Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Sfârşit de istorie pentru legendarul Chevrolet Impala: după o carieră de 62 ani modelul a fost pensionat definitiv

28 Februarie 2020 - 10:33
Denis Godorozea
Metamorfozele suferite de industria auto mondială din ultimii ani provoacă jertfe dramatice în gamele constructorilor auto, în special celor americani. Modelele legendare, cu istorii de peste jumătate de secol, sunt eliminate definitiv din gamă. Unele revin, renasc într-o nouă interpretare, precum offroader-ele Hummer, care se vor relansa în rol de SUV-uri electrice, însă pe fundalul interesului sporit pentru acest tip de automobile, sedanurile clasice sunt condamnate. Anul trecut industria auto şi-a luat rămas bun de la Ford Taurus, iar începutul acestui an a mai adus o victimă — legendarul Chevrolet Impala părăseşte gama constructorului american după o istorie de peste 60 de ani. Şi dacă Taurus a fost eliminat din gamă doar pe piaţa americană, fiind prezent într-o serie mai limitată în China, atunci Impala nu mai are şanse să supravieţuiască.
Aproape fiecare generaţie Chevrolet Impala a făcut istorie, a devenit o maşină de epocă în anii săi de producţie. În SUA modelul a fost îndrăgit, în anumite generaţii, de forţele de ordine, apoi de gangsteri, apoi de companiile de taxi, de starurile de la Hollywood şi interpreţi, dar mereu a fost apreciat şi de cumpărătorii de rând. Cel puţin până la începutul deceniului trecut. Pe meleagurile noastre Impala nu a fost comercializată oficial, însă cu toţii cunoaştem cel puţin câte o generaţie a acestui model, or am avut ocazia să-l urmărim în diverse pelicule americane dar şi câteva exemplare importate de entuziaşti direct din Statele Unite.
Pentru prima dată Impala şi-a făcut apariţia în portofoliul celor de la Chevrolet în 1958, când a fost lansată ca o versiune de top pentru modelul Bel Air. Cu un an mai târziu, însă, versiunea a evoluat într-un model distins, care a rămas pe linia de producţie timp de 60 de ani şi 10 generaţii. Cu schimbul de generaţii Chevrolet Impala a pierdut statutul unui model de lux, devenind un model de rând, accesibil, dar apreciat, iar la mijlocul anilor 1960 s-a ales cu o versiune distinctivă de top, denumită Impala Caprice care, la rândul său, ulterior la fel a evoluat într-un model aparte. Astfel, fiind situată pe o treaptă mai jos de Caprice, Impala a devenit un model solicitat în segmentul sedanurilor mari cu preţ mai accesibil şi a inundat flotele maşinilor de poliţie şi serviciilor de taxi.
În 1985 cei de la Chevrolet au renunţat pentru prima dată la modelul Impala, însă cu un deceniu mai târziu modelul a fost relansat, căpătând statutul unei versiuni de performanţă de top pentru sedanul Caprice, care a urmat experienţa predecesorului şi a pierdut statutul de navă amiral în gama Chevrolet. În această postură Impala SS a existat doar câţiva ani, iar la finalul secolului americanii au relansat sedaunul în calitate de model separat de Caprice, însă pentru prima dată Impala a renunţat la platforma cu cadru dur şi a primit tracţiune standard pe puntea faţă — în această ipostază Impala a existat până în prezent, reuşind să schimbe câteva generaţii.
Ultimii ani au fost decisivi în soarta legendei americane. Pe parcursul a 12 ani Impala a înregistrat scăderi constante de vânzări: dacă în 2007 sedanul era comercializat anual într-un număr de peste 300 mii unităţi, în 2019 pentru Impala au optat doar 44 mii cumpărători americani. Din acest motiv, ca parte a strategiei de reducere a costurilor, conducerea General Motors a renunţat definitiv la model şi a anulat producţia celei de-a 11-a generaţie.
Producţia Chevrolet Impala a luat sfârşit săptămâna aceasta. Modelul a fost produs la uzina Detroit-Hamtramck, aceasta fiind închisă pentru modernizare odată cu pensionarea modelului. Mai târziu pe această linie de producţie va fi lansat noul GMC Hummer, offroader-ul electric.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter