Francezii lansează un rival pentru BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Class: noul DS 9

25 Februarie 2020, 08:50
Denis Godorozea
Brandul premium DS, derivat din constructorul francez Citroen, a prezentat primul său rival pentru sedanurile germane BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Class, noul DS 9. Aceasta este prima încercare a francezilor de a se duela direct cu giganţii germani pe teritoriul care, aparent, le aparţine pe deplin. Să vedem prin ce detalii îşi propun francezii să cucerească atenţia cumpărătorilor sedanurilor mari premium.
Sedanul DS 9 are la bază platforma cu ampatament mărit a noii generaţii Peugeot 508 L, comercializate în China. Însă modelul premium a optat pentru o caroserie clasică şi are o arhitectură interioară originală, precum şi aspectul exterior, de altfel, însă limbajul stilistic este preluat de la actualele modele DS, prezentate anterior, în special SUV-ul de DS 7 Crossback.
Comparativ cu rivalii direcţi din triada germană, dar şi cu alte modele din segment, noul DS 9 abia se lansează în această bătălie crâncenă, iar astfel are misiunea de a cuceri atenţia publicului prin orice metodă posibilă — francezii de la DS nu se pot lăuda cu tradiţii desăvârşite şi caracteristici cioplite în timp şi anume din acest motiv cartea de vizită a primei generaţii DS 9, la o primă vedere, va fi designul exterior.
Ei bine, la crearea sedanului DS 9 designerii, se pare, au combinat ingrediente incompatibile, ba le-au şi amestecat, iar rezultatul final pare a fi haotic. De parcă am combina câteva componente dintr-o salată grecească cu o salată de fructe — în loc să lanseze câteva versiuni şi pachete exterioare, unul inspirat din lux şi celălalt din sport şi high-tech, francezii le-au combinat pe toate la un loc. DS 9 abundă concomitent cu elemente cromate şi proiectoare LED de tot soiul şi forme pe caroserie, acestea fiind prinse de o caroserie mai clasică de tipul ei, cu forme ondulate. De parcă designerii au avut un buget extrem de limitat şi misiunea de a le face pe plac cumpărătorilor chinezi şi celor europeni, să combine eleganţa cu high-tech-ul şi performanţa. Dar nu putem spune că DS 9 e urât. Un pic ciudat, însă doar pe fundalul rivalilor. Dar chiar şi ciudăţenia asta îşi are sensul, căci DS nu se vrea a fi "ca alţii" nici pe plan tehnic şi în materie de opţionale, iar echipamentele oferite la bord pot uimi. Cât ţine de design — până la urmă determinant este "gustul" şi tabloul general, iar fiecare le percepe individual, după cum simte.
Există două variante de decor exterior, denumite Performance Line şi Rivoli, însă decât prin structura interioară a inciziilor de aer frontale şi câteva suprafeţe decorative exterioare acestea nu se disting în materie de design. Diferenţele sunt mai vizibile pe interior, unde cele două versiuni vin cu ornamente distinctive pe planşa de bord şi tapiserie din piele sau Alcantara cu structură interioară specială.
Lista opţionalelor este extrem de generoasă. DS 9 poate fi echipat cu blocuri optice full LED pe exterior, cu indicatoare de viraj dinamice şi lumini faţă adaptive, suspensie adaptivă cu scaner integrat care să monitorizeze calitatea carosabilului din cale pentru a adapta din timp amortizoarele pentru denivelările ce urmează, scaune încălzite şi ventilate cu funcţie de masaj şi ajustări electrice cu memorie, sistem de pilot automat de nivelul II, cu cruise-control adaptiv şi funcţie de menţinere a benzii de circulaţie şi scanarea indicatoarelor rutiere, sistem de viziune de noapte şi asistenţi de parcare cu cameră de marşarier şi sistem de monitorizare a stării şoferului.
DS 9 va fi cel mai mare sedan din cadrul Grupului PSA în Europa — modelul măsoară 4,933 mm în lungime, 1,855 mm în lăţime, 1,468 mm în înălţime şi are un ampatament de 2,895 mm. Deci este foarte apropiat de BMW Seria 5 ca dimensiuni. Dacă exteriorul se inspiră de la DS 7 Crossback, atunci pe interior cele două modele sunt practic identice, cu mici ajustări dictate de dimensiuni. Sedanul a preluat de la crossover volanul, planşa de bord şi etajarea elementelor de control de pe consola centrală. Sunt identice cadranele de bord digitale, sistemul multimedia cu ecran de 12 inch şi ceasul analogic Breguet situat între prizele de aer centrale.
Cariera noului sedan premium francez va fi una dificilă inclusiv din cauza unei game de motorizări limitate la doar un singur sistem de propulsie plug-in hybrid. Amintim că nici măcar Jaguar XJ nu a rezistat concurenţei şi a fost pensionat, urmând să renască ca un model exclusiv electric cu siluetă de coupe cu 4 uşi. Sedanul francez, însă, oferă doar o motorizare, cel puţin la startul vânzărilor. Versiunea E-Tense are sub capotă benzinarul turbo de 1.6 litri, cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte şi asistat de un motor electric. Puterea maximă a sistemului este de 225 CP, exact precum şi în cazul motorizării plug-in hybrid de la bordul Peugeot 508, de la care sistemul a şi fost împrumutat. Sedanul mai este echipat cu o baterie de 11.9 kWh, capabilă să asigure o autonomie de până la 50 km. Mai târziu DS promite o motorizare mai performantă, cu acelaşi benzinar şi două motoare electrice, cu tracţiune integrală şi o putere totală de 360 CP — motorizarea va fi preluată de la viitoarea versiune de performanţă Peugeot 508 Sport Engineered.
PSA riscă să lanseze noul sedan pe piaţa europeană în una dintre cele mai nepotrivite perioadă, în anii de tranziţie de la sistemele de propulsie tradiţionale la cele alternative, în anii când sedanurile pierd teren decisiv în faţa SUV-urilor, în anii când outsider-ii de odinioară, Volvo şi Lexus, au căpătat o gamă de modele bine definită şi şi-au luat deja revanşa în faţa rivalilor germani. Aici mai adăugăm, că în segmentul premium tradiţiile şi istoria sunt determinante pentru marea majoritate a cumpărătorilor. Cel puţin în spaţiul european. DS, ca brand, pe astea nu le are, iar astfel DS 9, riscă să găsească un singur cumpărător în Europa — preşedintele francez. :)
0
4,526
GALERIE FOTO (53 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!