Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: noul Genesis GV80 debutează cu tehnologii inspirate de la Mercedes-Benz S-Class

15 Ianuarie 2020 - 11:27
Denis Godorozea
Brandul premium din cadrul Concernului Hyundai prezintă în premieră mondială primul SUV din gama sa — Genesis GV80. Noul model se va duela pe piaţă cu granzii germani Audi Q7, BMW X5 şi Mercedes-Benz GLE şi debutează cu tehnologii noi, disponibile pentru prima dată la nivel de brand.
La designul primului SUV din gama constructorului premium sud-coreean au pus mâna designeri din studiourile companiei din Coreea de Sud, Germania şi SUA. În lungime GV80 măsoară 4,945 mm şi are un ampatament de 2,955 mm. Caroseria este executată din oţel, pe când elemente precum capota, portierele şi haionul sunt din aluminiu.

Designul exterior, dar şi ambianţa interioară a noului Genesis GV80 au fost dezvăluite mai devreme. SUV-ul adoptă noul limbaj stilistic al mărcii, preluat mai devreme şi de nava amiral G90. Totodată, acesta este primul model care poate fi echipat cu jante de 22 ţoli, însă doar în cazul versiunilor de top, pentru variantele incipiente fiind rezervate jantele de 19 şi 20 ţoli.
Genesis GV80 are la bază o nouă platformă modulară de tip clasic, cu motor poziţionat longitudinal şi sistem de tracţiune standard pe puntea spate. Bineînţeles, majoritatea versiunilor GV80 au un sistem de tracţiune integrală. Pentru prima dată în gama sud-coreenilor modelul este echipat (opţional) cu suspensie adaptivă, ce poate scana suprafaţa carosabilului din faţa maşinii pentru a adapta amortizoarele pentru a parcurge denivelările cât mai confortabil. Chiar şi aşa, însă, nici măcar opţional Genesis GV80 nu poate fi echipat cu o suspensie pneumatică.
Sub capota Genesis GV80 s-a situat în premieră noul propulsor turbodiesel de 3.0 litri, cu 6 cilindri, ce livrează la activ 278 CP şi 588 Nm. Ulterior constructorul va diversifica gama motorizărilor cu unităţi de 2.5 şi 3.5 litri, pe benzină şi motorină, ce vor livra între 300 şi 380 CP. Indiferent de motorizare, propulsorul se cuplează exclusiv la cutia automată cu 8 rapoarte. Termenii apariţiei versiunilor cu propulsie hibridă nu a fost anunţat încă.
Interiorul vine cu o arhitectură nouă pentru gama constructorului premium din Coreea de Sud. Acesta se distinge printr-un tunel central masiv cu o cotieră generoasă inclusă şi multiple spaţii de depozitare, inclusiv pentru gadget-uri unde este prevăzut sistemul de încărcare wireless. Consola centrală este dominată de ecranul wide-screen al sistemului multimedia de 14.5 inch (probabil, cel mai mare în segment), cu conectivităţi Apple CarPlay şi Android Auto.
Instrumentarul de bord, cel puţin pe variantele de top, poate fi doar digital, cu ecran de 12.3 inch.
Printre tehnologiile noi nu doar pentru gama Genesis, dar şi în întreaga industrie auto mondială, se enumeră airbag-ul central, care va proteja şoferul şi pasagerul faţă de impacturile laterale, când există riscul ca cei doi să se lovească unul pe celălalt cu capul. În total la bord sunt prevăzute standard 10 airbag-uri. Standard Genesis GV80 are două rânduri de scaune cu 5 locuri, însă opţional poate fi bifat cel de-al treilea rând de scaune (7 locuri), iar ulterior va fi disponibilă opţiunea cu două locuri separate de o cotieră masivă la posterior.
Genesis GV80 poate fi comandat acum în Coreea de Sud cu un preţ de pornire de circa 57 mii dolari americani. Pentru această sumă clienţii vor primi un SUV în echiparea de bază cu tracţiune pe puntea spate. SUV-ul cu tracţiune integrală are un preţ de cel puţin 60 mii dolari. Mai târziu în cursul acestui an Genesis GV80 va fi lansat şi pe celelalte pieţe, unde este prezent brandul coreean.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (11 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter