#ElectricUltraMaraton în ziua 5: Traversăm Ungaria şi România cu electricele Audi e-tron, Jaguar I-PACE şi Hyundai Ioniq

19 Noiembrie 2019, 15:01
Ilie Toma
Da, înaintăm cu toate 3 electromobile spre Moldova, doar că de această dată o facem mai uşor, pentru că am prins la experienţă din primul segment. Deja ştim din practică unde sunt prize sigure şi rapide, cam care ar fi distanţa optimă şi, desigur, alimentăm în acelaşi loc şi în acelaşi timp doar când există mai multe prize laolaltă. În rest, ne străduim să le divizăm un pic sarcinile, pentru a păstra relevanţa situaţiei în care un singur automobil ar călători la distanţă lungă şi n-ar fi nevoit să facă rând la încărcare.
Totuşi, având toate 3 electromobile într-un singur loc, în dimineaţa acestei zile am decis să le facem şi o mică sesiune foto de grup, în apropierea prizelor de încărcare din oraşul Gyor. Acestea sunt localizate în parcarea unui mare magazin, la vreo 700 metri de hotelul în care poposisem. Extrem de comod pentru a încărca. Iar în timp ce noi făceam sesiunea, Hyundai Ioniq şi-a continuat încărcarea bateriilor, chiar dacă o făcuse şi noaptea, pentru a ajunge cu siguranţă la 100%.
Mai departe, după sesiune, a începutul galopul electric firesc a zilei, dar de această dată Ioniq-ul electric al colegilor noştri de la PNUD s-a ţinut de noi aproape toată ziua. Să vă explicăm de ce în tradiţionalele însemnări scurte din jurnalul de bord al expediţiei noastre electrice.
• Audi şi Jaguar nu s-au încărcat noaptea în Gyor, pentru că pe traseul de mai departe spre este mai există o priză IONITY super rapidă, şi n-avea rost să ne chinuim cu încărcarea lângă hotel dacă există pe drum priză de 100 kW. Da, există şi asemenea experienţă, când n-ai nevoie să încarci automobilul electric noaptea la hotel!

• E o zi frumoasă cu mult soare în Ungaria, iar noi am putut, în sfârşit, să filmăm şi fotografiem electricele noastre în mişcare, pe autostrăzi. Imaginile au ieşit superbe, credeţi-ne! Acum aceste însemnări vin doar cu o mică parte de imagini, restul vine pe urmă, la relatările detaialte!
• La IONITY am încărcat repede, vreo 45 minute poate. Dar, deoarece staţia n-a fost departe, Hyundai a ajuns în acelaşi timp. Doar că aici era o staţie cu plată, iar echipajul lui Ioniq ştia una pe care a probat-o la drumul spre Germania, un pic mai încolo. Aşa că au mers înainte şi şi-au făcut din nou plinul.
• Pe drumul spe Budapesta, Ioniq ne-a ajuns din nou. Chiar îi lăudam pe cei de la bordul lui, zicând „eh, vedeţi, cu o planificare bună, dacă nu se ajung la distanţe extreme pe parcursul unei zile, şi un asemenea electromobil ca al vostru poate ţine pasul cu modelele mai hi-tech”.

• Denis Godorozea, redactorul PiataAuto.md, a pus stăpânire pe Jaguar I-PACE între timp. Îl condusese şi în zilele precedente, dar acum s-a „conectat” deplin cu acest supercar electric, pe care a ajuns deja să-l adore. Nu în zadar în poza asta a zburlit felina până la 171 km/h!... Credeţi-ne, prieteni, şi voi aţi face-o...
• Audi e-tron a fost o bună parte din zi gazda echipajului feminin al partenerilor noştri de la Sebamed, reprezentaţi de reţeaua farmaciilor Felicia. Se pare că după #ElectricUltraMaraton, urmează un anunţ mega-important de la Felicia, care va aduce lumină despre motivaţia lor de a se implica în acest maraton automobilistic inedit!
• Centura Budapestei s-a dovedit a fi destul de aglomerată, cu zone în care am înaintat greu. Dar electromobilele nu se tem atât de tare de ambuteiaje. Programul nostru galopant, însă, da!

