Premieră: Mercedes-AMG GLA 45, cel mai performant SUV compact din gamă

26 Februarie 2020, 11:22
Denis Godorozea
Premiera celei de-a doua generaţie a celui mai compact SUV din gama Mercedes-Benz a avut loc în toamna anului trecut, iar germanii nu au aşteptat prea mult să lanseze şi două versiuni de performanţă de top pentru noul model — GLA 45 şi GLA 45 S. Substratul tehnic a fost moştenit, însă, cu mici actualizări de la alte modele sport compacte din seria A-Class.
Mercedes-AMG GLA 45 şi GLA 45 S au primit modificări stilistice exterioare care să accentueze caracterul de performanţă, prin inciziile de aer generoase şi splitter-ul integrat în bara de protecţie faţă, calandrul cu grile verticale şi un difuzor cu două terminaţii duble ale sistemului de evacuare incluse în bara de protecţie spate. Pe partea de sus a hayonului se regăseşte un eleron stilat, iar elementele decorative exterioare cromate au fost eliminate în totalitate în schimbul inserţiilor din fibră de carbon şi elemente din plastic de culoare neagră-lucioasă. Aspectul exterior este completat de jantele de 19 ţoli pentru GLA 45 şi jante de 20 ţoli pentru GLA 45 S. Opţional sunt disponibile jantele de 21 ţoli.
Modificări similare au fost aplicate pe interior — SUV-urile au beneficiat de un volan sport nou, scaune cu suport lateral mai profilat şi elemente de decor specifice familiei de modele de performanţă din seria Mercedes-AMG, precum inserţiile din fibră de carbon şi accente contrastante de culoare roşie.
Sub capota ambelor versiuni de performanţă s-a situat benzinarul turbo M 139 de 2.0 litri, cuplat la cutia robotizată AMG Speedshift DCT-8G cu 8 rapoarte şi sistemul de tracţiune integrală AMG Performance 4MATIC+. GLA 45 a fost însă lipsit de regimul special de drift care să redirecţioneze cea mai mare parte din cuplu doar pe puntea spate, precum în cazul sportivelor Mercedes-AMG A 45 şi CLA 45. Cel din spatele volanului poate include doar regimul Master, care permite mici derapări.
În cazul versiunii GLA 45 motorul livrează 387 CP şi 480 Nm, în timp ce sub capota SUV-ului GLA 45 S acelaşi motor oferă 421 CP şi 500 Nm. Diferenţa de putere se datorează presiunii resetate a compresorului turbo. În funcţie de versiunea aleasă, Mercedes-AMG GLA poate accelera până la 100 km/h în 4.4 şi, respectiv, în 4.3 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h pentru GLA 45 şi la 270 km/h pentru GLA 45 S.
Opţional clienţii pot bifa suspensia AMG Ride Control cu amortizoare adaptive cu 3 regimuri de funcţionare incluse. Versiunea GLA 45 are discuri de frână de 350 mm cu etriere cu 4 pistoane, în timp ce varianta de top optează pentru discuri de 360 mm cu etriere cu 6 pistoane. Indiferent de versiune discurile de frână din spate sunt de 330 mm şi etriere cu câte un piston.
Premiera publică a noilor Mercedes-AMG GLA 45 şi GLA 45 S va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde germanii vor expune şi noul Mercedes-AMG GLE 65 Coupe dar şi sedanul actualizat Mercedes-Benz E-Class facelift.
0
1,996
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!