15 ani de progres: cum a evoluat brandul chinez BYD de la modelul F3 până la o navă amiral 100% electrică

17 Ianuarie 2020, 15:17
Denis Godorozea
Industria auto mondială este o maşină de-a dreptul nemilioasă în calea căreia mulţi entuziaşti şi pasionaţi au fost sacrificaţi, cu proiecte ambiţioase şi companii de succes chiar. Însă acolo unde entuziasmul este asistat de investiţii şi stimultente din partea statului se pot face lucruri cu adevărat frumoase, ba chiar măreţe. Cel mai bun exemplu în acest sens nu este chiar Tesla, ci întreaga industrie auto chineză, care timp de doar câteva decenii a avansat mult, dacă nu până la nivelul colegilor germani, cel puţin până la nivelul celor coreeni sau niponi.
Vă mai amintiţi de acest BYD F3 caraghios, care avea un substrat tehnic extrem de simplist, în mare parte împrumutat de la niponi împreună cu limbajul stilistic exterior? Până astăzi aceste maşini, comercializate cândva oficial în ţara noastră, circulă pe drumurile publice. Noi nu degeaba am ataşat în această ştire imaginea lui F3, unul dintre primele automobile a celor de la BYD comercializate în afara Chinei, or din momentul lansării modelului respectiv în 2005 şi până în prezent constructorul chinez a avansat extrem de mult, iar în curând va prezenta oficial noua sa navă amiral, un sedan arătos care va fi disponibil doar cu sisteme de propulsie electrificate: versiune hibridă incipientă şi versiune 100% electrică de top. Noul model a primit denumirea BYD Han, iar chinezii nu au oferit prea multe detalii despre substratul său tehnic. O părticică de informaţii, însă, a ajuns în posesia presei chineze.
BYD Han este un sedan de dimensiuni simţitor mai mari, dacă ar fi să-l comparăm cu F3, şi măsoară în lungime 4,980 mm, având un ampatament de 2,920 mm. Chinezii se laudă cu un coeficient aerodinamic excepţional, un indicator vital pentru autonomia unui electromobil, de 0.233, deci un coeficient apropiat de cel al lui Mercedes-Benz CLA (0.23). BYD Han va fi disponibil concomitent cu două variante de propulsie — hibridă şi electrică, iar pe lângă substratul tehnic cele două sedanuri se vor distinge şi din punct de vedere al designului.
Potrivit informaţiilor preliminare furnizate de presa din China, versiunea hibridă va utiliza un benzinar de 2.0 litri şi un motor electric, iar în tandem sistemul va livra peste 300 CP. Versiunea complet electrică va utiliza două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, ce vor livra cumulativ circa 270 CP, iar bateriile de la bord vor fi capabile să-i asigure sedanului o autonomie de circa 450 km.
Premiera publică a noului BYD Han va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Beijing, ce se va desfăşura în luna aprilie a acestui an. Tot acolo chinezii vor dezvălui mai multe detalii despre noul sedan de top din gamă.
0
2,368
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!