Mercedes-Benz GLE 350 de: SUV-ul hibrid cu baterie mai mare decât cea utilizată de Nissan Leaf

26 Decembrie 2019, 12:37
Denis Godorozea
Premiera noului Mercedes-Benz GLE a avut loc în toamna anului trecut, iar versiunea mai stilată GLE Coupe a marcat debutul public în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie a acestui an. Cele două variante de caroserie sunt disponibile, printre altele, cu câte o versiune plug-in hybrid aproape unică în lume, cu propulsor termic turbodiesel sub capotă şi cea mai mare baterie nu doar în segment, dar şi pe întreaga piaţă de PHEV-uri. Ei bine, bateria versiunii GLE 350 de este chiar mai mare decât cele utilizate de prima generaţie Nissan Leaf (24 kWh sau 30 kWh)! Să-l redescoperim, deci, mai amănunţit.
Premiera mondială a SUV-urilor cu indicele GLE 350 de a avut loc în toamna acestui an, iar de curând au demarat şi livrările, astfel încât proprietarii noilor SUV-uri hibride pot beneficia din plin de consumul mediu declarat de constructor, de doar 1.1 litri de motorină per 100 kilometri parcurşi! Cum e posibil un astfel de consum?
Afară de faptul că utilizează un turbodiesel de 2.0 litri extrem de eficient, ce corespunde normelor ecologice europene Euro 6.2, capabil să livreze 194 CP şi 400 Nm, SUV-ul hibrid mai are un motor electric, de 136 CP şi 440 Nm, puterea maximă atinsă în tandem de cele două motoare fiind de 320 CP şi 700 Nm. Însă secretul reţetei unui consum de doar 1.1 litri este în bateria imensă, de 31.2 kWh, cu care GLE poate parcurge în regim electric circa 90 km — record absolut în segment, apropo, calculat conform standardului WLTP. De altfel, într-un regim de exploatare urban tindem să credem că GLE 350 de ar putea circula doar în regim electric în limitele rezervelor bateriei, iar prezenţa unui propulsor termic sub capotă îl face mai practic decât un electromobil, or bateriile motorului electric pot fi astfel încărcate pentru o autonomie de încă cel puţin 50 km. Mai mult de atât, de la o sursă de încărcare rapidă rezervele bateriilor pot fi suplinite de la 10% la 80% în doar 20 minute, sau pe parcursul a 5 ore de la o priză obişnuită.
Deşi avantajul principal al versiunii plug-in hybrid este eficienţa şi posibilitatea de exploatare exclusiv în regim electric, acest indice "350" sugerează că SUV-ul poate uimi şi cu caracteristicile dinamice. Aşadar, în această ipostază GLE poate accelera până la 100 km/h în 6.8 secunde, viteza maximă fiind de 210 km/h în regim hibrid şi 160 km/h în regim electric.
Cât de practic rămâne a fi GLE 350 de comparativ cu versiunile echipate cu motoare convenţionale cu combustie internă? Bineînţeles, o baterie atât de imensă şi-a făcut undeva loc la bordul maşinii, însă inginerii germani au reuşit să o ascundă cu iscusinţă sub podeaua portbagajului şi bancheta spate, astfel încât aceasta nu a consumat din volumul portbagajului utilizat de facto în exploatarea reală, fiind sacrificată doar roata de rezervă, care nu-şi mai are loc la bordul SUV-ului. Cu certitudine, însă, proprietarii versiunii hibride vor beneficia la portbagaj de spaţiu similar cât pot oferi celelate versiuni, iar pasagerii banchetei spate nu vor duce lipsă de spaţiu deasupra capului.
0
2,488
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!