Americanii au demonstrat cum poate fi păcălit sistemul de monitorizare a indicatoarelor rutiere Tesla

20 Februarie 2020, 10:56
Denis Godorozea
Centrul de cercetare a companiei americane McAfee a demonstrat cât de uşor pot fi păcălite sistemele incipiente de monitorizare a indicatoarelor rutiere de la bordul electromobilelor Tesla. Americanii au modificat uşor inscripţia unui indicator de limită a vitezei maxime, astfel încât sistemul de bord a perceput eronat viteza maximă afişată.
În cadrul experimentului cei de la McAfee au folosit o bucată de 5 cm de bandă adezivă de culoare neagră pentru a modifica uşor indicatorul limitei de viteză de 35 mph (56 km/h). Din cauza modificărilor, sistemul MobilEye EyeQ3 de monitorizare de la bordul electromobilului a perceput incorect cifrele de pe indicator, afişând pe bord o limită de 85 mph (137 km/h)! Pentru a exclude o eroare de sistem din cauza unui defect al electromobilului, organizatorii au testat concomitent un Model S şi un Model X. În ambele cazuri sistemul a identificat pe indicator cifra 8 în loc de cifra 3. Cei de la McAfee au punctat, însă, că în cazul electromobilelor mai noi, echipate cu sistemul MobilEye actualizat, problema a fost soluţionată.
Cât de gravă este gafa celor de la Tesla? Ei bine, în cazul în care sistemul emite doar avertizări despre limita de viteză pe instrumentarul de bord, iar electromobilul este condus doar de şofer, fără vreun sistem de pilot automat inclus, riscul este minimizat. Grave sunt cazurile în care este inclus sistemul de cruise-control adaptiv, care se conduce inclusiv şi de indicatoarele rutiere, astfel electromobilul poate accelera la viteze de peste 85 mph (137 km/h) în zone cu limita maximă admisă de 35 mph (56 km/h).
0
1,291
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!