Premieră: noul Volkswagen Polo se prezintă în Rusia cu caroserie de tip liftback, pe urmele Skoda Rapid

26 Februarie 2020, 10:18
Denis Godorozea
Volkswagen a prezentat în Rusia noua generaţie Polo — modelul bugetar renunţă la caroseria sedan în favoarea unei caroserii de tip liftback, exact precum şi cea de-a doua generaţie Skoda Rapid, destinată Rusiei, cele două modele având şi un substrat tehnic similar.
Noul Polo a căpătat un aspect exterior revizuit complet, având faruri parcă inspirate de la noua generaţie Jetta, destinată pieţei americane, şi blocuri optice spate modificate. Totodată Polo nu mai este acum un sedan, ci un liftback mai practic. Aceste modificări sunt aplicate, însă, pe un substrat tehnic similar cu noua Skoda Rapid, cu platforma veche PQ25 şi motoare moştenite de la generaţia precedentă. Chiar şi aşa, germanii susţin că Polo a făcut un pas imens în materie de siguranţă şi funcţionalitate la bord.
Cu schimbul de generaţii Volkswagen Polo a fost mărit simţitor în dimensiuni — liftback-ul măsoară 4,483 mm (+93 mm) în lungime şi are un ampatament de 2,602 mm (+49 mm). Portbagajul oferă acum un volum de 550 litri, sau cu 90 litri mai mult decât sedanul de generaţie precedentă, iar concomitent a fost mărită şi garda la sol, de la 153 mm până la 170 mm.
Cel puţin pe piaţa rusească toate versiunile, inclusiv cea de bază, vor fi echipate cu faruri de tip LED, în cazul nivelului incipient Origin acestea fiind reflectorizante, pe când celelalte trei nivele de echipare au faruri LED cu lentile. Standard Polo va oferi la bord un volan cu comenzi incluse şi un sistem multimedia cu ecran de 6.5 inch. Opţional este disponibil un sistem mai avansat, cu ecran de 8.25 inch şi conexiuni Apple CarPlay şi Android Auto. Versiunea de top are un instrumentar de bord digital cu ecran de 10.25 inch în schimbul cadranelor de bord clasice.
Precum şi platforma, însă, Polo a moştenit de la predecesor unităţile de propulsie în totalitate. Versiunea incipientă are sub capotă benzinarul aspirat natural de 1.6 litri, cu 90 sau 110 CP la activ în funcţie de versiunea aleasă, iar în vârful gamei s-a situat benzinarul turbo 1.4 TSI, ce dezvoltă 125 CP. Motorul aspirat natural se cuplează standard la cutia manuală cu 5 rapoarte sau la una automată cu 6 rapoarte, pe când varianta de top este cuplată exclusiv la cutia robotizată DSG cu 7 trepte. Indiferent de motorizare, Polo are doar sistem de tracţiune pe puntea faţă.
Ca şi generaţia anterioară Volkswagen Polo va fi produs în continuare la uzina germanilor din regiunea rusească Kaluga. Tot acolo va fi ulterior produsă şi cea de-a doua generaţie Skoda Rapid. Vânzările vor demara mai târziu în cursul acestui an şi, cel mai probabil, noul Polo va fi lansat şi în ţara noastră.
1
1,902
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!