Acest BMW i3s a parcurs peste 275,000 kilometri cu plăcuţele de frână originale

13 Ianuarie 2020, 16:16
Denis Godorozea
Electromobilele contemporane, pe lângă impactul benefic asupra ecologiei, solicită cheltuieli mult mai mici pentru proprietari pe întreaga durată de exploatare. Ei bine, evident că cel mai mult acestea economisesc în utilizarea zilnică, or nu au nevoie de alimentare cu combustibil, care este mult mai costisitor în raport cu energia electrică. Însă pe lângă aceste economii, electromobilele se adeveresc a fi mult mai accesibile în întreţinerea tehnică. Este şi cazul unui BMW i3s, proprietarul căruia nu a schimbat plăcuţele de frână niciodată din momentul achiziţiei, deşi a parcurs cu electromobilul compact peste 275,000 kilometri!
Costurile de întreţinere generate de electromobile sunt reduse comparativ cu maşinile echipate cu propulsoare tradiţionale cu combustie internă inclusiv şi din punct de vedere al mentenanţei periodice, căreia este supus orice automobil, indiferent de tipul de propulsie. Însă pe lângă faptul că electromobilele nu au nevoie de un schimb elementar de ulei şi filtre, o bună parte din alte componente consumabile necesită să fie schimbate mai rar, decât în cazul maşinilor echipate cu motoare convenţionale cu ardere internă. Astfel, plăcuţele de frână pe electromobile au o durată de exploatare simţitor mai mare datorită sistemului de recuperare a energiei electrice, astfel încât electromobilul frânează automatizat, iar cel din spatele volanului adesea nu mai are nevoie să interacţioneze cu pedala de frână. Astfel, proprietarul unui BMW i3s din Germania a reuşit să parcurgă peste 275,000 kilometri cu plăcuţele de frână originale, acestea fiind într-o stare tehnică bună. În schimb, acesta a dispus schimbarea bateriei propriului i3s, însă nu din cauza unui defect, dar pentru că şi-a dorit o autonomie mai mare, iar bavarezii tocmai oferă această posibilitate. În schimbul bateriei originalede 22 kWh, acesta a optat pentru bateria de 33 kWh. În context, constructorul bavarez a declarat că până în prezent nu a înregistrat nici un caz de defect a bateriilor originale utilizate de electromobilele i3.
BMW i3 a fost lansat pe piaţă pentru prima dată în 2013. De atunci, compacta electrică bavareză a beneficiat de câteva actualizări şi un facelift consistent de mijloc de carieră. Timp de aproape 7 ani de producţie electromobilul a depăşit borna de 165,000 unităţi comercializate în întreaga lume.
0
413
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!