Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Mercedes-Benz GLA! Tot ce trebuie să ştiţi despre cel mai compact SUV din gama germanilor

11 Decembrie 2019 - 20:40
Denis Godorozea
Mercedes-Benz prezintă în premieră mondială noua, cea de-a doua generaţie GLA. Cel mai compact SUV din gama constructorului din Stuttgart debutează cu un design absolut nou, o versiune incipientă de performanţă, dar şi multe motorizări. Să-l descoperim în detaliu, deci!
Deşi adoptă un limbaj stilistic familiar gamei actuale de modele compate Mercedes-Benz, cu elemente ochite de la SUV-urile mai mari, noul GLA a căpătat, totuşi, un design unic, inconfundabil şi, contrar aşteptărilor, nu pare a fi un A-Class cu o gardă la sol mărită sau un GLB mai compact. Partea frontală are faruri masive, ca formă asemănătoare celor de pe noul monovolum B-Class, pe când la posterior blocurile optice sunt ceva mai agresive, cu totul diferite faţă de cele de pe generaţia anterioară.
În funcţie de versiune şi nivel de echipare, GLA este oferit cu câteva tipuri de design pentru calandru, versiunea semnată de Mercedes-AMG având un calandru cu grile verticale, specifice SUV-urilor de performanţă mai mari din gamă. Bara de protecţie faţă a versiunii AMG dispune de incizii de aer generoase, aceasta fiind rezervată şi pentru ediţia de lansare Edition 1, care se mai distinge prin finisajele de exterioare de culoare roşie.
De altfel, pe lângă asemănările exterioare în materie de design, noul GLA are şi o siluetă mai tipică pentru un monovolum, iar asta pentru că cu schimbul de generaţii crossover-ul a devenit mai înalt cu 104 mm, măsurând acum 1,611 mm, iar în lungime a pierdut 14 mm — 4,410 mm. Ampatamentul este identic cu cel al noilor A-Class şi CLA — 2,729 mm. Datorită acestor metamorfoze noul Mercedes-Benz GLA promite cu până la 22 mm mai mult spaţiu deasupra capului pentru cei de la bord, iar pasagerii banchetei spate vor beneficia de un spaţiu mai mare cu 116 mm, comparativ cu generaţia precedentă. Volumul portbagajului a fost mărit nesemnificativ — 435 litri versus 421 litri în cazul predecesorului. Garda la sol constituie acum 143 mm, cu 9 mm mai mult decât anterior.
Comparativ cu designul exterior, unde noul GLA a pregătit mai multe surprize în materie de design, interiorul este practic identic cu cel al modelelor compacte din gama actuală. Standard planşa de bord va fi dominată de două ecrane de 7 inch, unul pentru instrumentarul de bord digital şi cel de-al doilea, pentru sistemul multimedia MBUX. În versiunile de top aici se vor regăsi ecrane mai generoase, de 10.3 inch. Opţional crossover-ul mai poate fi dotat cu un head-up display.
În momentul premierei germanii au oferit detalii doar despre 3 motorizări disponibile pentru noul Mercedes-Benz GLA. Versiunea incipientă GLA 200 va avea sub capotă benzinarul turboaspirat de 1.33 litri, cu 4 cilindri, ce livrează 163 CP şi 250 Nm. Motorul se cuplează standard la cutia robotizată cu 7 rapoarte, ce transmite cuplul pe puntea faţă. În această ipostază crossover-ul compact poate accelera până la 100 km/h în 8.7 secunde, având o viteză maximă de 210 km/h.
Motorizarea de bază este urmată de GLA 250, sub capota căreia se află benzinarul turbo de 2.0 litri, ce oferă la activ 224 CP şi 350 Nm. Motorul respectiv este cuplat la cutia robotizată cu 8 rapoarte, ce transmite cuplul pe puntea faţă, iar opţional motorizarea va putea fi comandată cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC.

Vârful de gamă este semnat de Mercedes-AMG — SUV-ul cu indicele GLA 35 mizează pe benzinarul turbo de 2.0 litri, ce dispune de 306 CP şi 400 Nm la activ, cuplul fiind livrat celor două punţi prin intermediul cutiei robotizate cu 8 rapoarte şi sistemului de tracţiune integrală 4MATIC. Versiunea incipientă cu sigla AMG poate accelera până la 100 km/ în doar 5.1 secunde, având o viteză maximă de 250 km/h.
Cele mai savuroase detalii şi motorizări sunt rezervate, însă, pentru următoarele luni, mai aproape de startul producţiei. Germanii promit cel puţin o versiune plug-in hybrid, dar şi motorizări de tip mild-hybrid şi motorizări diesel. Bineînţeles, va fi suplinită şi gama versiunilor de performanţă Mercedes-AMG GLA.
Lansarea pe piaţă va avea loc în primăvara anului viitor, preţurile urmând să fie anunţate mai aproape de startul vânzărilor. Anticipând o cerere mare pentru cel mai compact SUV din gamă, germanii au anunţat că acesta va fi în continuare produs concomitent la 3 uzine în Germania, Franţa şi China.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (66 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter