Informaţii complete despre electromobilul SONY Vision-S, primite de noi de la Sony!

9 Ianuarie 2020, 10:47
Ilie Toma
Acum două zile vă anunţam despre marea surpriză automobilistică de la Consumer Electronics Show 2020, acolo unde compania Sony a adus un concept al unui viitor electromobil, dar despre care a oferit foarte puţine informaţii în momentul lansării. Iar nouă ne place să facem lucrurile mai profund, aşa cum ar trebui să le facă presa, de fapt, aşa că între timp i-am contactat direct pe cei de la Sony din Japonia şi le-am cerut informaţii complete despre noul lor electromobil şi despre planurile viitoare. Şi iată că am primit răspunsul aşteptat din Japonia!
Date tehnice complete Sony Vision-S

Aşadar, Sony Vision-S e un sedan coupe generos dimensionat, care măsoară 4,895 mm lungime, ceea ce-l plasează într-un segment cu E-Class, dacă vorbim de automobile convenţionale, dar şi cu Porsche Taycan, dacă vorbim de electromobile. Taycan măsoară 4,963 mm lungime. Tesla Model 3, deşi pare să fi servit drept sursă de inspiraţie ca şi design, nu se califică în acelaşi segment de dimensiuni, fiind cu 20 cm mai scurtă, astfel încât în gama Tesla mai degrabă Model S este concurentul acestui electromobil.
Electromobilul celor de la Sony are, însă, un ampatament foarte lung, de tocmai 3,000 mm, exact cât are un Mercedes-Benz S-Class de lungime normală, şi cu 10 cm mai lung decât al lui Porsche Taycan. Ampatamentul mai lung la electromobile se explică adeseori prin necesitatea oferirii de mai mult spaţiu pentru amplasarea bateriilor.
Dar să continuăm cu informaţiile despre electromobilul conceptual al celor de la Sony. Aşa cum vă spuneam anterior, platforma tehnică — adică suspensii şi substratul tehnic — a fost concepută de către cei de la Magna pentru Sony, or, Magna e unul din cei mai mari şi mai reputaţi furnizori de componente din industria auto, fiind şi cea care furnizeză, spre exemplu, majoritatea componentelor de tracţiune integrală pentru Mercedes-Benz, încă de la primul vehicul cu tracţiune integrală al mărcii germane încoace. Împreună cu cei de la Steyr, Magna deţine şi uzina din Graz, unde se asamblează G-Class, actualele BMW Z4 şi Toyota Supra, dar şi automobilul electric Jaguar I-PACE. Aşa că ei au experienţă enormă şi în componente pentru electromobile.
Sony Vision-S a fost conceput ca un sedan coupe, iar asta e confirmat şi de existenţa a doar 4 locuri la bord. Maşina stă pe suspensii double-wishbone pe ambele punţi, ambele fiind pneumatice, iar garda la sol poate varia între 120 şi 135 mm.

Puterea e furnizată, aşa cum menţionam şi în ştirea iniţială despre Vision-S, de două motoare electrice, situate fiecare pe câte o punte, fiecare din ele livrând 272 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 4.8 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 240 km/h, nu 255 km/h, cât se zvonea anterior. Maşina cântăreşte 2,350 kg, iar greutatea mare va fi ţinută în frâu de frâne Brembo.
Maşina e echipată cu 33 de senzori de jur împrejur, de diferite funcţii şi tipuri, dar toţi gândiţi să asigure împreună o siguranţă nemaivăzută. Există şi senzori Sony CMOS, folosiţi în camerele performante Sony, şi o cameră video de înregistrare a traficului din faţă, şi camere de monitorizare a zonelor vizibile pentru oglinzile exterioare, dar şi camere care monitorizează interiorul. Nu s-a trecut şi fără radare LiDAR.
Scopul final e ca Vision-S să aibă o monitorizare continuă la 360 grade a ceea ce se întâmplă în jurul său, unificând totul într-un scut virtual numit Sony Cocoon, şi reacţionând la situaţiile din trafic mai repede decât ar face-o omul. Aşa cum spuneam, asta include şi monitorizarea celui de la volan.
Multimedia la bord

Şi, fiind vorba de Sony, un accent uriaş la interior a fost pus pe entertainment şi multimedia, or, cu implementarea tehnologiilor 5G, Sony estimează că oamenii vor fi absolviţi de necesitatea de a efectua operaţiuni plicticoase la volan. Aşa că va rămâne mai mult timp pentru distacţie la bord.
Sony a inclus şi tehnologia sa 360 Reality Audio la bord, ceea ce înseamnă nu doar o poziţionare a difuzoarelor în habitaclu, astfel încât să fie posibilă o redare cât mai fidelă a spaţialităţii de 360 grade, ci reproducerea unui nou format audio, inventat de Sony prin această tehnologie, lansată iniţial pe sistemele sale audio. Practic, asta înseamnă că există şi piese înregistrate în format de 360 grade, la fel cum există şi filme 3D, iar sistemele cu 360 Reality Audio vor reproduce acele track-uri oferind poziţionarea în spaţiu a sunetului / instrumentului exact după cum a fost intenţionat de către muzician. În prezent există deja asemenea track-uri pe unele servicii premium de streaming, precum Deezer sau Tidal. Celelalte track-uri, înregistrate în format stereo tradiţional, vor putea fi spaţializate automat, dacă acest lucru va fi dorit de cei de la bord, dar, desigur, experienţa supremă rămâne a fi oferită de track-urile create in start cu această tehnologie.
Planşa de bord a maşinii e formată din 5 display-uri, care formează o fâşie complet digitalizată, cam în stilul ideii de pe micuţa Honda e. Nu lipsesc nici display-uri integrate în scaunele faţă, destinate pasagerilor spate. De asemenea, scaunele faţă au integrate în ele şi difuzoare audio în zona tetierei, pentru a accentua efectul de spaţialitate de care vorbeam mai sus.
Va ajunge Sony Vision-S model de serie?

Nu, cel mai probabil nu, sau cel puţin nu cu emblema Sony pe el. În răspunsul primit de noi de la Sony, niponii menţionează că la această etapă ei nu planifică să pună în producţie acest automobil sau să intre în liga producătorilor de automobile.
De ce a fost creat acest concept, atunci, vă întrebaţi? Pentru că în noua lume a electromobilelor şi a maşinilor în care multimedia şi tehnologiile avansate sunt esenţialul, companii precum Sony îşi doresc să devină furnizori importanţi de asemenea tehnologii pentru producătorii consacraţi, iar un asemenea concept e o ocazie perfectă pentru Sony de a demonstra acestor producători ce ar putea furniza Sony pentru modelele lor viitoare. Pe lângă asta, conceptul e o ocazie bună şi pentru cei de la Magna de a face acelaşi lucru pe nişa sa de substrat tehnic pentru electromobile. Aşa că, deşi nu vom vedea poate un electromobil cu emblema Sony pe străzi, multe din ceea ce vedeţi astăzi aici fie se regăsesc deja pe unele modele proaspete, fie se vor regăsi într-o formă sau alta pe modele viitoare.
0
1,958
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!