Compact, ciudat, dar accesibil. Citroen prezintă electromobilul Ami — un rival pentru prima Dacia electrică?

28 Februarie 2020, 15:21
Denis Godorozea
Citroen se lansează oficial în segmentul electromobilelor accesibile cu noua compactă urbană Ami — francezii prezintă acum versiunea de serie a conceptului electric Ami One, prezentat cu un an mai devreme. Cu design ciudat şi dimensiuni compacte, Ami răspunde cererii actuale pe piaţa auto europeană, având un sistem de propulsie 100% electrică şi un preţ cât se poate de accesibil — până şi Dacia Logan este mai scumpă! Însă Ami nu este tocmai un automobil.
Aşadar, viitorul electromobil Dacia va avea un rival francez pe terenul european. Ei bine, electromobilele nu vor concura direct, or modelul dezvoltat de constructorul din Mioveni va fi similar compactei Renault K-ZE, conform informaţiilor oficiale, care este simţitor mai mare şi mai practic, însă din punct de vedere al preţului noul Citroen Ami este mult mai atractiv. Francezii declară că la dezvoltarea noului Ami s-au inspirat din istoria brandului şi în special de la compacta Citroen 2CV, care a avut un rol decisiv în istoria mărcii dar şi în industria auto franceză din secolul XX.
Versiunea de serie Ami se distinge mult şi de conceptul prezentat anterior, iar din punct de vedere al dimensiunilor este mai compact chiar şi decât Smart ForTwo. Francezul măsoară în lungime doar 2,410 mm, 1,390 mm în lăţime, şi are o înălţime de 1,520 mm. Comparativ cu showcar-ul stilat, varianta de serie este mai rezervată stilistic, având jante de 14 inch în locul celor imense de 18 inch, cu care a debutat Ami One.
Pentru a reduce la maxim costurile de dezvoltare şi, drept rezultat, preţul final al maşinii pe piaţă, francezii au tăiat din investiţii peste tot pe unde a fost posibil. Până şi portierele sunt similare, iar din acest motiv se deschid în direcţii opuse una faţă de cealaltă. Până şi părţile frontală şi posterioară au elemente absolut identice, cu mici ajustări de rigoare. La bord este prezentă o serie limitată de echipamente, iar geamurile laterale sunt acţionate doar manual, cu poziţii predefinite de fixare.
Oglinzile retrovizoare pot fi ajustate doar manual, precum şi scaunul şoferului, care îşi poate schimba poziţia doar orizontal, pe când scaunul pasagerului are o singură poziţie fixă. În spatele volanului este prezent un aşa-numit instrumentar de bord cu un set minim de afişaje, iar locul sistemului multimedia va fi preluat de smartphone-ul proprietarului. Odată instalat pe planşa de bord smartphone-ul va fi încărcat şi va putea difuza fişierele audio prin intermediul boxelor de la bord.
Fireşte, Citroen Ami este lipsit de sistemele de siguranţă contemporane, chiar şi de cele devenite obligatorii pentru automobilele noi comercializate în Europa. Acesta, însă, va fi comercializat absolut legal, or va fi lansat pe piaţă cu statut de cvadriciclu uşor care, apropo, poate fi condus de tineri de la 16 ani (în Franţa chiar şi de la 14 ani). Această poziţionare aduce, însă, mai multe limitări: motorul electric dezvoltă doar 8.2 CP, iar greutatea maşinii se încadrează în normele segmentului la limite — 425 kg. În această ipostază Citroen Ami poate accelera cel mult până la 45 km/h. Maşinuţa este echipată cu o baterie de 5.5 kWh, care teoretic promite o autonomie de până la 70 km. De la o priză clasică rezervele bateriei pot fi suplinite în 3 ore, iar la alte prize Ami nici nu poate fi conectat.
Aşadar, am stabilit că Citroen Ami nu este tocmai un automobil, or până şi constructorul îl poziţionează drept un rival pentru transportul urban electric de dimensiuni mici, precum bicicletele. În acest context, dacă să nu-l percepem drept o alternativă pentru maşini, preţul maşinuţei de cel puţin 6,000 euro nu pare atât de fantastic, nu? De menţionat, că chiar şi cu aşa un preţ rivalii direcţi prezenţi în Europa indică în anumite cazuri preţuri de două ori mai mari.
Lansarea pe piaţă va avea loc în primăvara acestui an şi tot atunci electromobilele vor fi lansate în serviciile de car-sharing din Franţa. Citroen anunţă un preţ de 26 cenţi per minut, iar acesta mai poate fi redus în cazul în care clientul optează pentru o chirie de lungă durată — contractul de 4 ani prevede un tarif lunar de doar 20 euro pentru utilizarea nelimitată a compactei.
0
1,067
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!