Succes pentru Ferrari: constructorul italian a reuşit pentru prima dată să atingă borna de 10,000 automobile livrate
7 Februarie 2020, 17:28 Denis Godorozea
2019 a fost cel mai bun an din istoria Ferrari din punct de vedere al vânzărilor — anul trecut a fost încheiat de constructorul italian cu vânzări totale de 10,131 automobile, fiind depăşită, astfel, borna simbolică de 10 mii unităţi.
Potrivit datelor publicate de Ferrari, comparativ cu anul 2018 compania a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor de 9.5%, acesta fiind un record absolut de vânzări în istoria brandului. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în China, cu un surplus de 20%, acolo fiind vândute 836 automobile. Piaţa respectivă este urmată de pieţele din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu, unde cumulativ a fost înregistrată o creştere de 16%, până la 4,895 automobile. O creştere importantă a fost indicată în regiunea Asia-Pacific, de +13%, cu un total de 1,500 automobile. Singura piaţă unde brandul italian a simţit un declin este cea americană, în descreştere cu 3% şi un rezultat de 2,900 unităţi.
Venitul net a indicat o majorare de 10.1% în 2019, depăşind suma de 3.76 miliarde euro. Însă din această sumă vânzările automobilelor au asigurat venituri de doar 2.9 miliarde, sute de milioane fiind încasate din alte activităţi şi servicii.