Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie SEAT Leon! Tot ce trebuie să ştiţi despre noua compactă spaniolă

29 Ianuarie 2020 - 07:23
Denis Godorozea
SEAT a prezentat cea de-a patra generaţie Leon — cel mai solicitat model din gama constructorului şi recordmanul absolut în istoria companiei. Totodată, Leon este cel de-al treilea model din gama compactelor construite pe platforma actualizată MQB, după Golf şi Octavia, de la care a moştenit întreg substratul tehnic, bine cunoscut. Astfel, cei de la SEAT au avut sarcina să-l facă atractiv prin alte detalii şi în special designul. Noi zicem că le-a reuşit!
Da, ăsta e adevăratul Leon, succesorul direct al celei de-a treia generaţie, modelul compact dârz, cu design original şi captivant, dar care nu exagerează prin micile detalii. Leon a adaptat noul limbaj stilistic al mărcii, cu care au debutat anterior modelele din seria Cupra şi SUV-ul Tarraco, însă până şi actualul limbaj stilistic reprezintă evoluţia designului cu care a debutat cândva Leon III. Timp de trei generaţii modelul spaniol s-a impus pe piaţă cu vânzări totale de 2.2 milioane unităţi, anul trecut fiind încehiat pentru modelul compact cu un rezultat de peste 152 mii unităţi comercializate. Astfel, odată ce vine în cea de-a patra generaţie Leon nu-şi mai permite experimente riscante în căutarea unui propriu stil. Stil, care de fapt a şi fost căpătat cu circa 7 ani mai devreme.
Noul Leon este în continuare adresat tinerilor. Aspectul exterior inspiră dinamism prin toate elementele şi, chiar dacă anumite elemente te fac să-ţi opreşti privirea şi să le mai analizezi în detaliu, Leon nu deranjează cu elemente de decor exagerat de mari sau agresive. În plus, aspectu-i exterior poate varia niţel în funcţie de versiunea aleasă, fiind disponibil pachetul de modificări exterioare FR. Standard toate blocurile de iluminare exterioare sunt de tip LED, inclusiv dunga funcţională ce uneşte blocurile optice spate, iar opţional clienţii pot opta pentru faruri Matrix LED.
Cum am pomenit mai sus, noul Leon are la bază platforma modernizată MQB, comună cu noile Golf şi Octavia, dar şi multe alte modele existente sau care urmează să fie lansate în cadrul Volkswagen Group. Leon, însă, pare a fi mai apropiat de Octavia pe plan tehnic, deşi este un hatchback clasic precum Golf-ul: ampatamentul constituie acum 2,686 mm, exact precum în cazul modelului ceh şi cu 34 mm mai lung decât în cazul compactei germane. Comparativ cu predecesorul Leon este mai lung cu 86 mm, varianta hatchback măsurând 4,368 mm, pe când break-ul Sportstourer a adăugat în lungime 93 mm, măsurând acum 4,642 mm. Totodată, silueta este simţitor mai dinamică, iar graţie modificărilor a fost obţinut un coeficient aerodinamic mai bun cu 8% decât anterior. De spaţiul adiţional vor beneficia în primul rând pasagerii de la bord, or volumul portbagajului în cadrul versiunii standard a rămas neschimbat — 380 litri. Break-ul a primit, totuşi, un portbagaj mai mare, de 617 litri (587 anterior).
Habitaclul este absolut nou pentru SEAT, dar deja cunoscut după cele două premiere de la finalul anului trecut. Leon a fost lipsit aproape în totalitate de comenzile clasice, interiorul fiind dominat de comenzi tactile şi digitale. Începând cu nivelele incipiente de echipare Leon va oferi pe interior un ecran pentru instrumentarul de bord şi unul pentru sistemul multimedia, de 10.25 şi, respectiv, 8.25 inch. În acest caz funcţionalitatea sistemului multimedia este redusă, iar instrumentarul digital oferă o singură variantă de afişaje. În cazul versiunilor de top pe consola centrală se va situa un sistem multimedia mai avansat, de 10 inch, iar instrumentarul va putea fi ajustat după bunul plac. Majoritatea elementelor de control, inclusiv levierul minuscul al cutiei de viteze, sunt identice cu cele văzute deja pe Golf şi Octavia, însă precum şi anterior spaniolii vor condimenta ambianţa interioară cu elemente de design originale şi scaune cu suport lateral mai profilat disponibile din versiunile de bază.
Lista opţionalelor este mai generoasă acum şi include pentru prima dată un sistem de climatizare cu trei zone. Tot opţional este oferit un cruise control adaptiv, ce menţine distanţa până la automobilul din faţă, banda de circulaţie, dar şi poate frâna automatizat, cele menţionate fiind funcţionale până la viteze de 210 km/h. Clienţii ce-şi doresc un surplus de sportivitate vor bifa pachetul opţional FR, care include nu doar elemente de decor exterioare şi pe interior mai agresive, dar şi o suspensie rigidizată cu o servodirecţie ce promite un feedback mai pronunţat.
Motorizările au fost preluate în întregime de la Golf şi Octavia. Standard Leon are sub capotă benzinarul turbo cu 3 cilindri 1.0 TSI, disponibl în două versiuni, cu 90 sau 110 CP. Mai sus în listă s-a situat propulsorul 1.5 TSI, cu 4 cilindri, ce livrează 130 sau 150 CP, şi varianta de top 2.0 TSI cu 190 CP la activ. Pentru amatorii propulsoarelor pe motorină este prevăzută doar unitatea 2.0 TDI, ce poate livra 115 sau 150 CP, cea de top versiune fiind disponibilă cu tracţiune integrală 4Drive. Una dintre cele mai eficiente va fi versiunea pe gaz, 1.5 TGI cu 130 CP, iar pentru prima dată în listă se regăsesc şi motorizări micro-hibride eTSI, cu generator-starter de 48 V, disponibile cu 110 sau 150 CP la activ.
Marea premieră în lista motorizărilor este apariţia versiunii plug-in hybrid. Precum şi în cazul colegilor de concern prezentaţi la finalul anului trecut, noua versiune are la bază benzinarul turbo de 1.4 litri, acompaniat de un motor electric şi cuplat la cutia robotizatp cu 6 rapoarte. La activ sistemul livrează 204 CP, iar bateria de 13 kWh asigură o autonomie de până la 60 km în regim 100% electric, calculată conform standardului WLTP. Mai târziu Leon va primi încă cel puţin o versiune plug-in hybrid, însă aceasta va fi rezervată pentru hot-hatch-ul de performanţă Cupra Leon.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (58 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter