Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: noul Audi e-tron Sportback! Primul SUV coupe electric din gama germanilor

20 Noiembrie 2019 - 09:40
Denis Godorozea
Audi suplineşte gama electromobilelor cu un nou SUV stilat — noul Audi e-tron Sportback. Deşi versiunea coupe este identică celei debutate anterior din punct de vedere tehnic, noul Sportback are misiunea importantă de a diversifica oferta constructorului din Ingolstadt în segment şi este adresat, în primul rând, clienţilor tineri, care sunt gata să aleagă un electromobil, dar nu-şi doresc să renunţe la formele condimentate ale unui SUV coupe.
În lungime e-tron Sportback măsoară 4,901 mm, similar lungimii versiunii standard e-tron, însă graţie plafonului plonjat şi montanţilor spate puternic înclinaţi înălţimea acestuia este cu 13 mm mai mică, măsurând acum 1,616 mm. Datorită modificărilor coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit de la 0.28 la 0.25, iar drept rezultat e-tron Sportback cu baterie similară va obţine un surplus de 10 km la nivel de autonomie.
Ambianţa interioară este similară — planşa de bord include 3 ecrane, pentru instrumentarul de bord, sistemul multimedia şi comenzile sistemului de climatizare, iar diferenţele se fac resimţite pe bancheta spate, unde pasagerii vor avea cu 20 mm mai puţin spaţiu deasupra capului din cauza plafonului coborât.
Cel mai probabil, însă, ocupanţii locurilor din spate nu vor duce lipsă de spaţiu datorită poziţionării joase a banchetei. Silueta stilată a avut un impact negativ şi asupra volumului portbagajului, acesta fiind mai mic cu 45 litri decât în cazul versiunii standard — 555 litri. Un volum decent pentru un crossover de dimensiuni medii, de altfel. Totodată, spaţiul poate fi mărit prin rabatarea banchetei spat, astfel poate fi obţinut un volum de 1,595 litri (1,665 litri în cazul versiunii standard e-tron).
Având la bază aceeaşi platformă MLB Evo, noul e-tron Sportback a moştenit de la versiunea standard bateria, motoarele electrice şi suspensia, cea din urmă fiind pneumatică chiar şi din nivelele incipiente de echipare. Garda la sol poate fi ajustată într-un diapazon de până la 76 mm. Standard SUV-ul are jante de 19 ţoli, iar opţional sunt disponibile jantele de 21 şi 22 inch.
Audi e-tron Sportback 50 quattro este echipat cu două motoare electrice, situate pe cele două punţi, ce livrează în tandem 313 CP şi 540 Nm. În această ipostază SUV-ul accelerează până la 100 km/h în 6.8 secunde, pe când viteza maximă este limitată la 190 km/h. Versiunea 50 quattro are o baterie de 71 kWh, suficientă pentru o autonomie de până la 347 km (WLTP).
Urmează versiunea e-tron Sportback 55 quattro, ce are două motoare şi oferă la activ 360 CP şi 561 Nm. Cu regimul "Sport" inclus, însă, puterea maximă poate fi majorată până la 408 CP şi 664 Nm — în acest regim SUV-ul poate accelera până la 100 km/h în doar 5.7 secunde, având o viteză maximă de 200 km/h. Bateria versiunii respective are o capacitate de 95 kWh, ce oferă o autonimie de circa 446 km şi poate fi încărcată cu 150 kW.
Lansarea pe piaţă a noului Audie-tron Sportback va avea loc în primăvara anului viitor. Preţul de pornire pentru versiunea coupe este de 71,350 euro în Germania. Între timp, redacţia PiataAuto.md a savurat din plin primul SUV electric din gama e-tron în cadrul #ElectricUltraMaraton. În cadrul trip-ului Audi e-tron a ajuns în premieră în ţara noastră, iar noi avem foarte multe să vă relatăm despre SUV-ul din Ingolstadt. Vă invităm să urmăriţi toate aventurile şi peripeţiile noastre cu electromobile în Europa în seria de relatări #ElectricUltraMaraton.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (3 MATERIALE):
GALERIE FOTO (64 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter