Facelift sau schimb de generaţii? Chrysler a lansat o actualizare majoră pentru monovolumul Pacifica

7 Februarie 2020, 11:43
Denis Godorozea
Chrysler, unul dintre cei trei giganţi ai industriei auto americane, se află astăzi într-o situaţie extrem de dificilă, în care are o gamă de modele înapoiată şi foarte redusă, iar acest lucru, pe fundalul vânzărilor în continuă scădere, duce la o scădere simţitoare a veniturilor de la an la an. Unul dintre cele mai proaspete modele din gamă este monovolumul Pacifica, care la rândul său cedează pe piaţa americanilor din cauza creşterii interesului cumpărătorilor pentru SUV-uri. Astfel, pentru a salva situaţia cei de la Chrysler s-au văzut nevoiţi să lanseze o actualizare consistentă pentru monovolumul lansat pentru prima dată acum 4 ani.
Da, noul Pacifica facelift este de nerecunoscut pe exterior şi la nivel de substrat tehnic. Afară de actualizările de mijloc de carieră, care sunt oferite de alţi constructori doar cu schimbul de generaţii, americanii au diversificat mult gama versiunilor disponibile pentru monovolum. Designul exterior a fost modificat complet şi, probabil, Pacifica a pierdut din identitatea predecesorului, fiind asemănător acum cu monovolumele Ford, însă aspectul exterior este mult mai modern acum, ornamentat cu elemente de iluminare LED şi muchii ondulate mai stilate.
Pentru prima dată Chrysler Pacifica a beneficiat de un sistem de tracţiune integrală, în încercarea de a atrage amatorii de SUV-uri care au nevoie, totuşi, de mai mult spaţiu la bord. Doar această noutate poate contribui mult la sporirea vânzărilor, or până în prezent unicul monovolum cu un sistem AWD din SUA a fost Toyota Sienna. Sistemul de tracţiune integrală part-time poate activa puntea spate nu doar în cazul derapării sau la o acceleraţie mai bruscă, dar chiar şi când şoferul include ştergătoarele de parbriz, indiferent de viteza de rulare!
Versiunile cu tracţiune integrală vin la pachet şi cu o suspensie revizuită, pentru acestea fiind prevăzută o gardă la sol majorată cu 20 mm. Constructorul menţioneză că noua suspensie este mai stabilă şi mai receptivă, iar apariţia unei transmisii pe patru roţi nu a consumat din spaţiul şi posibilităţile de transformare de la bord — proprietarii vor putea rabata cele două rânduri de scaune în continuare pentru obţinerea unui spaţiu de depozitare extrem de generos. Sistemul AWD impune restricţii, însă, la alegerea motorizării, fiind disponibil doar cu propulsorul pe benzină, versiunea hibridă va fi disponibilă exclusiv cu tracţiune faţă.
Paficica facelift va oferi la bord noul sistem multimedia Uconnect de a cincea generaţie, care are la bază sistemul de operare Android, cu posibilitatea conectării gadget-urilor mobile prin interfaţa Apple CarPlay şi Android Auto. Planşa de bord are inclus pe centru un ecran mai generos, de 10.1 inch. Fiind un automobil de familie destinat inclusiv şi călătoriilor lungi, la bordul Pacifica sunt disponibile 12 USB acum, pentru încărcarea a tot soiul de gadget-uri şi dispozitive.
Sistemul de frânare automatizată de urgenţă a fost inclus standard pentru toate nivelele de echipare, iar o noutate pentru întreaga industrie auto este opţiunea FamCam, care prevede o cameră de supraveghere ce monitorizează locurile posterioare şi transmite imaginile captate pe ecranul sistemului multimedia.

Lista versiunilor a fost suplinită cu noua interpretare de top, denumită Pinnacle. În versiunea respectivă clienţii vor fi răsfăţaţi de tapiseria din piele fină Nappa, perne stilizate şi un spaţiu de depozitare integrat în cotiera centrală a scaunelor faţă cu un volum de 12 litri.
Motorizările nu au suferit modificări — Pacifica facelift va fi în continuare oferită cu benzinarul standard V6, aspirat natural, de 3.6 litri, ce dezvoltă 291 CP şi se cuplează exclusiv la cutia automată cu 9 rapoarte. Versiunea hibridă combină acelaşi benzinar cu două motoare electrice şi oferă la activ 264 CP. Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie de 16 kWh, capabilă să asigure o autonomie în regim electric de circa 50 km.
Versiunea facelift va fi lansată pe piaţa americană din toamna acestui an, însă sistemul de tracţiune integrală poate fi comandat şi pentru variantele pre-facelift chiar astăzi. Americanii îşi doresc să amplifice, astfel, vânzările monovolumului pe piaţa nord-americană, unde modelul a înregistrat un declin simţitor al vânzărilor, de la 118 mii unităţi comercializate în 2018 la 98 mii unităţi vândute în 2019.
0
1,532
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!