• După mai multe de 200 km parcurşi, am oprit în Kecskemet, ieşind un pic de pe autostradă, într-o parcare Decathlon, acolo unde alimentasem noaptea în direcţia spre Germania. Doar că aici era un Nissan Leaf de primă generaţie, care ocupa staţia fast charge printr-un port ChaDeMo. A trebuit să aşteptăm. Hyundai s-a conectat la staţia alăturată între timp. Audi şi Jaguar aşteptau.
• Peste vreo 45 minute abia s-a eliberat staţia. Am conectat Jaguarul şi am mers cu Audi la o staţie din interiorul oraşului, la un hotel. Era şi ea ocupată de un alt Leaf, care abia începuse să-şi încarce bateriile. Am considerat că e mai eficient să mergem înapoi la Jaguar şi să aşteptăm rândul. După vreo oră de la pornirea încărcării, Jaguar era plin. A mai urmat vreo 50 minute pentru încărcarea Audi. Expediţioniştii au ospătat între timp. Şi Hyundai s-a încărcat între timp, aşa că era din nou gata să se ţină în acelaşi tempou cu noi.
• La drum! E noapte deja, dar noi vrem să ajungem tocmai la Sibiu! Pare ireal. Deocamdată n-am rezervat, dar suntem determinaţi cu toţii să înaintăm cât mai mult azi. La bordul lui Audi e-tron e o adevărată navă cosmică. Adorăm maşina asta! Nu, adorăm şi Jaguarul. Le adorăm pe toate! Sunt fascinante!
• Pe drum spre vamă am dat de un ambuteiaj uriaş. Drum blocat. Poliţie. Formare de bandă separatoare pe mijloc, între două benzi. Ambulanţe. Un accident. Trafic blocat mult timp. Abia după multe aşteptări, traficul a început a fi fluidizat şi am putut înainta.
• Vama spre România am trecut-o repede. Ioniq era alături. Toată ziua s-a ţinut de noi, deşi estimam că va rămânea niţel în urmă.

• Am mers la Kaufland în Arad să încărcăm maşinile. Cam câte vreo 45 minute fiecare din SUV-uri, Hyundai se încărca paralel. Peste o oră şi jumătate SUV-urile au pornit mai departe la drum, Ioniq urma să ne ajungă oriunde am fi decis să înnoptăm. Dar echipa asta a noastră e tare deocheată, nimeni nici nu voia să audă de înnoptare, să înaintăm, soldaţi!

• Din Arad, pe autostradă, spre Deva. Am ajuns, fireşte, până la Deva, unde am mai alimentat la priza Kaufland care nu lucrase anterior, dar care văzusem online că fusese reconectată. Aici băusem şi o cafea tare şi schimbasem tura şoferilor. Ce facem, înaintăm mai departe? Da! Am sunat la un hotel din munţi, de după Sibiu, să facem o rezervare, să-i anunţăm că ajungem după miezul nopţii. Ne-au zis unde găsim cheia. Eram mai liniştiţi.
• Am continuat spre Sibiu. Şi autostradă, şi-n afara ei. Am lăsat oraşul Sibiu în urmă, pentru a ajunge la hotel. Nu mai aveam acum dorinţă să oprim pentru încărcare, am zis că vom veni două maşini dimineaţa în oraş să le punem la priză, dar azi pur şi simplu poposim la hotelul din munţi.

• Am ajuns la o oră târzio-matinală. Dar zâmbind şi satisfăcuţi că ne-am atins scopul. Hyundai era în urmă, pentru că pauzele lui de încărcare sunt mai lungi. Dar continua să înainteze.
• Ştiam că suntem în munţi, că am urcat niţel, bănuiam că suntem într-o zonă superb de frumoasă, dar asta vom putea şti abia mâine dimineaţă, când va răsări soarele. Dar totuşi, aşa obosit cum eram, parcă zărisem inidcatorul DN7C când venisem pe aici... Şi-mi aduc eu aminte ce înseamnă acel cod... Transfăgărăşanul e alături!... Deschid harta pe telefon! Da!

Gata! Aţi înţeles unde ne-a dus gândus! Aţi îneţeles ce-o să urmeze în notiţele zilei următoare de la #ElectricUltraMaraton! Aşadar, urmăriţi-ne, că va fi mega condimentat!
1
904
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!