Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

#ElectricUltraMaraton: Am luat Audi e-tron din Germania. Pornim cu automobilele electrice spre Moldova!

14 Noiembrie 2019 - 11:16
Ilie Toma
În dimineaţa celei de-a 4 zile a ultramaratonului nostru electric, începe cel de-al doiela segment, cel în care pornim din Germania spre Moldova, după ce uzina Audi ne înmânează un exemplar de Audi e-tron — SUV-ul lor 100% electric, concurent cu Jaguar I-PACE şi Mercedes-Benz EQC.
Am mers dimineaţă spre aeroportul Munchen, la myAudiSphere, un soi de showroom compact dar demonstrativ pentru cele mai hi-tech modele Audi, şi totodată un punct de întâlnire şi livrare a maşinii noastre. Am primit cheile şi cartea cu detalizările maşinii. Am coborât cât ai zice e-tron în parcare, iar peste vreo 20 minute eram la suprafaţă, conducând spre hotelul în care poposisem.
Audi e-tron e absolut fantastic, iar asta e o convingere pe care o primeşti din primele 5 minute de la volan. Dar are şi ciudăţenii, la prima vedere, precum faptul că nu aplică regenerarea agresivă la luarea piciorului de pe pedala acceleraţiei. Mai târziu pe parcursul zilei aveam să aflu că e vorba nu de lipsa recuperării, ci de o recuperare inteligentă de care am rămas fascinat, la cât de mult ţine cont de condiţiile reale de condus şi de necesitatea aplicării acestei frânări prin recuperare.
Aşadar, iată şi scurtele schiţe din jurnalul de căpitan al acestei zile de expediţie:

• După ce am revenit de la aeroport înapoi la hotel, am pornit la 3 km depărtare la o staţie fastcharge, cu o minuată brutărie germană alături. Am avut parte de un mic dejun electric cu specialităţi de casă germane! Între timp, maşinile şi-au făcut plinul. Hyundai Ioniq s-a încărcat pe parcursul nopţii. Şi el a pornit primul, să-şi facă avans de kilometri, pentru că va mai fi nevoie să oprească niţel pe undeva.

• Cele două SUV-uri electrice au pornit apoi spre staţia Ionity din apropiere de Linz, unde poposisem anterior. Jaguar a ajuns de la 95% la 7% baterie după vreo 250 km parcurşi pe autostradă, pe ploaia, la 0-1 grade, cu viteză de 120-130 km/h.

• Audi e-tron avea bateria niţel mai plină şi a ajuns la aceeaşi destinaţie cu 19%.

• Inevitabil, îmi vine şi o comparaţie în minte cu Jaguar I-PACE, atunci când conduc Audi e-tron, dar şi cu Mercedes-Benz EQC. Din cele 3, Mercedesul e cel mai puţin de temut. Audi e-tron, însă, e un concurent pe măsura lui Jaguar I-PACE!
• La staţia Ionity Audi e-tron s-a încărcat în aproximativ o oră până la 100%. Jaguar I-PACE s-a încărcat într-o oră şi un pic, având nevoie de ceva mai multă energie pentru bateria sa. Dar am plecat cu ambele la 100%.
• Hyundai Ioniq, datorită avansului pe care-l avea de dimineaţă, înainta în faţa noastră. Acum sătea la un McDonald’s, la vreo 75 km mai la est pe ruta spre casă. Am mers şi noi acolo să-i luăm alături, să avem din nou o coloană comună.

• Ne-am deplasat împreună spre staţia Ionity de după Vienna. Toate cele 3 maşini au ajuns bine, mai ales că drumul spre Viena are mai multe pante în coborâre decât urcări.
• Hyundai a mers spre hotelul din Gyor fără să mai oprească la încărcare. A zis că-i ajunge baterie! Şi a ajuns cu bine! A conectat priza simplă de la hotel pe noapte şi atât.

• Celelalte două SUV-uri au ajuns şi ele în scurt timp la hotelul de destinaţie a acestei zile.

Deci ziua de azi pentru Audi e-tron şi Jaguar I-PACE a însemnat ca ele să facă distanţa din Munchen spre Gyor pornind la ora 12:00 la amiază, după dejunul târziu, şi oprind doar de 2 ori la încărcare mai departe, în Linz şi după Vienna, la două staţii Ionity, în ambele locuri stând cam câte o oră la încărcare şi plătind câte 8 euro pe fiecare sesiune. Şi atât! Iată asta e experienţă fanstastică de condus un electromobil la drum lung!
Şi în acelaşi timp, azi şi Hyundai Ioniq electric s-a descurcat bine, datorită avansului pe care şi l-a organizat! Uite aşa, cu o planificare mai specifică, dar se poate şi cu el merge distanţe la drum lung!

Continuăm cu mai mult optimism ca niciodată! Experienţa îşi spune cuvântul. Nu mai avem parte de greşeli şi surprize neplăcute pe drum, iar asta nu ne iroseşte timpul. Anume aşa ne dorim să călătoriţi şi voi, dragi cititori, cu electricele, datorită sfaturilor detailate pe care vi le vom da imediat după ce revenim acasă. Dar azi aventura continuă în direct, pornim din Gyor spre România şi încă nu ştim exact cât de departe vom putea ajunge! Urmăriţi-ne pentru a fi parte a acestei experienţe minunate de pionieri în lumea electromobilităţii!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter