Lotus Evora devine un sportcar pentru exploatarea zilnică cu noua versiune incipientă GT410

31 Ianuarie 2020, 17:52
Denis Godorozea
Lotus prezintă în premieră noua versiune incipientă GT410 pentru sportcar-ul Evora. Astfel britanicii planifică să concureze direct cu Porsche 911 în încercarea de a atrage clienţii ce nu-şi doresc tocmai performanţe de top cu un preţ mai accesibil. Evora GT410 promite a fi un sportcar pentru exploatare zilnică şi pune accentul pe confort, dar nu în detrimentul sportivităţii.
Lotus Evora este un automobil cu adevărat exotic, şi nu doar în minţile pasionaţilor auto din ţara noastră, dar şi în întreaga lume. Fanii mărcii laudă sportcar-ul compact datorită caracteristiclor sale dinamice şi manevrabilităţii de excepţie, care sunt şi cărţile de vizită ale constructorului britanic. Dar uite că noul Evora GT410 este un Lotus niţel diferit, în conformitate cu planurile noului proprietar al companiei, gigantul chinez Geely, care vrea să transforme marca britanică într-un rival direct pentru Porsche. Acest lucru nu este posibil având în gamă doar două modele de serie, iar un prim pas în direcţia respectivă ar fi diversificarea maximă a modelelor existente, cel puţin până la apariţia modelelor noi.
Lotus Evora a fost lansat pentru prima dată în 2008 şi de atunci a trecut prin câteva actualizări. Noua versiune GT410 este varianta europeană a versiunii Evora GT, oferite exclusiv în SUA. Sportcar-ul a beneficiat de mici actualizări exterioare şi este propulsat de benzinarul V6 de 3.5 litri, ce oferă la activ 416 CP şi 410 Nm, fiind cuplat la o cutie manuală, sau una automată, ambele cu câte 6 rapoarte. În noua ipostază Evora poate accelera până la 100 km/h în 4.2 secunde, având o viteză maximă de 298 km/h în cazul versiunii cu cutie manuală, sau 278 km/h în cazul versiunii cu cutie automată.
Pentru mai mult confort în exploatarea zilnică inginerii Lotus au regândit suspensia sportcar-ului dar susţine că manevrabilitatea nu a avut de suferit de pe urma manipulărilor. Comparativ cu alte versiuni, GT410 are la interior scaune livrate de Sparco, iar panourile portierelor au incluse cotiere şi spaţii de depozitare pentru obiecte de mici dimensiuni. Lista echipărilor standard este una foarte generoasă, ca pentru o versiune incipientă, şi include un sistem de climatizare automatizat, sistem multimedia cu ecran tactil şi conexiuni Apple CarPlay şi cameră de marşarier. Totodată, constructorul promite o izolare fonică mai bună.
Preţul de pornire, însă, rămâne a fi exorbitant, mai ales dacă e să comparăm sportcar-ul britanic cu Porsche 911, cu care cei de la Lotus îşi doresc să se dueleze direct — 99,900 euro, fără opţionale. Cel mai probabil, noua versiune nu va aduce un avans simţitor modelului şi întregului brand pe piaţă — în prezent britanicii livrează anual doar câte 2,000 automobile. Situaţia se va schimba odată cu lansarea primului SUV al mărcii, dezvoltarea căruia este în toi.
0
1,842
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!