar bara de protecţie spate are un difuzor integrat. Toate elementele exterioare decorative, inclusiv cele adiţionale prevăzute în pachetul S line vor fi vopsite în culoarea caroseriei, cu excepţia splitter-ului frontal şi difuzorului din bara de protecţie spate.

Actualizările tehnice nu au dus la o majorare de preţ pe piaţă — versiunile modernizate pot fi deja comandate în Europa, preţul de pornire fiind acelaşi. În Germania Audi e-tron 50 quattro are un preţ de start de 69,100 euro, pe când motorizarea de top 55 quattro porneşte de la 80,900 euro.
0
1,534
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!