Proiect de excepţie: Acura relansează primul său offroader SLX cu un substrat tehnic modern, preluat de la RDX

6 Decembrie 2019, 10:58
Denis Godorozea
Acura a pregătit un model cu totul special pentru a marca producţia unui milion de automobile cu sistemul de tracţiune integrală SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) — primul offroader al mărcii, Acura SLX debutează din nou cu substrat tehnic modern, preluat în întregime de la proaspătul crossover Acura RDX. Astfel, vechiul SLX, debutat în premieră în 1995, a primit o viaţă nouă cu tehnologii de ultimă generaţie din dotarea niponilor.
Sistemul de tracţiune integrală SH-AWD a apărut în gama constructorului nipon pentru prima dată în 2005, deci peste 10 ani după lansarea primului offroader Acura, iar primul model cu sistemul performant a fost sedanul Acura RL, dezvoltat pe baza Honda Legend. Sistemul revoluţional pentru acei ani s-a remarcat prin posibilitatea de a livra cuplul individual pentru fiecare roată, fiind posibilă deconectarea unei roţi de la cuplu în totalitate, în caz de derapare. Timp de 14 ani Acura a comercializat un milion de automobile cu sistemul SH-AWD, iar pentru a marca evenimentul istoric niponii au pregătit modelul special Acura Super Handling SLX.
Acura SLX, lansat în 1995, a fost primul offroader al mărcii, dar şi primul model cu tracţiune integrală în gamă. De fapt, SLX a fost un Isuzu Trooper de a doua generaţie, uşor modificat în conformitate cu limbajul stilistic şi standardele mărcii premium nipone. Acura SLX a fost comercializat doar pe piaţa din SUA, unde nu s-a bucurat de un succes, timp de 4 ani fiind comercializate doar 6,590 unităţi, una dintre care a şi stat la baza prototipului de astăzi.
Deşi am menţionat mai sus că noul Super Handling SLX are un substrat tehnic modern, niponii au păstrat cadrul dur şi caroseria modelului clasic, fără prea mari modificări. La construcţia prototipului a participat echipa de curse Acura de pe Pikes Peak. Vechiul motor V6 de 3.2 litri şi cutia automată cu 4 rapoarte au fost eliminate, împreună cu sistemul de tracţiune integrală permanentă şi suspensia. Toate aceste elemente au fost preluate în întregime, cu mici ajustări, de la actualul RDX, inclusiv benzinarul turbo de 2.0 litri, care datorită modificărilor aplicate dezvoltă acum 350 CP şi se cuplează la cutia automată cu 10 rapoarte. Şi-a făcut apariţia sistemul de tracţiune integrală SH-AWD şi suspensia independentă a crossover-ului actual.
Pentru un aspect mai expresiv offroader-ul clasic a fost vopsit în nuanţa Red Pearl, a primit jante şi anvelope noi, iar habitaclul a fost tapisat cu piele. Instrumentarul de bord a fost înlocuit cu un ecran cu afişaje digitale, iar levierul cutiei de viteze preluat în întregime de la RDX, cu un selector minuscul amplasat pe tunelul central.
Prototipul şi-a făcut apariţia într-un spot publicitar haios, pe care vă invităm să-l urmăriţi mai jos. Deocamdată niponii nu au oferit detalii despre posibilitatea lansării unei astfel de serii limitate a crossover-ului RDX cu caroserie de SLX. Deşi nu este exclus că, în cazul unei cereri din partea clienţilor, niponii ar putea lansa o serie limitată Super Handling SLX.
0
1,934
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!