File din istoria celui mai luxos Mercedes-Benz: cum a apărut legendarul Pullman

1 Februarie 2020, 12:04
Denis Godorozea
Pullman este numele care determină supremaţia limuzinelor Mercedes-Benz în industria auto de lux, nume care îşi are originiea în secolul XIX, atunci când încă nu existau nici măcar primele automobile echipate cu propulsoare convenţionale cu combustie internă. Mercedes-Benz Pullman a fost apreciat în istoria sa de personalităţi care au scris, de fapt, istoria, de la Papa Pius al XI-lea şi Împăratul Japoniei, până la super-staruri din lumea muzicii, precum John Lennon.
Mercedes-Benz 600 Pullman State Limousine W100

Dar unde-şi are originea numele Pullman în industrie, de fapt? Ei bine, aflaţi că numele nu a venit din Germania sau orice altă ţară din Europa, ci din SUA, or cu 100 de ani până la apariţia primului Pullman german denumirea a fost atribuită vagoanelor de lux create în anii 1860 de antreprenorul american George Mortimer Pullman. Vagoanele Pullman ofereau la bord nu doar locuri standard de călătorie, ci şi locuri de dormit cu spaţii de odihnă luxoase şi absolut exclusive. De altfel, un model de vagon Pullman la scară se regăseşte astăzi în Muzeul Mercedes-Benz, or tocmai această creaţie inginerească a pus bazele istoriei Pullman în industria auto.
Vagonul Pullman creat de George Mortimer Pullman. Model la scară păstrat în Muzeul Mercedes-Benz

Pentru prima dată denumirea Pullman a fost atribuită unui Mercedes-Benz în 1928, acesta fiind un Mercedes-Benz "Nurburg" Pullman Saloon W08. Ulterior denumirea a fost atribuită versiunii de lux Mercedes-Benz 770 "Grand Mercedes" Pullman. Cel mai important rol în istorie l-a avut, probabil, limuzina fascinantă Mercedes-Benz 600 Pullman W100, lansată în 1965, disponibilă în versiuni standard cu ampatament mărit şi 6 portiere şi în caroserie de tip Landaulet. Confortul suprem la bord este, însă, o parte indispensabilă a brandului Mercedes-Benz încă din momentul apariţiei sale, cu peste 50 de ani până la lansarea unui Pullman propriu-zis. Primul model din gama germanilor care a dictat standarde în segmentul auto de lux a fost Mercedes-Simplex 60 PS, produs în 1904 şi modificat de germani cu 3 ani mai târziu după lansare — un soi de tuning de uzină care să aducă confortul excepţional la bord celui din spatele volanului.
Mercedes-Simplex 60 PS Touring Saloon by Emil Jellinek (exemplarul de culoare roşie)

Din cele enunţate mai sus, aflăm că deşi Pullman a fost parte a istoriei Mercedes-Benz încă din primii ani de la apariţia brandului, versiunile de top semnate cu numele legendar apăreau mai haotic în gamă, cu pauze de ani sau chiar decenii. Marea revenire a fost marcată de generaţia S-Class W140, în 1996, care a pus bazele S-Class-ului de top contemporan, sau începând cu această caroserie Pullman a fost prezent în toate generaţiile ulterioare S-Class, inclusiv limuzina de top actuală, Mercedes-Maybach S 600 Pullman W222.
Mercedes-Maybach S 650 Pullman, actuala generaţie

Versiunile de top Pullman au scris file importante şi în istoria modelelor comerciale cu sigla Mercedes-Benz. Unul dintre aceste modele a fost LP 315 din 1955, unde litera "P" înseamnă Pullman, dar şi monstrul LP 333 "Millipede" cu două axe frontale dezvoltat pentru sarcini dificile în cariere. Afară de acestea, existau limuzine Mercedes-Benz de top semnate de Pullman destinate transportului de pasageri în cadrul companiilor de taxi — limuzinele puteau adăposti la bord până la 6 persoane, răsfăţate de confortul suprem disponibil, aparent, doar spumei societăţii.
Mercedes-Benz LP 333 "Millipede"

Actuala generaţie Mercedes-Benz S-Class W222 ajunge la final de carieră. Gama actuală este dominată de varianta de top Mercedes-Maybach S 650 Pullman, limuzina de 6.5 metri care a trecut printr-o actualizare de mijloc de carieră acum doi ani. Limuzina respectă cu stricteţe tradiţiile puse la baza echipării luxoase de predecesorul W140, având sub capotă benzinarul V12 de 6.0 litri, ce livrează în ipostaza contemporană 630 CP şi un cuplu monstruos de 1,000 Nm, demonstrând că vârful de gamă este capabil să ofere nu doar un confort excepţional la bord, dar şi să impună caracteristici dinamice fascinante ca pentru un model de aşa dimensiuni — limuzina poate accelera până la 100 km/h în 6.5 secunde şi atinge viteze de 250 km/h.
0
2,649
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!