#ElectricUltraMaraton în ziua 6: Un pic de Transfăgărăşan cu electricele, apoi ajungem în Moldova cu Audi e-tron, Jaguar I-PACE şi Hyundai Ioniq

21 Noiembrie 2019, 13:39
Ilie Toma
Dimineaţa celei de-a 6-a zile ne prinse în munţii României, pe undeva mai la est de Sibiu. Doar eu şi Victor ne trezisem după vreo 2 ore de somn, să mergem până în Sibiu pentru a încărca bateriile lui Audi e-tron şi Jaguar I-PACE. Nu le încărcasem înainte de a ajunge la hotel, iar la hotel aveam doar prize slabe.
Iar partea cea mai frumoasă e că suntem alături de drumul DN7C, un cod rutier care, tradus în limbajul nostru, ar însemna... Transfăgărăşan! Da, aţi intuit deja că ni s-au pornit poftele şi ardeam de nerăbdare să gonim un pic electricele pe renumitul traseu. Pe aici se zvonea că e deja parţial închis, dar noi speram să putem merge măcar un pic din el.

Am mers ambii spre Sibiu, eu cu Audi, Victor cu Jaguar. Încă vreo 45 km până la prize. Voiam să încărcăm la Kaufland una din maşini şi la Panorama Mall alta — ambele locaţii având prize fast charge. La Kaufland priza fast charge s-a dovedit a fi ocupată, aşa că Jaguar a stat să aştepte eliberarea ei, în timp ce Audi a mers la mall. Aici priza era liberă, şi mi-a luat un pic să îmi dau seama că lucrurile erau mult mai simple — deşi avea însemnele aplicaţiei ev-charge pe ea, priza nu era prezentă pe harta aplicaţiei pentru că... era gratuită. Şi pornea printr-o simplă apăsare de buton.
Aşa că încărcarea lui Audi a pornit repede, iar eu am avut timp de o cafea la mall. Victor, în cealaltă parte, n-a avut noroc cu priza, tot ocupată era. Aşa că atunci când mai aveam vreo 20% să încarc, l-am chemat la mall să încarce după Audi. Aşa am făcut şi am mai avut timp de un ceai împreună. Abia după aia am revenit la păstrăvăria din munţi, unde camarazii noştri de expediţie avuseseră suficient timp de somn mai lung, un dejun muntenesc şi chiar deja şi un prânz cu păstrăvi proaspeţi. A fost cel mai relaxant popas din toată expediţia, cu siguranţă! Pensiunea Albota îi zice locului, dacă vreţi să treceţi pe aici.
Apoi, am decis cu toţii să urcăm măcar un pic pe Transfăgărăşan, cele două maşini cu autonomie mare, în timp ce Hyundai-ul avea să-şi urmeze propriul program mai restrictiv. Şi asta am făcut. Am savurat curbă după curbă, pe un traseul tot mai frumos, iar să iei curbele de pe Transfăgărăşan cu maşini de peste 400 CP şi 800-900 Nm e o senzaţie cu totul specială! Şi centrul de greutate coborât le ajută, şi felul în care sunt făcute aceste două modele concurente excepţionale — Audi e-tron şi Jaguar I-PACE.
E greu să zici că una e cert mai bună, pentru că-s foarte apropiate şi ne-au tot cucerit selectiv, aşa încât au împărţit echipa în două — cei care preferă I-PACE şi cei care preferă e-tron. Dar sunt nişte modele electrice superbe ambele, nişte modele pe care să le vrei cu toată emoţia după ce le conduci! Dacă-mi zicea cineva cu 5 ani în urmă că voi ajunge să zic asta despre electrice, conduse în viaţa reală, aici, în regiunea noastră, pe plaiurile de pe aici, aveam să zic că-i science-fiction. Dar se pare că trăim deja epoca aia de science-fiction şi abia ne dăm seama cât e de fascinantă, de fapt. Abia ne dăm seama că o electrică nu e neapărat să meargă prin scene desenate de film, fără copaci, ca într-un ghetou plicticos de beton. Nu, o electrică, de fapt, poate merge pe aceleaşi drumuri legendare pe care le savuram adineaori cu decapotabile turate la 7,000 rpm! Iar paradoxul e că mărimea zâmbetului de pe faţa ta nu e mai mică!
Şi ştiţi, în Audi, cel cu logo-ul partenerilor Sebamed pe el, aveam în mare parte o echipă feminină la bord. Multe din ocupantele de acolo s-au văzut pentru prima dată în viaţa lor într-o electrică. Dar s-au adaptat cât ai clipi şi în rol de pasager, şi în rol de şofer. Iar asta e poate dovada cea mai bună despre cât de uşor te poţi adapta la acest nou tip de propulsie, nou tip de automobile, şi nou stil de viaţă ecologică.
N-am mers foarte sus pe Transfăgărăşan. Poate altă dată un tur dedicat. Acum mai aveam nevoie de rezerve în baterii, să mergem spre Braşov, Adjud, Leuşeni şi Chişinău. Era deja după amiază, deci era clar că vom ajunge iar târziu în noapte în Chişinău.

Şi aşa a fost. În Braşov am alimentat ambele maşini tot la Kaufland. Aveau rezervă destul de mare în baterii, aşa că a durat puţin. Apoi am mers până spre Adjud, pe la Oneşti, şi Audi electricele noastre au indicat pe aici cifre şi mai mari de autonomie, cam 385 km în total cu tot cu 5 oameni la bord şi munţi trecuţi!
În Adjud, la staţia problematică de la Rompetrol despre care vă povesteam în prima zi, am conectat Audi e-tron la încărcare şi totul a funcţionat. La Rompetrol încărcarea gratuită încă. Jaguar a mers la priza de la 4 km distanţă spre nord şi a încărcat cu plată. Dar maşinile au putut face asta paralel, în timp ce noi beam ceaiuri şi cafele la staţie.

Peste o oră şi un pic eram gata să pornim mai departe iar de aici, din Adjud, eram siguri că vom ajunge tocmai la Chişinău. Pe la Podul Turcului am mers încet, că era ceaţă densă. La vamă am ajuns cu bine, iar traversarea a fost rapidă. La Leuşeni n-am mai oprit să încărcăm, pentru că n-aveam nevoie. Doar câte o cafea şi înainte! Şi am ajuns în Chişinău cu acel plin de energie din Adjud. Lui Hyudai Ioniq i-a mai luat vreo 6 ore să ajungă la Chişinău, dar a ajuns şi el cu bine.
Aşadar, ne-am îndeplinit şi această parte a misiunii noastre: am ajuns cu bine în Chişinău, după încă 2,000 km parcurşi, de această dată cu 3 electrice. A fost mai provocator pentru că au fost trei. Dar a fost mult mai simplu pentru că ştiam deja staţiile electrice, eram deja familiarizaţi cu metodele de plată şi aveam deja totul pregătit. De asta vor fi preţioase sfaturile care vor urma pentru voi, dragii noştri.
Mâine vă spunem şi ce-am făcut cu Audi e-tron în Chişinău, apoi vă vom relata şi despre ultimul segment, cel de-al 3-lea şi cel mai scurt, în care provocăm Audi e-tron să ajungă din Chişinău în Munchen în numai 2 zile. O singură maşină electrică performantă cu autonomie mare, un drum de 1,900 km în faţă şi doar 2 zile ca să facem asta — sau mai exact, vreo 36 de ore — exact ca şi în cazul în care am merge cu o maşină cu propulsie tradiţională! Da, e #ElectricUltraMaraton, prieteni!

Fiţi alături de noi!
0
770
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!