Cât de dificil e să parcurgi America într-un timp record şi de ce reţeta perfectă include doar sedanuri germane?

16 Decembrie 2019, 19:22
Denis Godorozea
Cannonball este o provocare renumită şi urmărită de mulţi pasionaţi auto din SUA, însă doar cei mai curajoşi automobilişti riscă să se aventureze într-o cursă primejdioasă unde cel mai important rival este timpul. Un nou record, aparent irealizabil, a fost stabilit de o echipă din trei aventurieri la bordul unui Mercedes-Benz E 63 AMG, care au străpuns întreg teritoriul SUA de la Atlantic la Pacific într-o cursă excepţională de peste 3,000 mile în mai puţin de 28 ore. Cel mai probabil, recordul recent nu va fi bătut în viitorul apropiat, însă anii precedenţi au existat multe alte echipe care s-au aventurat în Cannonball, echipe ce au definit reţeta perfectă pentru o astfel de aventură, reţetă care include şi cea mai importantă parte componentă a aventurii — un sedan de performanţă veritabil german.
Aşadar, până Arne Toman, Doug Tabbutt şi Berkeley Chadwick au reuşit să parcurgă America într-un timp record de 27 ore şi 25 minute în acest an, după o pauză de peste 23 ani Cannonball a redevenit popular în SUA, când echipa lui Alex Roy a stabilit un record de 31 ore şi 4 minute la bordul unui BMW M5 E39 în 2006. Ulterior, Seth Rose a reuşit să obţină un timp mai bun, de 30 ore şi 43 minute, cu un Audi S8. Mai târziu în joc au revenit coupe-urile — Ed Bolian cu un Mercedes-Benz CL 55 AMG a reuşit să stabilească cel mai bun timp de referinţă în acest exerciţiu în 2013 — 28 ore şi 50 minute. Ulterior, la începutul anului 2019, Troy Schneider la bordul unui Chevrolet Corvette C7 a încercat să bată recordul rivalului german, însă a eşuat, reuşind să parcurgă trazeul în 29 ore şi 48 minute, la o oră distanţă.
Dacă vă întrebaţi, de ce doar un sedan ar fi perfect pentru o astfel de aventură, răspunsul este pe cât se poate de simplu — acesta poate fi uşor "camuflat" în traficul rutier, astfel încât să nu atragă atenţie nedorită din partea patrulelor, or această cursă, bineînţeles, este în afara legii. Ei bine, pe lângă acest fapt, vă întrebaţi, de ce ar fi nevoie anume de un sedan german? E şi mai simplu răspunsul, iar dacă aţi condus un Mercedes-AMG sau un BMW M atunci ştiţi bine că foarte puţine alte maşini pot fi comparate cu modelele germane în materie de manevrabilitate, stabilitate, dar şi performanţe dinamice pe traseu! Iar pentru a stabili un timp record cei de la bord vor rula încontinuu cu peste 160 km/h pe vitezometru (peste 100 mph).

O altă parte componentă a reţetei perfecte în stabilirea unui record în Cannonball este culoarea caroseriei, cele mai potrivite nuanţe fiind culorile gri, care cel mai puţin atrag atenţia într-un flux de automobile. O fi şi culoarea neagră una potrivită, însă doar pentru cursele de noapte.
Având în cale peste 3,000 mile şi peste 24 ore de condus, cei de la bord au nevoie de spaţiu suficient pentru obiecte de primă necesitate, mâncare, băuturi, dar şi pentru a depozita dispozitivele necesare pentru a fi informaţi constant despre prezenţa unui echipaj de poliţie sau a unui radar în cale. Totodată, maşina participantă în Cannonball trebuie să ofere spaţiu suficient pentru cel puţin trei persoane: pilotul, co-pilotul care să monitorizeze constant toate dispozitivele şi situaţia din cale, dar şi un pilot de rezervă. Portbagajul trebuie să fie suficient de mare pentru a putea adăposti obiecte personale şi, precum în cazul echipei lui Arne Toman la bordul lui Mercedes-Benz E 63 AMG, un rezervor adiţional de combustibil, pentru a reduce din numărul opririlor pentru alimentare.
Ei bine, o fi timpul stabilit de Arne Toman unul extrem de bun şi, aparent, imposibil de cucerit, recordurile există pentru a fi bătute. În viitor cu siguranţă vor exista alţi aventurieri care să parcurgă acelaşi traseu, iar una dintre acele echipe va reuşi să impună un timp de referinţă şi mai bun. Actualul Cannonball este, însă, teritoriul maşinilor de performanţă poluante, cu motoare cu combustie internă, dar mai există o cursă similară dedicată electromobilelor, iar noi abia aşteptăm când maşinile cu sisteme de propulsie alternative vor reuşi să se impună cu un timp de referinţă mai bun decât actualii bolizi de performanţă de stradă. De altfel, cursa Electric Cannonball se bucură de un interes deosebit din partea publicului şi aventurierilor, în ultimii ani fiind întreprinse mai multe încercări de a stabili recorduri de timp, iar printre protagoniştii acestor încercări se enumeră doar electromobilele Tesla, în diverse versiuni. Ultimul record aparţine unui Tesla Model 3 Long Range cu tracţiune spate, care a reuşit să parcurgă un traseu de aproape 2,900 mile din New York până în Los Angeles în 45 ore şi 16 minute, cu staţionări îndelungate pentru suplinirea rezervelor bateriei. Deci, e rândul lui Porsche Taycan Turbo S să intre în joc?
0
3,202
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!