Premieră: Volvo Trucks a actualizat întreaga gamă de camioane cu motoare termice

28 Februarie 2020, 09:14
Denis Godorozea
Volvo Trucks a prezentat noua generaţie a camioanelor echipate cu motoare termice — FH, FH16, FM şi FMX. Vehiculele au devenit mai eficiente, mai confortabile, mai tehnologizate şi au căpătat un aspect exterior împrospătat, însă în continuare fidel limbajului stilistic al mărcii.
La o primă vedere, pe exterior camioanele Volvo nu au suferit prea multe schimbări, însă, pe bune, ce modificări revoluţionare în materie de design poţi aplica unui camion? Totuşi, întreaga gamă a beneficiat de faruri noi, cu fâşii LED îngustate în rol de lumini de zi, dar şi farurile sunt acum full-LED, în premieră pentru industria camioanelor, cu fază lungă adaptivă. Modificări uşoare a simţit şi grila radiatorului, iar în cazul versiunii de top a camionului FH16 aceasta poate fi cromată, mai pompoasă decât anterior. Indicatoarele de viraj au migrat pe portiere, iar cele din urmă şi-au schimbat şi forma.
Mai resimţite sunt modificările introduse la interior — într-un pas cu industria auto mondială camioanele Volvo au beneficiat de un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12 inch, cu multiple ajustări şi afişaje setate după bunul plac al celui din spatele volanului. Opţional se poate opta pentru un ecran de 9 inch al sistemului multimedia, funcţionalitatea căruia a fost şi ea îmbunătăţită. Panoul de bord a rămas, însă neschimbat, deşi clienţii pot aştepta apariţia unor materiale mai calitative şi plăcute la atingere, dar totodată mai rezistente în timp.
Un pas imens în materie de confort şi practicism l-au făcut modelele FM şi FMX, care au acum o ambianţă interioară unificată cu camioanele de top din seria FH — o noutate bună pentru clienţi, or până la actualizare modelele respective aveau un habitaclu simţitor înapoiat, proiectat acum câteva decenii. Cel puţin, şoferii vor simţi aici mai mult spaţiu dar şi se vor bucura de materiale de calitate îmbunătăţită şi funcţionalitate.
Din punct de vedere tehnic, la nivel de sisteme de propulsie — modificările sunt minime. Camioanele Volvo în continuare pot fi echipate cu unităţi turbodiesel, care în versiunile maxime dezvoltă 750 CP şi un cuplu maxim monstruos de 3,550 Nm. Însă capacitatea de tractare a fost mărită — acum TIR-urile pot tracta o greutate totală de până la 150 tone.
Rămân în vigoare şi îmbunătăţirile anunţate anul trecut, printre care sistemul I-Save, asistenţi pentru şofer şi sisteme de siguranţă activă, printre care un cruise-control îmbunătăţit, conectat cu sistemul de navigaţie, care poate rula într-un diapazon mărit de viteze, ba chiar să pornească camionul din loc după oprire. Sistemul de pilot automat poate menţine banda de rulare, ajută şoferul în marşarier, poate frâna automatizat în faţa obstacolelor.

Premiera publică a noilor camioane Volvo va avea loc la unul dintre cele mai apropiate evenimente dedicate vehiculelor comerciale, iar pe piaţă maşinile sunt disponibile din aceste zile.
0
2,611
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!