Renault prezintă versiunea actualizată a celui mai mare monovolum din gamă — Espace facelift

26 Noiembrie 2019, 11:06
Denis Godorozea
Renault a pregătit cel de-al doilea facelift consistent în cariera actualei generaţii Espace. Cel mai mare monovolum din gama constructorului francez a beneficiat de modificări minore în materie de desing, dar vine cu mai multe picanterii tehnice şi la nivel de dotări, inclusiv un sistem de pilot semi-automat mai sofisticat.
Renault Espace suferă de o scădere dramatică a cererii pe piaţă. Acest lucru se datorează interesului în continuă descreştere pentru MPV-uri din partea automobiliştilor la nivel global, dar şi, cel mai probabil, dimensiunilor generoase a actualului Espace, or cumpărătorii europeni optează, de regulă, pentru automobile mai compacte. Astfel, dacă la finalul anilor 1990 Renault Espace era comercializat în Europa într-un număr de peste 67 mii unităţi anual, în 2016 francezii au reuşit să comercializeze doar aproape 27 mii unităţi Espace.
Cu schimbul de generaţii, pentru a îmbunătăţi poziţiile pe piaţă a noului Espace, francezii l-au caracterizat drept un SUV cu siluetă de MPV, oferind şi o gardă la sol mai generoasă (160 mm). Se pare, însă, că aceste metamorfoze nu au schimbat radical lucrurile, or în primele nouă luni ale acestui an modelul a fost cumpărat de puţin peste 8 mii persoane în Europa. Astfel actuala generaţie Espace primeşte cel de-al doilea facelift în carieră.
La nivel de design Renault Espace facelift nu s-a modificat prea mult — monovolumul a beneficiat de semnături LED noi integrate în faruri, bare de protecţie restilizate şi, pentru prima dată în gama Renault, faruri Matrix LED adaptive. Totodată, constructorul a suplinit lista nuanţelor de caroserie şi gama de jante. Arhitectura interioară nu a fost modificată, însă aici sunt oferite materiale de o calitate mai bună, instrumentar de bord nou de 10.2 inch, dar şi câteva secţii de depozitare noi, mai spaţioase, pe tunelul central.
Sistemul multimedia Easy Link cu ecran vertical de 9.3 inch a fost actualizat şi oferă o interfaţă nouă. Pentru prima dată sistemul multimedia poate fi conectat cu dispozitivele Apple şi Android prin sistemele Apple CarPlay şi Android Auto. Afară de aceasta, francezii promit o izolare fonică mai bună şi îmbunătăţiri pentru sistemul audio de top Bose cu 12 difuzoare. Scaunele faţă oferă acum funcţia de masaj, iar plafonul panoramic a fost inclus standard în dotările incipiente. Pentru versiunile de top este prevăzută o trapă electrică.
Din punct de vedere tehnic, însă, nu au fost introduse modificări. Monovolumul francez este în continuare disponibil cu benzinarul turbo de 1.8 litri, ce livrează 225 CP şi se cuplează la cutia robotizată EDC cu 7 rapoarte, şi turbodieselul de 2.0 litri, disponibil în două variante de putere, cu 160sau 200 CP la activ, ce se cuplează la cutia robotizată EDC cu 6 rapoarte. Ca şi anterior, Espace poate avea doar tracţiune pe puntea faţă.
O noutate importantă este apariţia sistemului de pilot semi-automat de nivelul II, care include un cruise-control adaptiv, capabil să ruleze automatizat în ambuteiaje, sistem de frânare automatizată de urgenţă, sistem de menţinere a benzii de circulaţie şi asistent activ de parcare.
0
4,480
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!