Peugeot prezintă noul pick-up Landtrek dezvoltat pe baza actualului Nissan Navara

20 Februarie 2020, 12:24
Denis Godorozea
Peugeot se alătură constructorilor auto care au împrumutat platforma cu cadru dur şi substratul tehnic de la Nissan Navara de generaţie curentă pentru lansarea propriului pick-up. Astfel, noul Peugeot Landtrek se alătură listei lungi de modele dezvoltate pe baza offroader-ului nipon, pe lângă Mercedes-Benz X-Class şi Renault Alaskan.
De facto, însă, Peugeot Landtrek a fost dezvoltat pe baza pick-up-ului chinezesc Dongfeng Rich 6 (constructorul asiatic deţine 13.68% din acţiunile PSA Peugeot-Citroen), care la rândul său a împrumutat platforma cu cadru dur de la Nissan Navara mai devreme. Francezii susţin, însă, că noul Landtrek are un substrat tehnic mai original, comparativ cu modelul Peugeot Pick Up, prezentat mai devreme, care este doar o versiune uşor restilizată a modelului Dongfeng Rich.
Astfel, lista pieselor şi componentelor comune cu Nissan şi Dongfeng în cazul noului Peugeot Landtrek se limitează la platforma cu cadru dur, cuşca de sguranţă, elementele suspensiei spate şi transmisie. Clienţii vor putea alege dintre mai multe versiuni Landtrek, ce se disting prin nivelul de echipare şi dimensiuni. Versiunile de bază Landtrek au o lungime de 5,390 mm, cu o benă de 2,430 mm în lungime, în timp ce variantele cu 4 uşi şi 5 locuri la bord măsoară 5,330 mm, având o benă de 1,630 mm. În funcţie de versiunea aleasă pick-up-ul francez poate tracta greutăţi de la 1 până la 1.2 tone, fiind capabil să tracteze remorci cu o greutate de până la 3.5 tone.
Versiunile de bază Landtrek sunt echipate mai simplist, pentru a asigura un preţ de achiziţie mai accesibil. Aceste maşini au elementele din plastic de caroserie nevopsite, un minim de echipamente pe interior şi blocuri optice arhaice, cu becuri standard. Variantele de top au un aspect exterior mai stilat, cu lumini LED şi toate elementele exterioare vopsite în nuanţa caroseriei. Indiferent de versiunea aleasă bena va dispune de un sistem de iluminare LED.
Precum şi limbajul stilistic exterior, habitaclul şi planşa de bord au un design inspirat de la gama actuală de modele cu sigla Peugeot, astfel încât pe interior elementele comune cu Dongfeng şi Nissan sunt minime. Peugeot are un volan cu două spiţe original, instrumentar de bord specific modelelor franceze şi elemente de control originale. Scaunul pasagerului faţă poate fi înlocuit opţional cu un scaun pentru doi pasageri cu spaţiu de depozitare în partea inferioară. Astfel, la bordul versiunii cu 4 uşi se vor putea adăposti până la 6 persoane, inclusiv şoferul. Lista opţionalelor este destul de generoasă şi include sistem multimedia avansat cu ecran de 10 inch, sistem de climatizare cu două zone, camere de supraveghere de 360 grade şi cruise-control.
Sub capota noului Peugeot Landtrek se vor situa doar propulsoare de origine chinezească. Lista include benzinarul turbo de 2.4 litri, cu 210 CP şi 320 Nm şi turbodieselul de 1.9 litri, cu 150 CP şi 350 Nm la activ. Motoarele se cuplează standard la cutia manuală Getrag cu 6 rapoarte sau la cutia automată Punch cu 6 trepte. Standard pick-up-urile au tracţiune pe puntea spate, sistemul de tracţiune integrală fiind disponibil doar opţional.
O astfel gamă de motorizări prevede şi o listă limitată de pieţe, unde noul Peugeot Landtrek va putea fi comercializat. Noul model francez va fi lansat iniţial doar în America Latină şi în ţările din nordul Africii. Apariţia modelului pe piaţa europeană este exclusă în totalitate, or propulsoarele nu se încadrează în normele de poluare locale.
0
475
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!